ADV4640 Mobile AdvertisingBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar SOSYOLOJİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
SOSYOLOJİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ADV4640 Mobil Reklamcılık Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi GÜL ŞENER
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi GÜL ŞENER
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı mobil reklama yönelik temel teorik altyapıyı sağlamak ve öğrencileri mobil reklam terminolojisi ile tanıştırmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi tamamlayan öğrenciler;

1- Mobil reklamlara dair temel terminolojiyi öğrenecektir.
2- Mobil reklamı oluşturan temel kavramlarla tanışacaktır.
3- Mobil reklamcılığın işleyiş esaslarını kavrayacaktır.
4- Farklı mobil reklam türlerini öğrenecektir.
5- Mobil reklam bağlamında strateji geliştirmenin kilit noktalarını anlayacak ve ölçümleme parametlerini tanıyacaktır.
6- Günümüz dijital tüketicilerini harekete geçiren motivatörleri ve bunların mobil reklam bağlamındaki etkilerini kavrayacaktır.
7-İnteraktif/dijital reklamcılık sektörünün İnternet'te nasıl geliştiğini, uyum sağladığını ve dönüştüğünü anlayacaktır.

Dersin İçeriği

Bu ders mobil reklamı oluşturan temel kavramların ortaya konulmasını içermektedir. Dijital pazarlama karmasındaki yerinden avantaj ve dezavantajlarına, mobil stratejinin kilit öğelerinden güncel mobil tüketici trendlerine mobil reklam kavramına geniş bir perspektiften bakışı teşvik etmektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş: Ders içeriğinin tanıtılması.
2) Dijitalin tanımı ve kapsamı – Bölüm 1 Kitaptan ilgili bölüm okunacaktır.
3) Dijitalin tanımı ve kapsamı – Bölüm 2 Kitaptan ilgili bölüm okunacaktır.
4) Dijital reklam oyuncuları – Bölüm 1 Kitaptan ilgili bölüm okunacaktır.
5) Dijital reklam oyuncuları – Bölüm 2 Kitaptan ilgili bölüm okunacaktır.
6) Kısaca Mobil Reklamcılık Kitaptan ilgili bölüm okunacak.
7) Dijital reklam kanalları ve araçları Kitaptan ilgili bölüm okunacak.
8) Sunumlar
9) Sunumlar
10) Dijital reklamcılık ölçüm araçları ve KPI'lar Ders kitabından ilgili bölüm okunacaktır.
11) Dijital medya planlama ve ölçümü Ders kitabından ilgili bölüm okunacaktır.
12) Dijital strateji planlaması – Bölüm 1 Ders kitabında ilgili bölüm okunacaktır.
13) Dijital strateji planlaması – Bölüm 2 Kitaptan ilgili bölümü okunacaktır.
14) Final sınavı öncesi son değerlendirme Kitaptan ilgili bölümler okunacaktır.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: The New Rules of Marketing and PR: How to Use Social Media, Online Video, Mobile Applications, Blogs, News Releases, and Viral Marketing to Reach Buyers Directly
Digital Marketing Strategy, Implementation and Practice – Dace Chaffey The best digital marketing campaigns in the world: mastering the art of customer engagement – 2014
Understanding Digital Marketing: Marketing Strategies for Engaging the Digital
Internet Marketing Essentials
Digital Marketing: Integrating Strategy and Tactics with Values, A Guidebook
Commercial Communication in the Digital Age
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 45
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 55
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 45
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Sunum / Seminer 1 4 4
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 138

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Klasik ve güncel başlıca sosyoloji perspektiflerini öğrenmek ve karşılaştırmak ve bunların hepsini sosyal durumların analizine uygulamak.
2) Yerel ve küresel ölçekte, sosyolojik ve antropolojik bilginin kurulmasında temel metodolojik yaklaşımları belirlemek
3) Sosyal bilimlerde istatistik alanında edinilmiş, teorik ve uygulamalı bilginin kullanılmasını sağlamak
4) Sosyolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere ait temel bilginin alınması (psikoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim ve edebiyat ) ve bu bilgiyi sosyolojik sürecin analiz edilmesinde kullanabilmek
5) Sosyolojik verilerin toplanmasında, yorumlanmasında ve yayınlanmasında bilimsel ve etik prensiplere ilişkin bilgi sahibi olmak, bu prensipleri uygulayabilmek; ve aynı zamanda bu verinin uzmanlar ve ilgili kişilerle etkili iletişim yetenekleri ile nasıl paylaşılacağı becerisini geliştirme
6) Kalitatif ve kantitatif analizler için, bilgisayar programlarını kullanarak sosyolojik bilgiyi analiz etme ve yayımlama yeteneği geliştirmek ve bu alandaki yeni gelişmeleri takip etme tutumu geliştirmek
7) Kent ve kır sosyolojisi ve demografi, siyaset sosyolojisi, toplumsal cinsiyet sosyolojisi, beden sosyolojisi, görsel sosyoloji, iş sosyolojisi, din sosyolojisi, bilgi sosyolojisi ve suç sosyolojisi ile ilgili teorileri tanımlamak ve bu teoriler hakkında bilgi sahibi olmak
8) Felsefi ve tarihi bakış açısına göre sosyolojinin bilimsel bir disiplin olarak nasıl konumlandığı bilgisine sahip olmak
9) Türk toplumundaki sosyal konular üzerine farkındalık sahibi olmak, bu konulara eleştirel yaklaşabilmek ve Türk sosyologlarının çalışmaları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu bilgileri aktarabilmek
10) Sosyal konular ve küresel sosyal süreçler üzerine farkındalık sahibi olmak ve sosyolojik analizleri kalkınma ve sosyal sorumluluk projelerine uygulamak.
11) Bireysel veya takım üyesi olarak, sosyolojinin çeşitli alanları için araştırma sorusu belirleme, araştırma projesi üretme ve tamamlanmış yazılı rapor hazırlama kabiliyetine sahip olmak
12) Sosyoloji alanında kazanılmış bilginin lise derecesine aktarabilmek