İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EDS1002 | Eğitim Psikolojisi | Bahar | 2 | 2 | 3 | 6 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. ÖZLEM KARAIRMAK TEKDURMAZ Öğ.Gör. NEŞE UYANIK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | • Öğrencileri en bilinen ve en sık referans verilen insan gelişimi kuramlarıyla tanıştırmak •Öğrencileri en bilinen ve en sık referans verilen öğrenme kuramlarıyla tanıştırmak |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; • Eğitim ve psikoloji arasındaki ilişkiyi eğitimin güncel fonksiyonları çerçevesinde tanımlamak ve ortaya koymak • Farklı öğrenme teorilerini sınıflandırabilmek • Farklı gelişim teorilerini sınıflandırabilmek • Eğitimde gelişim kuramlarının önemini anlamak • Öğrenme ve gelişimin temellerini ilişkilendirmek ve tasvir etmek • Öğrencilerin davranışlarını öğrenme ve gelişim kuramları çerçevesinde analiz edebilmek • Öğrenme-öğretme etkinliklerine gelişim ve öğrenme kuramlarına dair prensipleri uygulayabilmek |
Psikolojinin temel kavramlarına giriş; öğrenme ve gelişim: tanımlar ve eğitimdeki önemi; fiziksel gelişim; dil gelişimi; bilişsel gelişim; psikososyal gelişim; psikoseksüel gelişim; ahlaki gelişim; davranışçı öğrenme kuramı; bilişsel öğrenme kuramı; karmaşık bilişsel süreçler, sosyal bilişsel öğrenme, yapısalcı öğrenme kuramı; insancıl öğrenme kuramı |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Introduction to development and physical development | Ders slaytları |
2) | Bilişsel gelişim (devam) | Ders slaytları |
3) | Bilişsel Gelişim(Piaget & Vygotsky) ve Dil gelişimi | Woolfolk / Ch.2-3 Yıldırım, et al. / Ch.2-3 |
4) | Bilişsel Gelişim (Piaget&Vygotsky) & Dil gelişimi (devam) | Woolfolk / Ch.2-3 Yıldırım, et al. / Ch.2-3 |
5) | Psikososyal gelişim (Erikson) & Ahlaki Gelişim (Piaget - Kohlberg - Gilligan) | Woolfolk / Ch.3 Yıldırım, et al. / Ch.3 |
6) | Psikososyal gelişim (Erikson) & Ahlaki Gelişim (Piaget-Kohlberg-Gilligan) (devam) | Woolfolk / Ch.3 Yıldırım, et al. / Ch.3 |
7) | Psikososyal gelişim (Freud) | Yıldırım, et al. / Ch.4 |
8) | Psikososyal gelişim (Freud) (devam) | Yıldırım, et al. / Ch.4 |
9) | Davranışçı öğrenme kuramı | Woolfolk / Ch.6 Yıldırım, et al. / Ch.5 |
10) | Davranışçı öğrenme kuramı (devam) & Bilişsel öğrenme kuramı | Woolfolk / Ch.6-7 Yıldırım, et al. / Ch.5-6 |
11) | Bilişsel öğrenme kuramı (devam) & Kompleks bilişsel süreçler | Woolfolk / Ch.7-8 Yıldırım, et al. / Ch.6 |
12) | Kompleks bilişsel süreçler (devam) & Sosyal bilişsel öğrenme kuramı | Woolfolk / Ch.8-9 Yıldırım, et al. / Ch.6 |
13) | Sosyal bilişsel yaklaşım (devam) & Yapılandırmacı yaklaşım | Woolfolk / Ch.8-9 |
14) | Yapılandırmacı yaklaşım (devam) ve İnsancıl öğrenme yaklaşımı | Woolfolk / Ch.9 Yıldırım, et al. / Ch.7 |
15) | Sene sonu sınavları | |
16) | Sene sonu sınavları |
Ders Notları / Kitaplar: | • Yıldırım, A. , Yerin Güneri O. , Hatipoğlu Sümer Z. (2002). Development and Learning (Course Notes). Ankara, Seçkin Yayıncılık. • Woolfolk, A. (2001). Educational Psychology (8th Ed.). U.S.A. , Allyn & Bacon. |
Diğer Kaynaklar: | - |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ara Sınavlar | 2 | % 50 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınavlar | 2 | 20 | 40 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 144 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. | |
2) | İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakimdir; dili etkin bir biçimde anlar ve kullanır. | |
3) | Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır. | |
4) | Dil edinimi teorilerini anlar ve teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular. | |
5) | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşabilir, uygunluğuna karar verebilir ve etkin biçimde sınıf içinde ve dışında kullanabilir. | |
6) | İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirir ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. |