OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EDS3005 | Özel Öğretim Yöntemleri | Güz | 2 | 2 | 3 | 4 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. BERNA GÜLOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. BARIŞ ERDOĞAN Prof. Dr. DERİN ATAY Dr. Öğr. Üyesi RUKİYE ÖZLEM ÖZTÜRK Prof. Dr. ŞİRİN KARADENİZ ORAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Dersin amacı öğrencilere öğretim yöntemler, farklı öğrenci ihtiyaç ve profiline göre kullanılabilecek yöntemler konusunda bakış sağlamaktır. Ayrıca öğrenci öğrenmesinin en üst düzeyde olabilmesi için öğretmen adaylarının kendi sınıflarının öğretim lideri olabilmeleri için gerekli becerileri edinmelerini sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; - Özellikle müfredat planlaması ve öğretim tasarımı ile ilgili olan çeşitli modelleri inceleyebilecek ve bunlara aşina olabileceklerdir. - Etkili öğretim modellerini oluşturan bileşenleri tanıyabilecektir. - Öğretim modellerini ve yöntemlerini eleştirel olarak analiz edebilecektir. - Modelleri tanımlayabilecek ve bunları uygun kategorilere ayırabilecektir. |
Etkili öğretim, öğrenci ihtiyaçları, dolaylı anlatım, soru sorma teknikleri, bireysel öğrenme, olay incelemesi, ders gözlemi, portfolyo hazırlama, özel öğretim yöntemleri Derste Kullanılan Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Vaka çalışması -Saha Çalışması -İşbirliğine dayalı öğrenme -Anlatım -Gözlem -Uygulama -Tartışma -Bireysel Çalışma |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin Tanıtımı | |
2) | -Etkili Öğretmen | Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research-based Practice. Upper Saddle River: Pearson. Chapter 1 |
3) | -Öğrencileri Tanıma & Anlama Video & Olay İncelemesi – Portfolio-I | Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research. Chapter 2 |
4) | -Amaçlar, Hedefler -Unite ve Ders Planlama | Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research. Chapter 3 |
5) | -Amaçlar, Hedefler -Unite ve Ders Planlama Video & Olay İncelemesi – Portfolio-II | Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research. Chapter 3 |
6) | -Unite ve Ders Planlama Video & Olay İncelemesi – Portfolio-III | Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research. Chapter 4 |
7) | Sınıf Gözlemleri | Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research. Chapter 1, 2, 3, 4 |
8) | -Dolaylı Olmayan Anlatım için Öğretim Stratejileri | Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research. Chapter 5 |
9) | Video & Olay İncelemesi – Portfolio-IV -Dolaylı Olmayan Anlatım için Öğretim Stratejileri | Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research. Chapter 6 |
10) | -Dolaylı Anlatım için Öğretim Stratejileri Video & Olay İncelemesi – Portfolio-V | Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research. Chapter 6 |
11) | -Soru sorma stratejileri Video & Olay İncelemesi – Portfolio-VI | Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research. Chapter 7 |
12) | - Bireysel Öğrenme | Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research. Chapter 8 |
13) | -Bireysel Öğrenme Video & Olay İncelemesi – Portfolio-VII | Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research. Chapter 8 |
14) | Dersi gözden geçirme Genel tekrar | Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research. |
Ders Notları / Kitaplar: | Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research-based Practice. Upper Saddle River: Pearson. Alkan, C., & Kurt, M., (2007). Özel Öğretim Yöntemleri. Anı Yayıncılık, Ankara. MacNaughton, G., & Williams, G. (2009). Teaching Young Children: Choices in the theory and practice. London:Open University Press. Altun, E. (2008). Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümleri İçin Özel Öğretim Yöntemleri I-II. Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer | 1 | 5 | 5 |
Proje | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 103 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Okul öncesi eğitimde temel kavram, fikir ve uygulamalarını bilmek, bilimsel olarak yorumlayabilmek ve eleştirel bir şekilde değerlendirebilmektir. | |
2) | 0-66 ay grubu çocukların gelişim ve öğrenme özelliklerini tanımak, bu özelliklere etki eden faktörleri bilmek, anlamak ve bu özellikleri eğitim sürecine yansıtabilmektir. | |
3) | Okul öncesi eğitim için gerekli olan içerik, pedagojik ve meslek bilgisine ulaşmayı bilmek, bu bilgiyi elde etmek ve onu kullanabilmektir. | |
4) | 0-66 ay grubu çocukların çok boyutlu gelişimleri göz önünde tutularak bilgi, beceri ve davranışların, anlamlı ve yaşama uyarlanabilir bir şekilde çocuklara öğretilmesi potansiyelini oluşturmaktır. | |
5) | Her bir çocuk için esnek, bireyselleştirmeye uygun okulöncesi eğitim programları, öğretim yaklaşım, yöntem ve teknikleri ile öğrenme ortamları geliştirmeyi, kullanmayı ve değerlendirmeyi bilmektir. | |
6) | Okul öncesi eğitime uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini ve araçlarını bilmek, bunları geliştirmek ve kullanabilmektir. | |
7) | Çocuklar, aileler ve toplumdaki bireyler ile olumlu, destekleyici ve yapıcı ilişkiler geliştirerek onların gelişim süreçlerine katkı sağlayacak projeler geliştirebilmek ve uygulayabilmektir. | |
8) | Okul öncesi eğitimi farklı programlar ve farklı yaş gruplarıyla çalışma bilgi ve deneyimine sahip olmaktır. | |
9) | Okul öncesi eğitimi alanında gelişim ve yenilikleri takip ederek, bilgi ve becerilerini güncelleştirerek ve mesleki bilgi-beceri anlamında kendini yenilemektir. | |
10) | Okul öncesi eğitimcisi olarak diğer kişi ve kurumlarla işbirliği içinde okulöncesi eğitimi ve önemi konusunda toplumu bilinçlendirme bilgi ve becerisine sahip olmaktır. | |
11) | Okul öncesi eğitimde karşılaşılan sorunları tanımlayabilmek, bu sorunlar üzerindeki düşüncelerini ve çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekleyerek paylaşabilmek ve bu sorunların çözümlerine yönelik projelerde sorumluluk alıp etkin bir şekilde çalışabilmektir. | |
12) | Okul öncesi eğitimcisi olarak alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklara ilişkin yasa, yönetmelik, mevzuatları bilmek ve onlara uygun davranmaktır. | |
13) | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere sahip olmaktır. | |
14) | Farklı kültürleri tanımak, saygı duymak, bireysel ve kültürel farklılıklara duyarlı olmaktır. | |
15) | Bilişim ve iletişim teknolojileri alanlarında yetkin olmak ve bunları mesleğinde etkili olarak kullanabilmektir. | |
16) | İngilizceyi okul öncesi eğitimi alanında iletişim, bilgi paylaşımı, mesleki gelişim alanlarında etkin kullanabilmektir. |