VCD1116 Basic Design IIBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İLETİŞİM VE TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İLETİŞİM VE TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
VCD1116 Temel Tasarım II Bahar 4 4 6 10

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. SERKAN ŞİMŞEK
Öğ.Gör. DİDEM WONG
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: İki dönemlik bir atölye dersinin ikinci kısmı olan Temel Tasarım II dersi birinci sınıf İletişim Tasarımı öğrencileri için geliştirilmiş olup tasarımın temellerini tanıtırken görsel iletişimin sorunları ve kitlesel medya uygulamaları ile ilişkilendirilmesini ele alır.Dersin genel amacı etkin bir görsel dil oluşturmak ve iletişime yönelik tasarım becerilerini geliştirmektir. Mekanın görsel organizasyonu ve göreli görsel ilişkilerin anlaşılması sunumlar, tartışmalar, görsel malzemeler, sınıfta ve evde yapılan projeler, grup kritikleri ve bireysel danışmanlık ile desteklenmiştir. Kritik ve analitik düşünce tasarımın her aşamasında uygulamaya yönelik olarak teşvik edilir. Tasarım süreci vurgulanarak tasarım düşünme ve tasarlamanın altını çizmektedir. Bu dersin temel amacı görsel alanı iki boyut ve üç boyut içerisinde görsel biçime odaklanarak düzenlemektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Görsel tasarım terminolojisinin tanınması ve uygulanması

2) Etkin bir görsel dil oluşturma ve iletişim yönelimiyle renk ve doku kullanarak tasarım becerilerinin geliştirilmesi.

3) Görsel formun iki boyut ve üç boyut içerisindeki paradigmalarının anlaşılması ve her ikisini de kullanarak tasarım projeleri geliştirilmesi.

4) Üç boyut bağlamında tasarıma ilişkin görsel problemlere çözüm üretilebilmesi.

5) İki boyuttaki görsel alan anlayışının üç boyuta aktarılması.

6) Tasarım süreci içerisinde görsel çalışmalara eleştirel yaklaşabilme yeteneğini, beyin fırtınası ve deneysel malzeme kullanımı uygulamalarıyla birleştirebilme.

7) Kavram ve biçimin entegre edilmesi.

8) Kavramsallaştırma sürecine düşünceyi dahil ederek görsel ifadeler gerçekleştirilmesi.

9) Eleştirel görsel düşüncenin geliştirilmesi.

Dersin İçeriği

Öğrenciler dönem boyunca ders içinde stüdyo ortamında ve ders dışında yaptıkları projelerle tasarıma ilişkin görsel problemlere iki boyut ve üç boyut bağlamında çözümler üretirken renk ve doku kullanarak tasarım becerilerini geliştirmektedirler. Ders öğrencilere tasarımın temellerini vermeyi hedeflerken öğrencilerden bir brief çerçevesinde kavram ve biçimi entegre ederek yaratıcı çözümler önermeleri beklenmektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giris. Mufredatin gozden gecirilmesi. yok
2) Patern Sunumu. Fotoğrafta Patern etkileri. Patern Atölye çalışması. Konuyla ilgili arac gerec ve malzemenin hazirligi. Konuyla ilgili fotograf proje teslimi.
3) Fotoğrafta Patern etkileri Kritik. Fotoğrafta Renk etkileri. Patern Atölye çalışması Kritiği. Renk Sunumu. Renk Çemberi Atölye çalışması. Konuyla ilgili arac gerec ve malzemenin hazirligi. Konuyla ilgili fotograf proje teslimi. Patern Sinif Calismasi teslimi.
4) Fotoğrafta Renk etkileri Kritik. Doku Sunumu . Fotoğrafta Doku etkileri. Renk Çemberi Atölye çalışması Kritiği. Renk Atölye çalışması. Konuyla ilgili arac gerec ve malzemenin hazirligi. Konuyla ilgili fotograf proje teslimi. Renk Cemberi Sinif Calismasi teslimi.
5) Fotoğrafta Doku etkileri Kritik. Renk, Doku ve Biçim ilişkileri. Görsel ve Dokunsal Doku Atölye çalışması. Konuyla ilgili arac gerec ve malzemenin hazirligi. Konuyla ilgili fotograf proje teslimi.
6) Doku ve Şablon kalıp Atölya çalışması. Birleştirme ve Kompoze etme Atölye çalışması. İstanbul Eskiz Defterine başlangıç. Konuyla ilgili arac gerec ve malzemenin hazirligi.
7) Üç Boyutta Biçim sunumu. İki Boyutta Readymade (hazır-bulunmuş) Doku. İki Boyutlu Readymade (hazır-bulunmuş) Doku Atölya çalışması. Konuyla ilgili arac gerec ve malzemenin hazirligi.
8) Kağıtla üç boyut ödev-proje kritiği. Kartonla üç boyut - Siyah kare üzerine beyaz kavramsal Atölye çalışması. Konuyla ilgili arac gerec ve malzemenin hazirligi. Uc Boyutlu Kagit proje teslimi.
9) Fotoğraf ve Kavram Sunumu. Üç Boyutlu Tasarım: Kavram ve Malzeme egzersizi. Konuyla ilgili arac gerec ve malzemenin hazirligi. Karton ile uc boyutlu kavramsal tasarim - Siyah uzerine beyaz kare sinif calismasi teslimi.
10) Şehrin Kokuları Sunumu. Fotoğrafta Kentsel Mekan Dokuları. Final Projesine giriş Üç Boyut: Readymade (hazır-bulunmuş) yapı • Beklenmedik İstanbul • Görünüm Projesi • Zıt İstanbul • Direkt İstanbul • İstanbul eskiz defteri • İstanbul ve ben Uc Boyutlu Tasarim : Kavram ve malzeme egzersizi
11) Görsel Tasarımda Kentsel Mekan Sunumu. Final Projesi - Üç Boyutlu Readymade (hazır-bulunmuş) Yapı - İstanbul Kavram Geliştirme Final Projesi icin ilk taslak.
12) Fotografik Afiş Tasarımı (kelime ve imaj). Final Projesi (Uç Boyutlu Ready-made yapı) Kavram Geliştirme Final Projesi icin ikinci taslak.
13) Üç Boyutlu Ready-made Yapı ve Afişin gözden geçirilmesi Final projesi icin ucuncu taslak. Final projesinin fotografik afisi.
14) Üç Boyutlu Ready-made Yapı ve Afişin son kez gözden geçirilmesi Final projesi icin son taslak. Final projesinin fotografik afisi.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Pentak, Design Basics, Fifth Edition (New York: Wadsworth, 2002) and Otto G.Ocvirk, Robert E.Stinson,Philip R. Wigg, Robert O. Bone, David L.Cayton; Art Fundementals:Theory and Practice; Tenth Edition;(Mc Graw Hill, 2006). ’Donis A. Dondis, A Primer of Visual Literarcy (Cambridge: The MIT Press, 1996) and Herbert Zettl, Sight Sound Motion: Applied Media Aesthetics, (California: Wadsworth, 1993) as their guiding text books.

