İLETİŞİM VE TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
VCD1118 | Animasyona Giriş | Bahar | 2 | 2 | 3 | 6 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Ders, animasyon filmi yapmak için gerekli temel hareket ve ilkelerin öğretilmesi ve uygulanmasına odaklanmaktadır. Animasyon teknikleri ile ilgili bilgilerin verilmesinin yanında film ortamına aktarılması için gerekli teknik bilgilerin verilmesi ve uygulanması da işlenmektedir. Aynı zamanda öğrencinin storyboard ve synchronization çalışmaları yapması amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Animasyonun özelliklerini genel olarak kavratmak 2) İki boyutlu grafik elemanla hareketli mecra arasında bağlantı kurulmasını sağlamak 3) Zaman ile izleyici algısı arasındaki ilişkiyi kavratmak 4) Hareketli ortama yönelik kavram tabanlı tasarım gerçekleştirebilmek 5) Hareketli mecra ile ritm anlayışı ve becerisini kazandırmak 6) Bir hareketin analizini “çizgi” ile yapmak ve ve bu analizleri sentezleyerek düzenleme becerisini kazandırmak 7) Hareketin izleyicideki etkisi göz önünde tutularak estetik bir tasarım ve teknikle görselleştirilmesi becerisini kazandırmak 8) Görüntü ve ses arasında uyum (synchronization) sağlama becerisi kazandırmak 9) Görsel malzemeyi zengin bir anlatımla hikaye oluşturmak için yaratıcı beceri kazandırmak 10) Hareketli tasarımda karşılaştırmalı düşünme, çözümleme, uygulama ve sonuçlandırma süreçlerini yönetebilme yetisini kazandırmak |
Ders içeriğinde animasyonun 12 prensibinin örneklerle açıklanması ile birlikte top zıplatma, sarkaç, yürüme, koşma, zıplama, itme ve çekme gibi animasyonun temel hareketlendirmelerini barındırmaktadır. Ayrıca hikaye yazımı, storyboard, animatic gibi animasyonun tasarım ve uygulama sürecine ilişkin aşamalara da ders içeriğinde yer verilmektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Çizgi – çizgi animasyonunda ritm araştırmaları | |
2) | Top zıplaması | |
3) | Profilden erkek yürüyüşü | |
4) | Profilden erkek koşması | |
5) | Lypsinc-ses ve synchronization | |
6) | Metamorfoz | |
7) | Profilden köpek yürüyüşü | |
8) | Animasyon efektleri – patlama, çarpma, şimşek çakması | |
9) | Profilden kuş uçuşu | |
10) | Profilden sıçrayan adam | |
11) | Yapılan ödevlerden clip yapmak için storyboard uygulaması | |
12) | Clip uygulama çalışmaları | |
13) | Clip application works | |
14) | Klip uygulama çalışmaları ve ses synchronization |
Ders Notları / Kitaplar: | Frank Thomas and Ollie Johnston, "Disney Animation: The Illusion of Life" |
Diğer Kaynaklar: | Preston Blair, ‘How to Animate Film Cartoons’ John Halas and B. Privett, ‘How to Cartoon’ Richard Williams, ‘The Animator’s Survival Kit’ |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Uygulama | 5 | % 15 |
Ödev | 5 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 56 |
Ödevler | 10 | 40 |
Final | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü | 156 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak. | 5 |
2) | Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek. | 5 |
3) | Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak. | 5 |
4) | Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak. | 2 |
5) | Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak. | 4 |
6) | İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak. | 5 |
7) | Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek. | 3 |
8) | Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak. | 2 |
9) | Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek. | 3 |
10) | Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak. | 2 |
11) | Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak. | 4 |
12) | Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek. | 1 |
13) | Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak. | 4 |
14) | Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. | 4 |