VCD1118 Introduction to AnimationBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İLETİŞİM VE TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İLETİŞİM VE TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
VCD1118 Animasyona Giriş Bahar 2 2 3 6

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Ders, animasyon filmi yapmak için gerekli temel hareket ve ilkelerin öğretilmesi ve uygulanmasına odaklanmaktadır.
Animasyon teknikleri ile ilgili bilgilerin verilmesinin yanında film ortamına aktarılması için gerekli teknik bilgilerin verilmesi ve uygulanması da işlenmektedir. Aynı zamanda öğrencinin storyboard ve synchronization çalışmaları yapması amaçlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Animasyonun özelliklerini genel olarak kavratmak
2) İki boyutlu grafik elemanla hareketli mecra arasında bağlantı kurulmasını sağlamak
3) Zaman ile izleyici algısı arasındaki ilişkiyi kavratmak
4) Hareketli ortama yönelik kavram tabanlı tasarım gerçekleştirebilmek
5) Hareketli mecra ile ritm anlayışı ve becerisini kazandırmak
6) Bir hareketin analizini “çizgi” ile yapmak ve ve bu analizleri sentezleyerek düzenleme becerisini kazandırmak
7) Hareketin izleyicideki etkisi göz önünde tutularak estetik bir tasarım ve teknikle görselleştirilmesi becerisini kazandırmak
8) Görüntü ve ses arasında uyum (synchronization) sağlama becerisi kazandırmak
9) Görsel malzemeyi zengin bir anlatımla hikaye oluşturmak için yaratıcı beceri kazandırmak
10) Hareketli tasarımda karşılaştırmalı düşünme, çözümleme, uygulama ve sonuçlandırma süreçlerini yönetebilme yetisini kazandırmak

Dersin İçeriği

Ders içeriğinde animasyonun 12 prensibinin örneklerle açıklanması ile birlikte top zıplatma, sarkaç, yürüme, koşma, zıplama, itme ve çekme gibi animasyonun temel hareketlendirmelerini barındırmaktadır. Ayrıca hikaye yazımı, storyboard, animatic gibi animasyonun tasarım ve uygulama sürecine ilişkin aşamalara da ders içeriğinde yer verilmektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Çizgi – çizgi animasyonunda ritm araştırmaları
2) Top zıplaması
3) Profilden erkek yürüyüşü
4) Profilden erkek koşması
5) Lypsinc-ses ve synchronization
6) Metamorfoz
7) Profilden köpek yürüyüşü
8) Animasyon efektleri – patlama, çarpma, şimşek çakması
9) Profilden kuş uçuşu
10) Profilden sıçrayan adam
11) Yapılan ödevlerden clip yapmak için storyboard uygulaması
12) Clip uygulama çalışmaları
13) Clip application works
14) Klip uygulama çalışmaları ve ses synchronization

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Frank Thomas and Ollie Johnston, "Disney Animation: The Illusion of Life"

Diğer Kaynaklar: Preston Blair, ‘How to Animate Film Cartoons’
John Halas and B. Privett, ‘How to Cartoon’
Richard Williams, ‘The Animator’s Survival Kit’

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Uygulama 5 % 15
Ödev 5 % 15
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 56
Ödevler 10 40
Final 1 4
Toplam İş Yükü 156

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak. 5
2) Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek. 5
3) Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak. 5
4) Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak. 2
5) Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak. 4
6) İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak. 5
7) Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek. 3
8) Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak. 2
9) Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek. 3
10) Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak. 2
11) Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak. 4
12) Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek. 1
13) Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak. 4
14) Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. 4