İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EDS3010 | Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi BURÇAK ÇAĞLA GARİPAĞAOĞLU Öğ.Gör. NEŞE UYANIK Dr. Öğr. Üyesi NİHAL YURTSEVEN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Türk eğitim sistemi, farklı boyutları yönünden ana çizgileriyle özetlemek, daha sonra eğitmi sisteminin en uç noktasında yer alan okul ve okul yönetimi süreçleri tanımak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; • Türk eğitim sistemini, farklı boyutları ile özetler • Türk eğitim sisteminin en uç noktasında yer alan okul ve okul yönetimi süreçleri tanımlar • Türk milli eğitim sistemi içindeki yapılanmayı ve bu yapılanmadaki öğeleri listeler • Bir okul yapısı içinde hiyerarşiye uygun olarak görev dağılımlarını sınıflandırır • Bir öğretmen adayı olarak Türk eğitim sisteminin işleyişi ile ilgili bilmesi gereken kavramları tanımlar |
Türk eğitim sisteminin temel ilke ve amaçları, eğitim ile ilgili yasalar ve Türk eğitim sisteminin yapısı ve tarihsel gelişimi. Klasik ve modern eğitim yönetimi kuramları, okul yönetimi ve denetimi, insan kaynakları yönetimi, örgüt kültürü, karar verme, planlama ve değerlendirme. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Türk eğitim sistemine giriş ve okul yönetimi | - |
2) | Türk eğitim sisteminin tarihi temelleri | - |
3) | Türk eğitim sisteminin yasal çerçevesi Milli Eğitim Bakanlığı'NIN organizasyonel yapısı | - |
4) | Türk eğitim sisteminin genel yapısı | - |
5) | Türk eğitim sisteminde son gelişmeler | - |
6) | Türk Eğitim Sisteminin sorunları | - |
7) | Okul Yönetimine Genel Bir Bakış | - |
8) | Vize | - |
9) | Öğrenme ve Öğretme Yönetimi | - |
10) | Liderlik ve Okul Kültürü | - |
11) | Finansal ve Fiziksel Kaynakların Yönetimi | - |
12) | Öğretmenlerin Mesleki Gelişimi | - |
13) | Okulda Rehberlik ve Danışmanlık | - |
14) | Sistemi iyileştirmek için öneriler | - |
15) | Revision | - |
16) | Final | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Dönmez, B., Ağaoğlu, E., Özdemir, S., Çalık, T., Sezgin, F. Şirin, H. & Kurt, T. (2012). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. S. Özdemir (Ed.). Ankara: Nobel Yayıncılık. Bakioğlu, A., Sarıkaya, A. K., Ala, Ş. N. D., Karsantık, İ., Gül, F. Ö., Güner, H., klo, M., Öznalbant, E., Tatık, R. Ş., Levent, A. F., Çakır, G. S., Alpaydın, Y., Yazıcı, E., Kentli, F. D. & Duman, S. (2016). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. A. Bakioğlu (Ed.). Ankara: Nobel Yayıncılık. |
Diğer Kaynaklar: | Ayhan, H., Oğuz, O., Oktay, A. (2010) 21. Yüzyılda Eğitim ve Türk Eğitim Sistemi. PegemA. Ada, S., Baysal, Z.N. (2010) Türk Eğitim Sistemi ve Etkili Okul Yönetimi. PegemA. Akçay, C. (2006). Türk Eğitim Sistemi. Anı Yayıncılık. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 2 | 15 | 30 |
Sunum / Seminer | 1 | 5 | 5 |
Ödevler | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 105 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. | |
2) | İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakimdir; dili etkin bir biçimde anlar ve kullanır. | |
3) | Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır. | |
4) | Dil edinimi teorilerini anlar ve teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular. | |
5) | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşabilir, uygunluğuna karar verebilir ve etkin biçimde sınıf içinde ve dışında kullanabilir. | |
6) | İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirir ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. |