EDS3010 Turkish Educational System and School ManagementBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EDS3010 Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi Bahar 3 0 3 4

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi BURÇAK ÇAĞLA GARİPAĞAOĞLU
Öğ.Gör. NEŞE UYANIK
Dr. Öğr. Üyesi NİHAL YURTSEVEN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Türk eğitim sistemi, farklı boyutları yönünden ana çizgileriyle özetlemek, daha sonra eğitmi sisteminin en uç noktasında yer alan okul ve okul yönetimi süreçleri tanımak.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
• Türk eğitim sistemini, farklı boyutları ile özetler
• Türk eğitim sisteminin en uç noktasında yer alan okul ve okul yönetimi süreçleri tanımlar
• Türk milli eğitim sistemi içindeki yapılanmayı ve bu yapılanmadaki öğeleri listeler
• Bir okul yapısı içinde hiyerarşiye uygun olarak görev dağılımlarını sınıflandırır
• Bir öğretmen adayı olarak Türk eğitim sisteminin işleyişi ile ilgili bilmesi gereken kavramları tanımlar

Dersin İçeriği

Türk eğitim sisteminin temel ilke ve amaçları, eğitim ile ilgili yasalar ve Türk eğitim sisteminin yapısı ve tarihsel gelişimi. Klasik ve modern eğitim yönetimi kuramları, okul yönetimi ve denetimi, insan kaynakları yönetimi, örgüt kültürü, karar verme, planlama ve değerlendirme.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Türk eğitim sistemine giriş ve okul yönetimi -
2) Türk eğitim sisteminin tarihi temelleri -
3) Türk eğitim sisteminin yasal çerçevesi Milli Eğitim Bakanlığı'NIN organizasyonel yapısı -
4) Türk eğitim sisteminin genel yapısı -
5) Türk eğitim sisteminde son gelişmeler -
6) Türk Eğitim Sisteminin sorunları -
7) Okul Yönetimine Genel Bir Bakış -
8) Vize -
9) Öğrenme ve Öğretme Yönetimi -
10) Liderlik ve Okul Kültürü -
11) Finansal ve Fiziksel Kaynakların Yönetimi -
12) Öğretmenlerin Mesleki Gelişimi -
13) Okulda Rehberlik ve Danışmanlık -
14) Sistemi iyileştirmek için öneriler -
15) Revision -
16) Final -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Dönmez, B., Ağaoğlu, E., Özdemir, S., Çalık, T., Sezgin, F. Şirin, H. & Kurt, T. (2012). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. S. Özdemir (Ed.). Ankara: Nobel Yayıncılık.
Bakioğlu, A., Sarıkaya, A. K., Ala, Ş. N. D., Karsantık, İ., Gül, F. Ö., Güner, H., klo, M., Öznalbant, E., Tatık, R. Ş., Levent, A. F., Çakır, G. S., Alpaydın, Y., Yazıcı, E., Kentli, F. D. & Duman, S. (2016). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. A. Bakioğlu (Ed.). Ankara: Nobel Yayıncılık.
Diğer Kaynaklar: Ayhan, H., Oğuz, O., Oktay, A. (2010) 21. Yüzyılda Eğitim ve Türk Eğitim Sistemi. PegemA.
Ada, S., Baysal, Z.N. (2010) Türk Eğitim Sistemi ve Etkili Okul Yönetimi. PegemA.
Akçay, C. (2006). Türk Eğitim Sistemi. Anı Yayıncılık.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 2 15 30
Sunum / Seminer 1 5 5
Ödevler 2 6 12
Ara Sınavlar 1 6 6
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 105

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1.Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak.
2) 2.İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakim bir biçimde dili etkin olarak kullanır.
3) 3. Dil edinimi teorileri konusundaki bilgisi ile teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular.
4) 4. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynaklara eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak, sınıf ve öğrenci ihtiyaçlarına göre gerekli biçimde materyal geliştirebilir.
5) 5. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşıp bunların uygunluğuna karar vererek etkin biçimde sınıf içinde ve dışında bu kaynakları kullanabilir.
6) 6.Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır.
7) 7. İngilizce öğretim süreçlerini planlar.
8) 8. İngilizce öğretimine uygun sınıf ortamları organize eder.
9) 9. İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirerek ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
10) 10. Dil öğrenmede kültürün rolünü ve etkisini ele alan araştırmalara, prensiplere ve metotlara ilişkin bilgisiyle öğrencilerin kültürlerarası iletişim ve pragmatik becerilerini geliştirmek için bunları uygular.
11) 11. Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, işbirliği içinde çalışarak sorumluluklarını yerine getirir.
12) 12. Mesleki ve etik kural ve ilkeleri göz önünde bulundurur. 5
13) 13. Dil öğrenimi ve öğretimi alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip ederek çalışmaların pedagojik etkilerini uygular. 4
14) 14. Yansıtıcı düşünme ve öğretme kullanarak öğretim becerilerini ve öğretmenlik mesleki yeterliliklerini irdeler. 5
15) 15. Yaşam boyu öğrenme bilgi ve becerisine ve bilgiye ulaşma yollarına ilişkin bilgisiyle etkili üst bilişsel teknikleri kullanarak bunu öğrencilere aktarır. 5
16) 16. İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine uygun öğrenme stratejilerini ve teknoloji kaynaklarını değerlendirerek kullanır.