OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EDS3010 | Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi BURÇAK ÇAĞLA GARİPAĞAOĞLU Öğ.Gör. NEŞE UYANIK Dr. Öğr. Üyesi NİHAL YURTSEVEN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Türk eğitim sistemi, farklı boyutları yönünden ana çizgileriyle özetlemek, daha sonra eğitmi sisteminin en uç noktasında yer alan okul ve okul yönetimi süreçleri tanımak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; • Türk eğitim sistemini, farklı boyutları ile özetler • Türk eğitim sisteminin en uç noktasında yer alan okul ve okul yönetimi süreçleri tanımlar • Türk milli eğitim sistemi içindeki yapılanmayı ve bu yapılanmadaki öğeleri listeler • Bir okul yapısı içinde hiyerarşiye uygun olarak görev dağılımlarını sınıflandırır • Bir öğretmen adayı olarak Türk eğitim sisteminin işleyişi ile ilgili bilmesi gereken kavramları tanımlar |
Türk eğitim sisteminin temel ilke ve amaçları, eğitim ile ilgili yasalar ve Türk eğitim sisteminin yapısı ve tarihsel gelişimi. Klasik ve modern eğitim yönetimi kuramları, okul yönetimi ve denetimi, insan kaynakları yönetimi, örgüt kültürü, karar verme, planlama ve değerlendirme. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Türk eğitim sistemine giriş ve okul yönetimi | - |
2) | Türk eğitim sisteminin tarihi temelleri | - |
3) | Türk eğitim sisteminin yasal çerçevesi Milli Eğitim Bakanlığı'NIN organizasyonel yapısı | - |
4) | Türk eğitim sisteminin genel yapısı | - |
5) | Türk eğitim sisteminde son gelişmeler | - |
6) | Türk Eğitim Sisteminin sorunları | - |
7) | Okul Yönetimine Genel Bir Bakış | - |
8) | Vize | - |
9) | Öğrenme ve Öğretme Yönetimi | - |
10) | Liderlik ve Okul Kültürü | - |
11) | Finansal ve Fiziksel Kaynakların Yönetimi | - |
12) | Öğretmenlerin Mesleki Gelişimi | - |
13) | Okulda Rehberlik ve Danışmanlık | - |
14) | Sistemi iyileştirmek için öneriler | - |
15) | Revision | - |
16) | Final | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Dönmez, B., Ağaoğlu, E., Özdemir, S., Çalık, T., Sezgin, F. Şirin, H. & Kurt, T. (2012). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. S. Özdemir (Ed.). Ankara: Nobel Yayıncılık. Bakioğlu, A., Sarıkaya, A. K., Ala, Ş. N. D., Karsantık, İ., Gül, F. Ö., Güner, H., klo, M., Öznalbant, E., Tatık, R. Ş., Levent, A. F., Çakır, G. S., Alpaydın, Y., Yazıcı, E., Kentli, F. D. & Duman, S. (2016). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. A. Bakioğlu (Ed.). Ankara: Nobel Yayıncılık. |
Diğer Kaynaklar: | Ayhan, H., Oğuz, O., Oktay, A. (2010) 21. Yüzyılda Eğitim ve Türk Eğitim Sistemi. PegemA. Ada, S., Baysal, Z.N. (2010) Türk Eğitim Sistemi ve Etkili Okul Yönetimi. PegemA. Akçay, C. (2006). Türk Eğitim Sistemi. Anı Yayıncılık. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 2 | 15 | 30 |
Sunum / Seminer | 1 | 5 | 5 |
Ödevler | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 105 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Okul öncesi eğitimde temel kavram, fikir ve uygulamalarını bilmek, bilimsel olarak yorumlayabilmek ve eleştirel bir şekilde değerlendirebilmektir. | |
2) | 0-66 ay grubu çocukların gelişim ve öğrenme özelliklerini tanımak, bu özelliklere etki eden faktörleri bilmek, anlamak ve bu özellikleri eğitim sürecine yansıtabilmektir. | |
3) | Okul öncesi eğitim için gerekli olan içerik, pedagojik ve meslek bilgisine ulaşmayı bilmek, bu bilgiyi elde etmek ve onu kullanabilmektir. | |
4) | 0-66 ay grubu çocukların çok boyutlu gelişimleri göz önünde tutularak bilgi, beceri ve davranışların, anlamlı ve yaşama uyarlanabilir bir şekilde çocuklara öğretilmesi potansiyelini oluşturmaktır. | |
5) | Her bir çocuk için esnek, bireyselleştirmeye uygun okulöncesi eğitim programları, öğretim yaklaşım, yöntem ve teknikleri ile öğrenme ortamları geliştirmeyi, kullanmayı ve değerlendirmeyi bilmektir. | |
6) | Okul öncesi eğitime uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini ve araçlarını bilmek, bunları geliştirmek ve kullanabilmektir. | |
7) | Çocuklar, aileler ve toplumdaki bireyler ile olumlu, destekleyici ve yapıcı ilişkiler geliştirerek onların gelişim süreçlerine katkı sağlayacak projeler geliştirebilmek ve uygulayabilmektir. | |
8) | Okul öncesi eğitimi farklı programlar ve farklı yaş gruplarıyla çalışma bilgi ve deneyimine sahip olmaktır. | |
9) | Okul öncesi eğitimi alanında gelişim ve yenilikleri takip ederek, bilgi ve becerilerini güncelleştirerek ve mesleki bilgi-beceri anlamında kendini yenilemektir. | |
10) | Okul öncesi eğitimcisi olarak diğer kişi ve kurumlarla işbirliği içinde okulöncesi eğitimi ve önemi konusunda toplumu bilinçlendirme bilgi ve becerisine sahip olmaktır. | |
11) | Okul öncesi eğitimde karşılaşılan sorunları tanımlayabilmek, bu sorunlar üzerindeki düşüncelerini ve çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekleyerek paylaşabilmek ve bu sorunların çözümlerine yönelik projelerde sorumluluk alıp etkin bir şekilde çalışabilmektir. | |
12) | Okul öncesi eğitimcisi olarak alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklara ilişkin yasa, yönetmelik, mevzuatları bilmek ve onlara uygun davranmaktır. | |
13) | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere sahip olmaktır. | |
14) | Farklı kültürleri tanımak, saygı duymak, bireysel ve kültürel farklılıklara duyarlı olmaktır. | |
15) | Bilişim ve iletişim teknolojileri alanlarında yetkin olmak ve bunları mesleğinde etkili olarak kullanabilmektir. | |
16) | İngilizceyi okul öncesi eğitimi alanında iletişim, bilgi paylaşımı, mesleki gelişim alanlarında etkin kullanabilmektir. |