VCD2131 Moving ImageBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İLETİŞİM VE TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İLETİŞİM VE TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
VCD2131 Hareketli İmge Güz 2 2 3 7

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi GÜVEN ÇATAK
Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN
Prof. Dr. HASAN KEMAL SUHER
Opsiyonel Program Bileşenleri: VCD1111 & VCD1112 / VCD1023 & VCD1026
Dersin Amacı: Dersin ana amacı, iletişim tasarımı öğrencilerini zaman bazlı tasarım ve film dili ile tanıştırmaktır. Dada ve Gerçeküstücülük, mevcut medyada ve hareketli imge alanlarında yoğun kullanılan iki sanat hareketi olarak, ders için teorik ve pratik bir arka plan oluşturacaktır. Dönem boyunca öğrenciler temel olarak stop-motion ve motion-graphics yöntemlerini pratik ederek, sabit imgelerden (fotoğraf, grafik, desen, vb.) hareketli kolajlar ve montajlar üreteceklerdir. Dadacı ve Gerçeküstücü konseptlerden yola çıkarak, öğrenciler kendi fikirlerini geliştirecek ve zaman bazlı kurgular yapacaklardır. Final projesi olarak yapılan müzik videosu ise tüm bu deneyleri ve deneyimleri ticari beklentiler ile buluşturacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Zaman bazlı tasarıma dair kavramları ve yöntemleri tanımak.
2) Stop-motion tekniğini kullanarak, sabit imgelerle bir anlatı oluşturulabileceğini kavramak.
3) Tasarım fikirlerini bitmiş ürünlere dönüştürmek için gerekli kurgu ve hareketli grafik yazılımlarını kullanma becerisini edinmek.
4) Hikayeleri kısa filme dönüştürmek için gerekli çekim ve aydınlatma becerilerini edinmek.
5) Motion-graphics tekniğini kullanarak, sabit imgelerle bir anlatı oluşturulabileceğini kavramak.
6) Kavramlara ve anlatılara dayalı zaman bazlı tasarım projeleri geliştirmek.
7) Avangart sanat hareketlerinin güncel sanat ve tasarım eğilimleri üstündeki etkilerini gözlemlemek.
8) Kamera çekim ölçekleri ve açılarını pratik ederek film dilini kavramak.
9) Müzik videosu kültürünü ve mevcut deneysel ve ticari durumunu tanımak.
10) Müzik videoları tasarlayarak, ses ve hareketli imge ilişkisini kavramak.
11) Ticari bir proje üzerinden zaman ve süreç yönetimini deneyimlemek.

Dersin İçeriği

Ders, üç bölümde yapılandırılmıştır. İlk bölüm Freud ve Jung rüya teorilerine ve Dadacıların bu düşünürlerden nasıl etkilendiğine odaklanır. Stop-motion tekniği, tarihçesi ile birlikte analiz edilir ve rüya benzeri bir kurguda zamanı ele almak için pratik edilir. Bir doğrusal olmayan kurgu yazılımı olan Adobe Premiere, birincil araç olarak öğretilir ve kullanılır. İkinci bölüm, iki anti sanat hareketi olan Dada ve Gerçeküstücülük üstüne odaklanarak, halen nasıl çeşitli sanat formları ve özellikle reklam medyasını etkisi altında bırakabildiğine

• Second part will concentrate on the Dada and Surrealism (anti) art movements and how they still influence various art forms and media. Related artists and their methods will also be discussed. To practice those concepts, motion-graphics technique and basics of Adobe After Effects software is introduced to the students. Due to those practices and discussions, a moving collage is done as a second project to simulate real-time in a graphical way.
• The third part combines the overall experience and experiments in order to design/shoot a music video as a final project. During this process, stages of a commercial time-based project will be analyzed and discussed.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Introduction to the course; review of the syllabus
2) 2. Discussing Freud & Jung Introduction to Stop-Motion Basics of Adobe Premiere Pro Announcement of Project1: “Dreaming my Dream”
3) 3. Forming the Film Language Basics of Camera and Lighting Continue to Adobe Premiere Pro First drafts of PRJ1: concepts & test shootings
4) 4. Advanced drafts of PRJ1: rough cut Solving technical issues Getting feedbacks
5) 5. Advanced drafts of PRJ1: final cut Working on the soundtrack Getting feedbacks
6) 6. Submission of PRJ1 Discussing Dada & Surrealism Introduction to Motion-Graphics Basics of Adobe After Effects Announcement of PRJ2: “Art Moves”
7) 7. Continue to Adobe After Effects First drafts of PRJ2: concepts & motion experiments Getting feedbacks
8) 8. Advanced drafts of PRJ2: rough cut Solving technical issues Getting feedbacks
9) 9. Advanced drafts of PRJ2: final cut Working on the soundtrack Getting feedbacks
9) 9. Advanced drafts of PRJ2: final cut Working on the soundtrack Getting feedbacks
10) 10. Submission of PRJ2 History of Music Video; Icons and Idols Announcement of the FINAL PRJ: “Music Non-Stop”
11) 11. Work of Directors First Drafts: Concepts / Synopsis
11) 11. Work of Directors First Drafts: Concepts / Synopsis
12) 12. Work of Directors Advanced Drafts: Storyboards / Animatics
13) 13. Advanced Drafts: Shooting / Editing Getting feedbacks
14) 14. Advanced Drafts: Color Correction / AV Effects Last Critics

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • dada and surrealism: a very short introduction
• stop motion: passion, process & performance
• motion graphic design: applied history and aesthetics
• reinventing music video
• 30fps: art of the music video
• work of director series
• stash series
Diğer Kaynaklar: • dada and surrealism: a very short introduction
• stop motion: passion, process & performance
• motion graphic design: applied history and aesthetics
• reinventing music video
• 30fps: art of the music video
• work of director series
• stash series

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 10
Uygulama 2 % 50
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 56
Uygulama 2 8
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 98
Final 1 4
Toplam İş Yükü 166

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak. 5
2) Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek. 5
3) Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak. 4
4) Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak. 5
5) Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak. 5
6) İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak. 3
7) Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek. 5
8) Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak. 5
9) Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek. 5
10) Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak. 4
11) Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak. 4
12) Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek. 2
13) Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak. 5
14) Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. 4