Students are encouraged to read and research around the topics discussed. Students are expected to make themselves familiar with the library and with how to look for information. Respectively; The following list is recommended reading.
Diğer Kaynaklar: Arnheim, Rudolf. (1969). Art and Visual Perception: A Psychology of the Creative
Eye, University of California Press, Berkley.
Becer, Emre. ( 2008). ‹letiflim ve Grafik Tasar›m, 6.Bask› Dost Kitabevi, Ankara.
Berger, A. Arthur. (1998). Seeing is Believing , Mayfield Publishing, London.
Brereton, Richard. (2009. Sketchbooks:The Hidden Art of Designers, Illustrators& Creatives, Laurence King Publishing, London.UK.
Bowers, John. (1999 ). Introduction to Two Dimensional Design, John Wiley & Sons, USA.
Colour Mania (Victionary, 2009).
Mustieness, Carlos, and Hilland Thomas(ed.).(2006).Icons, Colors, Signs,Taschen,
Italy.
Donis A. Dondis. (1996) A Primer of Visual Literacy ,The MIT Press, Cambridge.
Feldman, Edmund Burke.(1992).Varieties of Visual Experience, Fourth Edition
Harry N.Abrams, New York.
Gastman, R., Neelon C, Smyrski, A. (2007). Street World:Urban Culture from Five Continents, Thames& Hudson., London.
Janson, H. W. Janson.(1970). History of Art, Abrams, New York
Krause, Jim. (2006). Color Index, David and Charles Books,UK.
Krause, Jim. (2002). Color Index, USA
Levey, Michael. (1968). A History of Western Art, Oxford University Press, Oxford
Lucie-Smith, Edward. (1995). Art Today, Phaidon Press Limited, London
Mason, John Mason. (1989). Arts and Artists, J.G. Ferguson Publishing Company.
McAlhone, Berly. (1998 ). A Smile in the Mind: Witty Thinking in Graphic Design, Phaidon Press, London.
Naegele Isabel, and Baur Ruedi. ( 2004). Scents of The City, Lars Müller Publishers, Switzerland.
Oei, Loan and Kegel De Cecile. (2002). The Elements of Design, Thames & Hudson, London, UK.
Ocvirk, Stinson, Wigg, Bone, Cayton.(2006). Art Fundamentals, Tenth Edition, Mc Graw-Hill International Edition, New York.
Pentak, Stephen and Roth, Richard. (2003). Color Basics, Wadsworth Publishing, USA.
Pentak, Stephen, Lauer A David.( 2002). Design Basics, Fifth Edition, Wadsworth Publishing, USA.
Tyson, Carl N. (1996). Art Through The Ages, Harcourt Brace & Company
Zakia, D Richard. (1994). Perception and Imaging, Focal Press, Boston.
ZelanskiI, Paul; Fisher, Mary Pat. (1996, 1984). Design Principles and Problems, by holt, Rinehart and Winston, USA.
Zettl,Herbert. (1993). Sight, Sound, Motion: Applied Media Aesthetics, Wadsworth, California.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 12 % 60
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 112
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 62
Ödevler 12 60
Final 1 4
Toplam İş Yükü 238

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak. 3
2) Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek. 5
3) Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak. 5
4) Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak. 5
5) Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak. 2
6) İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak. 5
7) Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek. 3
8) Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak. 2
9) Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek.
10) Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak. 4
11) Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak. 1
12) Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek. 5
13) Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak. 5
14) Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. 3