Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Pazarlama ve Halkla İlişkilerin Yeni Kuralları |
Ders kitabının 15-24 sayfaları okunmalıdır. |
2) |
Tüketicilere Doğrudan Ulaşmak |
Ders kitabının 25-35 sayfalarını okumak. |
3) |
Sosyal Medya ve Hedef Kitle |
Ders kitabının 37-54 sayfalarını okumak |
4) |
Bloglar:
Bloglar, Blog Yayıncılığı ve Blog Takipçileri |
Ders kitabının 57-74 sayfalarını okumak. |
5) |
Ses ve Görüntü Etkisi |
Ders kitabının 75-85 sayfalarını okumak |
6) |
Yeni Yayıncılığın Yeni Kuralları |
Ders kitabının 87-93 sayfalarını okumak. |
7) |
Vize Sınavı ve ardından
Viral İçerik |
İlk 6 haftanın vize konularına çalışmak,
ders kitabının 95-106 sayfalarını okumak. |
8) |
Zengin İçerikli İnternet Siteleri |
Ders kitabının 111-118 sayfalarını okumak. |
9) |
Sosyal Medyada Nasıl İçerik Üretilir? |
Ders kitabının 179-184 sayfaları okunmalı. |
10) |
İnternet İçeriğinin Satın Alma Sürecine Etkisi |
Ders kitabının 187-196 sayflarını okumak. |
11) |
İnternet İçerikleri ile İlgili Grup Sunumları /
Mobil Pazarlama |
Grup oluşturup geçen haftaki konuyla ilgili sunum hazırlamak ve ders kitabının 203-210 sayfalarını okumak. |
12) |
Sosyal Ağ Siteleri ve Pazarlama |
|
13) |
İnternet Medya Odaları |
|
14) |
Arama Motoru Pazarlaması |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
3) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
4) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. |
|
2) |
1) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
2) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
3) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
4) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. |
|
3) |
1) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
2) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
Öğrenme Yetkinliği
1) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
2) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. |
|