Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin Tanıtımı |
|
2) |
-Etkili Öğretmen |
Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research-based Practice. Upper Saddle River: Pearson. Chapter 1 |
3) |
-Öğrencileri Tanıma & Anlama
Video & Olay İncelemesi – Portfolio-I
|
Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research. Chapter 2 |
4) |
-Amaçlar, Hedefler
-Unite ve Ders Planlama |
Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research. Chapter 3 |
5) |
-Amaçlar, Hedefler
-Unite ve Ders Planlama
Video & Olay İncelemesi – Portfolio-II
|
Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research. Chapter 3 |
6) |
-Unite ve Ders Planlama
Video & Olay İncelemesi – Portfolio-III
|
Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research. Chapter 4 |
7) |
Sınıf Gözlemleri |
Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research. Chapter 1, 2, 3, 4 |
8) |
-Dolaylı Olmayan Anlatım için Öğretim Stratejileri |
Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research. Chapter 5 |
9) |
Video & Olay İncelemesi – Portfolio-IV
-Dolaylı Olmayan Anlatım için Öğretim Stratejileri |
Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research. Chapter 6 |
10) |
-Dolaylı Anlatım için Öğretim Stratejileri
Video & Olay İncelemesi – Portfolio-V |
Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research. Chapter 6 |
11) |
-Soru sorma stratejileri
Video & Olay İncelemesi – Portfolio-VI
|
Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research. Chapter 7 |
12) |
- Bireysel Öğrenme |
Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research. Chapter 8 |
13) |
-Bireysel Öğrenme
Video & Olay İncelemesi – Portfolio-VII
|
Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research. Chapter 8 |
14) |
Dersi gözden geçirme
Genel tekrar
|
Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research. |
15) |
Final haftası |
|
16) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik mesleği, eğitim teknolojisi ve bilgi teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. |
|
2) |
Eğitim teknolojileri entegrasyonunun gelişimini etkileyen öğretim stratejileri, yöntem ve teknikler, materyal tasarımı ve ölçme ve değerlendirme süreçlerinin başlıca unsurlarını açıklamak. |
5 |
3) |
Yazılım dilleri, işletim sistemleri, bilgisayar ağları ve bilgisayar donanımları ile ilgili yeterliklerini geliştirmek. |
|
3) |
Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak. |
|
4) |
Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak. |
4 |
5) |
Bilimsel yöntemleri kullanarak yaratıcılığı, problem çözmeyi ve eleştirel düşünmeyi geliştirmek için en ileri teknolojilerin kullanıldığı sınıf etkinliklerini planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. |
4 |
6) |
Bir öğrenme organizasyonu içerisinde sistem ve insan gelişimine odaklanan problemlere çözüm geliştirmek için güçlü kuramsal ve uygulamalı modeller oluşturmak. |
|
7) |
İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine dayalı teknoloji entegrasyonunu sağlamak için gerekli stratejileri gözden geçirmek, değerlendirmek ve önermek. |
3 |
8) |
Disiplinler arası bir yaklaşımla, eğitim teknolojisi, bilgi teknolojisi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili etkinlikleri yürütmek için bir takımda bireysel ve iş birliği içerisinde çalışmak. |
4 |
9) |
Öğrenme hedeflerini ve gereksinimlerini başarma ve karşılamanın bir yolu olarak eğitim teknolojilerini ve uygun tasarlanmış öğretim modellerini etkili olarak kullanmak ve değerlendirmek. |
4 |
10) |
Sınıfı, yaşam boyu öğrenme etkinliklerinde bulunan öğrencilerin oluşturduğu bir topluluk haline getirmek için etkili üst bilişsel teknikleri kullanmak. |
5 |
11) |
Toplum için eğitim teknolojisi ile ilgili eğitimler ve projeler hazırlamak ve uygun teknoloji kullanımı yoluyla öğrenmeyi geliştirmede bireylere danışmanlık sağlamak. |
|
12) |
Bireylerin ve kurumların çalışmalarını daha etkili yürütebilmelerini desteklemek için maliyet ve zamana duyarlı stratejileri uygulamak. |
|
13) |
Öğretmenleri, etik ve yasal standartları kullanarak teknolojinin eğitim amaçlı uygulamalarında öncü ve model olabilecek şekilde ve değişen teknolojiye ayak uydurabilecek şekilde donatmak. |
|
14) |
İş, okul, eğitim sektörü ve sanal dünya ile ilgili eğitim teknolojileri, öğretim programları, yenilikler ve sonuçlar için günümüzde kullanılan verimli tasarım çözümlerini ve bu konuda var olan standartları araştırmak. |
|
15) |
To gain fluency in interpersonal communication, teaching frameworks and the use of different technologies in relation to national norms and laws. |
|