Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Bilimsel araştırma. Nitel ve nicel araştırmaların ayrımı |
Chapters 1: Creswell, J. W. (2002). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative. |
2) |
Alanyazın tarama, araştırma problemi ve araştırma sorusu |
Chapters 2-3: Creswell, J. W. (2002). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative. |
3) |
Kuramsal çerçeve |
Chapter 5: Shank, G., & Brown, L. (2007). Exploring educational research literacy. |
4) |
Hipotez ve değişkenler |
Chapter 4: Creswell, J. W. (2002). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative. |
5) |
Örneklem |
Chapter 5: Gay, L.R., Mills, G.E., & Airasian, P. (2009). Educational research: Competencies for analysis and applications. |
6) |
Enstrüman ve anket |
Chapter 6: Gay, L.R., Mills, G.E., & Airasian, P. (2009). Educational research: Competencies for analysis and applications. |
7) |
Gözlem ve görüşme |
Chapter 7: Creswell, J. W. (2002). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative. |
8) |
Veri toplama |
Chapters 5-7: Creswell, J. W. (2002). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative. |
9) |
Veri toplama ve etik kuralları |
Chapters 5-7: Creswell, J. W. (2002). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative. |
10) |
Nicel veri analizi |
Chapter 6: Creswell, J. W. (2002). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative. |
11) |
Nitel veri analizi |
Chapter 8: Creswell, J. W. (2002). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative. |
12) |
Araştırma geçerlilik ve güvenirlik |
İnternet kaynakları ve ders notları |
13) |
Yorumlama, rapor etme ve APA |
Chapter 9: Creswell, J. W. (2002). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative. |
14) |
Karma araştırma yöntemin temelleri |
Chapter 12: Shank, G., & Brown, L. (2007). Exploring educational research literacy. |
Ders Notları / Kitaplar: |
Creswell, J. W. (2002). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall. |
Diğer Kaynaklar: |
Shank, G., & Brown, L. (2007). Exploring educational research literacy. Routledge. London.
Gay, L.R., Mills, G.E., & Airasian, P. (2009). Educational research: Competencies for analysis and applications. Upper Saddle River, NJ: Merrill – Pearson. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik mesleği, eğitim teknolojisi ve bilgi teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. |
|
2) |
Eğitim teknolojileri entegrasyonunun gelişimini etkileyen öğretim stratejileri, yöntem ve teknikler, materyal tasarımı ve ölçme ve değerlendirme süreçlerinin başlıca unsurlarını açıklamak. |
4 |
3) |
Yazılım dilleri, işletim sistemleri, bilgisayar ağları ve bilgisayar donanımları ile ilgili yeterliklerini geliştirmek. |
|
3) |
Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak. |
|
4) |
Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak. |
|
5) |
Bilimsel yöntemleri kullanarak yaratıcılığı, problem çözmeyi ve eleştirel düşünmeyi geliştirmek için en ileri teknolojilerin kullanıldığı sınıf etkinliklerini planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. |
3 |
6) |
Bir öğrenme organizasyonu içerisinde sistem ve insan gelişimine odaklanan problemlere çözüm geliştirmek için güçlü kuramsal ve uygulamalı modeller oluşturmak. |
3 |
7) |
İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine dayalı teknoloji entegrasyonunu sağlamak için gerekli stratejileri gözden geçirmek, değerlendirmek ve önermek. |
3 |
8) |
Disiplinler arası bir yaklaşımla, eğitim teknolojisi, bilgi teknolojisi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili etkinlikleri yürütmek için bir takımda bireysel ve iş birliği içerisinde çalışmak. |
3 |
9) |
Öğrenme hedeflerini ve gereksinimlerini başarma ve karşılamanın bir yolu olarak eğitim teknolojilerini ve uygun tasarlanmış öğretim modellerini etkili olarak kullanmak ve değerlendirmek. |
4 |
10) |
Sınıfı, yaşam boyu öğrenme etkinliklerinde bulunan öğrencilerin oluşturduğu bir topluluk haline getirmek için etkili üst bilişsel teknikleri kullanmak. |
|
11) |
Toplum için eğitim teknolojisi ile ilgili eğitimler ve projeler hazırlamak ve uygun teknoloji kullanımı yoluyla öğrenmeyi geliştirmede bireylere danışmanlık sağlamak. |
4 |
12) |
Bireylerin ve kurumların çalışmalarını daha etkili yürütebilmelerini desteklemek için maliyet ve zamana duyarlı stratejileri uygulamak. |
|
13) |
Öğretmenleri, etik ve yasal standartları kullanarak teknolojinin eğitim amaçlı uygulamalarında öncü ve model olabilecek şekilde ve değişen teknolojiye ayak uydurabilecek şekilde donatmak. |
3 |
14) |
İş, okul, eğitim sektörü ve sanal dünya ile ilgili eğitim teknolojileri, öğretim programları, yenilikler ve sonuçlar için günümüzde kullanılan verimli tasarım çözümlerini ve bu konuda var olan standartları araştırmak. |
3 |
15) |
To gain fluency in interpersonal communication, teaching frameworks and the use of different technologies in relation to national norms and laws. |
|