İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EDS2001 | Öğretim Yöntem ve İlkeleri | Güz | 3 | 0 | 3 | 4 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. RUKİYE ÖZLEM ÖZTÜRK Dr. Öğr. Üyesi NİHAL YURTSEVEN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Zeka, yaratıcılık, cinsiyet, kültür, sosyoekonomik statü, ırk ve etnik köken gibi öğrenci farklılıkları çerçevesinde öğretim sürecinin düzenlenmesine dair genel bir perspektif kazandırmak |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; * Öğrencilerin bireysel ve gruplar olarak sahip oldukları farklılıklarının öğretim çerçevesine nasıl bir etkisi olduğunu anlamak * Farklı öğrenme stillerini anlayan ve referans veren ders, öğretim ve müfredat tasarlayabilmek * Farklı zeka türlerini ve düzeylerini, anlayan ve referans veren ders, öğretim ve müfredat tasarlayabilmek * Öğrencilerde yaratıcılığı destekleyen ders, öğretim ve müfredat tasarlayabilmek * Sınıf ortamındaki öğrencilerdeki sosyoekonomik, ırki, etnik, kültürel ve cinsiyet farklılıklarına dair anlayış ve farkındalık geliştirmek * Sınıf ortamındaki öğrencilerdeki sosyoekonomik, ırki, etnik, kültürel ve cinsiyet farklılıklarını kapsayan ve göz önünde bulunduran ders, öğretim ve müfredat tasarlayabilmek * Sınıf ortamında motivasyonun önemini anlamak * Öğrencilerde motivasyonu nasıl destekleyeceğini bilmek ve buna uygun bir sınıf ortamı yaratmak. |
Öğrenen farklılıkları (zeka ve yaratıcılık); kişilik tipleri; öğrenme stilleri; kültürel, toplumsal, sosyal sınıfsal, ırksal, cinsiyet temelli, etnik ve sosyalleşme düzeyi açısından farklılıklar; motivasyon; çeşitli farklılıklara uyumlu sınıf ortamları ve dersler tasarlama |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma ve kısa bir giriş | - |
2) | Öğretim süreçlerinin temelleri ve öğrenen farklılıkları | Woolfolk Ch.1 - 4 |
3) | Kişilik kuramları ve öğrenme stilleri (Myers & Briggs, Keirsey & Bates, Catell -16PF) | Öğrenci sunumları |
4) | Kişilik kuramları ve öğrenme stilleri (Beş Büyük Kişilik Özelliği, Kolb, Honey& Mumford) | Öğrenci sunumları |
5) | Kişilik kuramları ve öğrenme stilleri (Grasha & Riechmann , Gregorc, Felder) | Öğrenci sunumları |
6) | Kişilik kuramları ve öğrenme stilleri (Fleming, Witkin, Hudson, Kirton) | Öğrenci sunumları |
7) | Kültür ve toplum | Woolfolk Ch.5 |
8) | Kültür, sosyalleşme ve eğitim | Ornstein Ch. 9 |
9) | Sosyal sınıf, ırk ve okul başarısı | Ornstein Ch. 10 |
10) | Eşit eğitim fırsatı sağlamak | Ornstein Ch. 11 |
11) | Motivasyon | Woolfolk Ch.10-11 |
12) | Motivasyon (devam) | Woolfolk Ch.10-11 |
13) | Öğrenme ortamlarının oluşturulması | Woolfolk Ch.12 |
14) | Öz-denetim, yaratıcılık ve tolerans için öğretmek | Woolfolk Ch.13 |
Ders Notları / Kitaplar: | • Woolfolk, A. (2001). Educational Psychology (8th Ed.). U.S.A. , Allyn & Bacon. • Ornstein, A.C. , Levine, D.U. (1993). (5th Ed.) Foundations of Education, USA, Houghton Mifflin Company. |
Diğer Kaynaklar: | - |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 20 |
Sunum | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 35 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 65 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 35 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 1 | 16 |
Sunum / Seminer | 2 | 12 | 24 |
Ara Sınavlar | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 110 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. | |
2) | İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakimdir; dili etkin bir biçimde anlar ve kullanır. | |
3) | Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır. | |
4) | Dil edinimi teorilerini anlar ve teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular. | |
5) | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşabilir, uygunluğuna karar verebilir ve etkin biçimde sınıf içinde ve dışında kullanabilir. | |
6) | İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirir ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. |