EDS1002 Educational PsychologyBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EDS1002 Eğitim Psikolojisi Bahar 2 2 3 6

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. ÖZLEM KARAIRMAK TEKDURMAZ
Öğ.Gör. NEŞE UYANIK
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: • Öğrencileri en bilinen ve en sık referans verilen insan gelişimi kuramlarıyla tanıştırmak
•Öğrencileri en bilinen ve en sık referans verilen öğrenme kuramlarıyla tanıştırmak

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
• Eğitim ve psikoloji arasındaki ilişkiyi eğitimin güncel fonksiyonları çerçevesinde tanımlamak ve ortaya koymak
• Farklı öğrenme teorilerini sınıflandırabilmek
• Farklı gelişim teorilerini sınıflandırabilmek
• Eğitimde gelişim kuramlarının önemini anlamak
• Öğrenme ve gelişimin temellerini ilişkilendirmek ve tasvir etmek
• Öğrencilerin davranışlarını öğrenme ve gelişim kuramları çerçevesinde analiz edebilmek
• Öğrenme-öğretme etkinliklerine gelişim ve öğrenme kuramlarına dair prensipleri uygulayabilmek

Dersin İçeriği

Psikolojinin temel kavramlarına giriş; öğrenme ve gelişim: tanımlar ve eğitimdeki önemi; fiziksel gelişim; dil gelişimi; bilişsel gelişim; psikososyal gelişim; psikoseksüel gelişim; ahlaki gelişim; davranışçı öğrenme kuramı; bilişsel öğrenme kuramı; karmaşık bilişsel süreçler, sosyal bilişsel öğrenme, yapısalcı öğrenme kuramı; insancıl öğrenme kuramı

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Introduction to development and physical development Ders slaytları
2) Bilişsel gelişim (devam) Ders slaytları
3) Bilişsel Gelişim(Piaget & Vygotsky) ve Dil gelişimi Woolfolk / Ch.2-3 Yıldırım, et al. / Ch.2-3
4) Bilişsel Gelişim (Piaget&Vygotsky) & Dil gelişimi (devam) Woolfolk / Ch.2-3 Yıldırım, et al. / Ch.2-3
5) Psikososyal gelişim (Erikson) & Ahlaki Gelişim (Piaget - Kohlberg - Gilligan) Woolfolk / Ch.3 Yıldırım, et al. / Ch.3
6) Psikososyal gelişim (Erikson) & Ahlaki Gelişim (Piaget-Kohlberg-Gilligan) (devam) Woolfolk / Ch.3 Yıldırım, et al. / Ch.3
7) Psikososyal gelişim (Freud) Yıldırım, et al. / Ch.4
8) Psikososyal gelişim (Freud) (devam) Yıldırım, et al. / Ch.4
9) Davranışçı öğrenme kuramı Woolfolk / Ch.6 Yıldırım, et al. / Ch.5
10) Davranışçı öğrenme kuramı (devam) & Bilişsel öğrenme kuramı Woolfolk / Ch.6-7 Yıldırım, et al. / Ch.5-6
11) Bilişsel öğrenme kuramı (devam) & Kompleks bilişsel süreçler Woolfolk / Ch.7-8 Yıldırım, et al. / Ch.6
12) Kompleks bilişsel süreçler (devam) & Sosyal bilişsel öğrenme kuramı Woolfolk / Ch.8-9 Yıldırım, et al. / Ch.6
13) Sosyal bilişsel yaklaşım (devam) & Yapılandırmacı yaklaşım Woolfolk / Ch.8-9
14) Yapılandırmacı yaklaşım (devam) ve İnsancıl öğrenme yaklaşımı Woolfolk / Ch.9 Yıldırım, et al. / Ch.7
15) Sene sonu sınavları
16) Sene sonu sınavları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Yıldırım, A. , Yerin Güneri O. , Hatipoğlu Sümer Z. (2002). Development and Learning (Course Notes). Ankara, Seçkin Yayıncılık.
• Woolfolk, A. (2001). Educational Psychology (8th Ed.). U.S.A. , Allyn & Bacon.
Diğer Kaynaklar: -

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ara Sınavlar 2 % 50
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 2 32
Ara Sınavlar 2 20 40
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 144

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Okul öncesi eğitimde temel kavram, fikir ve uygulamalarını bilmek, bilimsel olarak yorumlayabilmek ve eleştirel bir şekilde değerlendirebilmektir. 3
2) 0-66 ay grubu çocukların gelişim ve öğrenme özelliklerini tanımak, bu özelliklere etki eden faktörleri bilmek, anlamak ve bu özellikleri eğitim sürecine yansıtabilmektir. 3
3) Okul öncesi eğitim için gerekli olan içerik, pedagojik ve meslek bilgisine ulaşmayı bilmek, bu bilgiyi elde etmek ve onu kullanabilmektir. 3
4) 0-66 ay grubu çocukların çok boyutlu gelişimleri göz önünde tutularak bilgi, beceri ve davranışların, anlamlı ve yaşama uyarlanabilir bir şekilde çocuklara öğretilmesi potansiyelini oluşturmaktır. 3
5) Her bir çocuk için esnek, bireyselleştirmeye uygun okulöncesi eğitim programları, öğretim yaklaşım, yöntem ve teknikleri ile öğrenme ortamları geliştirmeyi, kullanmayı ve değerlendirmeyi bilmektir. 3
6) Okul öncesi eğitime uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini ve araçlarını bilmek, bunları geliştirmek ve kullanabilmektir. 3
7) Çocuklar, aileler ve toplumdaki bireyler ile olumlu, destekleyici ve yapıcı ilişkiler geliştirerek onların gelişim süreçlerine katkı sağlayacak projeler geliştirebilmek ve uygulayabilmektir. 3
8) Okul öncesi eğitimi farklı programlar ve farklı yaş gruplarıyla çalışma bilgi ve deneyimine sahip olmaktır. 3
9) Okul öncesi eğitimi alanında gelişim ve yenilikleri takip ederek, bilgi ve becerilerini güncelleştirerek ve mesleki bilgi-beceri anlamında kendini yenilemektir. 3
10) Okul öncesi eğitimcisi olarak diğer kişi ve kurumlarla işbirliği içinde okulöncesi eğitimi ve önemi konusunda toplumu bilinçlendirme bilgi ve becerisine sahip olmaktır. 3
11) Okul öncesi eğitimde karşılaşılan sorunları tanımlayabilmek, bu sorunlar üzerindeki düşüncelerini ve çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekleyerek paylaşabilmek ve bu sorunların çözümlerine yönelik projelerde sorumluluk alıp etkin bir şekilde çalışabilmektir. 3
12) Okul öncesi eğitimcisi olarak alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklara ilişkin yasa, yönetmelik, mevzuatları bilmek ve onlara uygun davranmaktır. 3
13) Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere sahip olmaktır. 3
14) Farklı kültürleri tanımak, saygı duymak, bireysel ve kültürel farklılıklara duyarlı olmaktır. 3
15) Bilişim ve iletişim teknolojileri alanlarında yetkin olmak ve bunları mesleğinde etkili olarak kullanabilmektir.
16) İngilizceyi okul öncesi eğitimi alanında iletişim, bilgi paylaşımı, mesleki gelişim alanlarında etkin kullanabilmektir.