İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EDS3003 | Sınıf Yönetimi | Güz | 2 | 2 | 3 | 4 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. NEŞE UYANIK Prof. Dr. DERİN ATAY Dr. Öğr. Üyesi FATOŞ UĞUR ESKİÇIRAK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Öğrencilere sınıf yönetiminin temel kavram ve unsurlarını öğretmek |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda öğrenciler: • Yönetim ve sınıf yönetimi kavramlarını açiklayabilir • Davranışçı, bilişsel ve insancıl yönetim yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olur • Kendi karakterine uygun sınıf yönetimi yaklaşımı ve modelini tespit edebilir • Sınıf kurallarının oluşturulması, ödül-ceza, övgü-yaptırım kullanımı, zaman yönetimi, beden dili vb hususlarda, farklı modeller çerçevesinde bir davranış repertuarı oluşturabilir • İstenmeyen öğrenci davranışlarını farklı yaklaşımlar çerçevesinde nasıl açıklayacağını ve bu davranışlara nasıl müdahale edeceğini bilir • Önleyici sınıf yönetimi uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur |
Bu ders farklı disiplin ve sınıf yönetimi modellerinin, sınıfta düzeni ve etkili öğrenmeyi sağlamak adına, sınıf ortamına nasıl uyarlanacağını anlatmaktadır. disiplin ve kriz yönetimine dair çeşitli güncel yaklaşımların yanısıra, sınıf ortamında karşılaşılan davranış sorunlarının çeşitleri ve bunlara nasıl müdahale edilebileceği de ders kapsamında ele alınmaktadır. Öğrenci davranışını etkileyen sosyal ve psikolojik faktörler, sınıf ortamı, grup etkileşimi, sınıfta kural oluşturma, sınıf organizasyonu, motivasyon, iletişim, olumlu bir öğrenme ortamı oluşturma gibi konular da tartışılacak hususlar arasındadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş: Sınıf yönetimi nedir? Neden sınıfı yönetmemiz gerekir? Öğretmen kişiliği ve farklı sınıf yönetim stilleri | Wolfgang Ch.1-2 |
2) | Behavior Analysis Model | Wolfgang Ch.3 |
3) | Davranış Analizi Modeli (devam) | Wolfgang Ch.3 |
4) | Pozitif Disiplin Modeli | Wolfgang Ch.4 |
5) | Pozitif Disiplin Modeli (devam) | Wolfgang Ch.4 |
6) | Aktif Disiplin Modeli | Wolfgang Ch.5 |
7) | Dreikurs'un Sosyal Disiplin Modeli - Adler Kuramı | Wolfgang Ch. 7 |
8) | Dreikurs'un Sosyal Disiplin Modeli - Adler Kuramı (devam) | Wolfgang Ch. 7 |
9) | Glasser'ın Gerçeklik Terapisi, Kontrol Teorisi ve Kalite Okulları | Wolfgang Ch. 8 |
10) | Hukuk Temelli Disiplin Modeli | Wolfgang Ch.9 |
11) | Haysiyetli Disiplin | Wolfgang 7th Ed, Ch.9 |
12) | Sevgi ve Mantıklı Disiplin Modeli | Wolfgang 7th Ed, Ch.8 |
13) | Roger'ın Duygusal Destek Modeli | Wolfgang Ch.11 |
14) | Okul ve Sınıfta Zorbalığı Önleme Sınıf Yönetiminde Önleyici Süreçler | Wolfgang 7th Edition, Ch.15 Wolfgang Ch.13 |
15) | Final haftası | - |
16) | Final haftası | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Wolfgang, C.H. (2001). Solving Discipline and Classroom Management Problems. Wiley, USA. 5th Ed Wolfgang, C.H. (2009). Solving Discipline and Classroom Management Problems. Wiley, USA. 7th Ed |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 2 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınavlar | 2 | 15 | 30 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 112 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. | |
2) | İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakimdir; dili etkin bir biçimde anlar ve kullanır. | |
3) | Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır. | |
4) | Dil edinimi teorilerini anlar ve teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular. | |
5) | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşabilir, uygunluğuna karar verebilir ve etkin biçimde sınıf içinde ve dışında kullanabilir. | |
6) | İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirir ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. |