Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tanışma ve kısa bir giriş |
- |
2) |
Öğretim süreçlerinin temelleri ve öğrenen farklılıkları |
Woolfolk Ch.1 - 4 |
3) |
Kişilik kuramları ve öğrenme stilleri (Myers & Briggs, Keirsey & Bates, Catell -16PF) |
Öğrenci sunumları |
4) |
Kişilik kuramları ve öğrenme stilleri (Beş Büyük Kişilik Özelliği, Kolb, Honey& Mumford) |
Öğrenci sunumları |
5) |
Kişilik kuramları ve öğrenme stilleri (Grasha & Riechmann , Gregorc, Felder) |
Öğrenci sunumları |
6) |
Kişilik kuramları ve öğrenme stilleri (Fleming, Witkin, Hudson, Kirton) |
Öğrenci sunumları |
7) |
Kültür ve toplum |
Woolfolk Ch.5 |
8) |
Kültür, sosyalleşme ve eğitim |
Ornstein Ch. 9 |
9) |
Sosyal sınıf, ırk ve okul başarısı |
Ornstein Ch. 10 |
10) |
Eşit eğitim fırsatı sağlamak |
Ornstein Ch. 11 |
11) |
Motivasyon |
Woolfolk Ch.10-11 |
12) |
Motivasyon (devam) |
Woolfolk Ch.10-11 |
13) |
Öğrenme ortamlarının oluşturulması |
Woolfolk Ch.12 |
14) |
Öz-denetim, yaratıcılık ve tolerans için öğretmek |
Woolfolk Ch.13 |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik mesleği, eğitim teknolojisi ve bilgi teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. |
5 |
2) |
Eğitim teknolojileri entegrasyonunun gelişimini etkileyen öğretim stratejileri, yöntem ve teknikler, materyal tasarımı ve ölçme ve değerlendirme süreçlerinin başlıca unsurlarını açıklamak. |
5 |
3) |
Yazılım dilleri, işletim sistemleri, bilgisayar ağları ve bilgisayar donanımları ile ilgili yeterliklerini geliştirmek. |
|
3) |
Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak. |
|
4) |
Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak. |
4 |
5) |
Bilimsel yöntemleri kullanarak yaratıcılığı, problem çözmeyi ve eleştirel düşünmeyi geliştirmek için en ileri teknolojilerin kullanıldığı sınıf etkinliklerini planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. |
4 |
6) |
Bir öğrenme organizasyonu içerisinde sistem ve insan gelişimine odaklanan problemlere çözüm geliştirmek için güçlü kuramsal ve uygulamalı modeller oluşturmak. |
|
7) |
İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine dayalı teknoloji entegrasyonunu sağlamak için gerekli stratejileri gözden geçirmek, değerlendirmek ve önermek. |
5 |
8) |
Disiplinler arası bir yaklaşımla, eğitim teknolojisi, bilgi teknolojisi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili etkinlikleri yürütmek için bir takımda bireysel ve iş birliği içerisinde çalışmak. |
4 |
9) |
Öğrenme hedeflerini ve gereksinimlerini başarma ve karşılamanın bir yolu olarak eğitim teknolojilerini ve uygun tasarlanmış öğretim modellerini etkili olarak kullanmak ve değerlendirmek. |
5 |
10) |
Sınıfı, yaşam boyu öğrenme etkinliklerinde bulunan öğrencilerin oluşturduğu bir topluluk haline getirmek için etkili üst bilişsel teknikleri kullanmak. |
5 |
11) |
Toplum için eğitim teknolojisi ile ilgili eğitimler ve projeler hazırlamak ve uygun teknoloji kullanımı yoluyla öğrenmeyi geliştirmede bireylere danışmanlık sağlamak. |
|
12) |
Bireylerin ve kurumların çalışmalarını daha etkili yürütebilmelerini desteklemek için maliyet ve zamana duyarlı stratejileri uygulamak. |
|
13) |
Öğretmenleri, etik ve yasal standartları kullanarak teknolojinin eğitim amaçlı uygulamalarında öncü ve model olabilecek şekilde ve değişen teknolojiye ayak uydurabilecek şekilde donatmak. |
4 |
14) |
İş, okul, eğitim sektörü ve sanal dünya ile ilgili eğitim teknolojileri, öğretim programları, yenilikler ve sonuçlar için günümüzde kullanılan verimli tasarım çözümlerini ve bu konuda var olan standartları araştırmak. |
|
15) |
To gain fluency in interpersonal communication, teaching frameworks and the use of different technologies in relation to national norms and laws. |
4 |