HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ADV1621 | İşletme Stratejileri ve Ekonomi | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. HAKKI PINAR KILIÇ |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. HAKKI PINAR KILIÇ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Öğrencilere iş hayatının temel kurallarını ve ekonominin temel prensiplerini öğretme amaçlıdır. Bir işletmenin nasıl çalıştığı ve hedeflerine nasıl ulaşacağı öğretilecektir. İşletmelerin nasıl kurulduğu, pazar stratejileri ve ürünlerine nasıl talep yaratacakları tartışılacaktır. Bu ders öğrencilere temel piyasa yapıları, arz ve talep, ürün piyasasındaki firma davranışları, üretim süreci, girdi piyasaları, piyasa gücüyle ilgili kararlar ve kapitalist ekonomilerde piyasa başarısızlığı gibi piyasa ekonomilerinin karşılaştığı temel mikroekonomik konuları değerlendirme yetisi kazandıracaktır. Mikro ve makroekonomik analizin temel araçlarını ve bunları uygulayarak hane halklarının, firmaların ve hükümetin davranışını anlayabilecek temel bir ekonomi bilgi seviyesi oluşturmak hedeflenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Tüketici, pazar, rekabet,çevre ve kendi şirketlerinin analizini yapabilmek 2. Avantaj sağlayabilmek 3. Değer yaratabilmek 4. İşletmeyi büyütebilmek 5. Güç zamanlarda strateji üretebilmek 6. Müşteri yaratmak için interneti kullanmak 7. Temel ekonomi kurallarını anlamak |
Bu ders arz ve talep analizi, tüketici, rakip, çevre ve pazar analizleri ve bu analizlere göre stratejileri içermektedir. Kullanılacak öğretim yöntemleri şunlardır; Anlatım: Ders konularının öğrencilere anlatılması. Okuma: Öğrencilerin ders materyallerini okuması. Örnek Olay İnceleme: Öğrencilerin işletme ve ekonomik davranış ilgili örnek olayları analiz etmeleri. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Temel ekonomi | |
3) | Temel ekonomi 2 | |
4) | Müşteri analizi | |
5) | Rekabet analizi | |
6) | Pazar ve alt pazar analizi | |
7) | Çevre Analizi ve Stratejik Bilinmezlik | |
8) | Vize | |
9) | Avantaj ve Sinerji Yaratmak | |
10) | Alternatif Değer Önerileri | |
11) | Marka Değerinin Yaratımı ve Yönetimi | |
12) | İşi Genişletmek İşi Büyütmek Yeni İş Yaratmak | |
13) | Global Stratejiler Marka ve Kurumların Öncelikler | |
14) | Dersin gözden geçirilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | 1. Strategic Market Management, Global Perspectives David Aaker, Damien McLoughlin John Wiley & Sons |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 5 | 65 |
Proje | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 128 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. | 3 |
2) | Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek | 4 |
3) | Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. | 4 |
4) | Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. | 2 |
5) | Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. | 3 |
6) | İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. | 3 |
7) | İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. | 5 |
8) | Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. | 4 |
9) | Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. | 4 |
10) | Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. | 3 |
11) | Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. | 4 |
12) | Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. | 4 |
13) | İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. | 5 |
14) | Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. | 3 |