REKLAMCILIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ADV1621 | İşletme Stratejileri ve Ekonomi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. HAKKI PINAR KILIÇ |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. HAKKI PINAR KILIÇ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Öğrencilere iş hayatının temel kurallarını ve ekonominin temel prensiplerini öğretme amaçlıdır. Bir işletmenin nasıl çalıştığı ve hedeflerine nasıl ulaşacağı öğretilecektir. İşletmelerin nasıl kurulduğu, pazar stratejileri ve ürünlerine nasıl talep yaratacakları tartışılacaktır. Bu ders öğrencilere temel piyasa yapıları, arz ve talep, ürün piyasasındaki firma davranışları, üretim süreci, girdi piyasaları, piyasa gücüyle ilgili kararlar ve kapitalist ekonomilerde piyasa başarısızlığı gibi piyasa ekonomilerinin karşılaştığı temel mikroekonomik konuları değerlendirme yetisi kazandıracaktır. Mikro ve makroekonomik analizin temel araçlarını ve bunları uygulayarak hane halklarının, firmaların ve hükümetin davranışını anlayabilecek temel bir ekonomi bilgi seviyesi oluşturmak hedeflenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Tüketici, pazar, rekabet,çevre ve kendi şirketlerinin analizini yapabilmek 2. Avantaj sağlayabilmek 3. Değer yaratabilmek 4. İşletmeyi büyütebilmek 5. Güç zamanlarda strateji üretebilmek 6. Müşteri yaratmak için interneti kullanmak 7. Temel ekonomi kurallarını anlamak |
Bu ders arz ve talep analizi, tüketici, rakip, çevre ve pazar analizleri ve bu analizlere göre stratejileri içermektedir. Kullanılacak öğretim yöntemleri şunlardır; Anlatım: Ders konularının öğrencilere anlatılması. Okuma: Öğrencilerin ders materyallerini okuması. Örnek Olay İnceleme: Öğrencilerin işletme ve ekonomik davranış ilgili örnek olayları analiz etmeleri. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Temel ekonomi | |
3) | Temel ekonomi 2 | |
4) | Müşteri analizi | |
5) | Rekabet analizi | |
6) | Pazar ve alt pazar analizi | |
7) | Çevre Analizi ve Stratejik Bilinmezlik | |
8) | Vize | |
9) | Avantaj ve Sinerji Yaratmak | |
10) | Alternatif Değer Önerileri | |
11) | Marka Değerinin Yaratımı ve Yönetimi | |
12) | İşi Genişletmek İşi Büyütmek Yeni İş Yaratmak | |
13) | Global Stratejiler Marka ve Kurumların Öncelikler | |
14) | Dersin gözden geçirilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | 1. Strategic Market Management, Global Perspectives David Aaker, Damien McLoughlin John Wiley & Sons |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 5 | 65 |
Proje | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 128 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak | 5 |
2) | Reklamcılık, İkna Edici İletişim, Marka Yönetimi gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek | 3 |
3) | Reklamcılık alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek | 3 |
4) | Reklamcılık alanındaki yenilikleri takip edebilmek ve yorumlayabilmek | 2 |
5) | Alanda merak ettikleri konu doğrultusunda bilimsel bir bakış açısı sergileyebilmek | 2 |
6) | Geliştirdikleri bilimsel bakış açısı ile alanın ihtiyaçlarını ve sorunlarını çözebilmek | 2 |
7) | Reklamcılık alanında yer alan tüm dinamikleri tanımak ve anlamak | 3 |
8) | Pratik alanda reklamcılık açısından karşılaşılan sorunları analiz ederek, çözümler üretebilmek | 3 |