EDS1002 Educational PsychologyBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EDS1002 Eğitim Psikolojisi Bahar 2 2 3 6

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. ÖZLEM KARAIRMAK TEKDURMAZ
Öğ.Gör. NEŞE UYANIK
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: • Öğrencileri en bilinen ve en sık referans verilen insan gelişimi kuramlarıyla tanıştırmak
•Öğrencileri en bilinen ve en sık referans verilen öğrenme kuramlarıyla tanıştırmak

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
• Eğitim ve psikoloji arasındaki ilişkiyi eğitimin güncel fonksiyonları çerçevesinde tanımlamak ve ortaya koymak
• Farklı öğrenme teorilerini sınıflandırabilmek
• Farklı gelişim teorilerini sınıflandırabilmek
• Eğitimde gelişim kuramlarının önemini anlamak
• Öğrenme ve gelişimin temellerini ilişkilendirmek ve tasvir etmek
• Öğrencilerin davranışlarını öğrenme ve gelişim kuramları çerçevesinde analiz edebilmek
• Öğrenme-öğretme etkinliklerine gelişim ve öğrenme kuramlarına dair prensipleri uygulayabilmek

Dersin İçeriği

Psikolojinin temel kavramlarına giriş; öğrenme ve gelişim: tanımlar ve eğitimdeki önemi; fiziksel gelişim; dil gelişimi; bilişsel gelişim; psikososyal gelişim; psikoseksüel gelişim; ahlaki gelişim; davranışçı öğrenme kuramı; bilişsel öğrenme kuramı; karmaşık bilişsel süreçler, sosyal bilişsel öğrenme, yapısalcı öğrenme kuramı; insancıl öğrenme kuramı

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Introduction to development and physical development Ders slaytları
2) Bilişsel gelişim (devam) Ders slaytları
3) Bilişsel Gelişim(Piaget & Vygotsky) ve Dil gelişimi Woolfolk / Ch.2-3 Yıldırım, et al. / Ch.2-3
4) Bilişsel Gelişim (Piaget&Vygotsky) & Dil gelişimi (devam) Woolfolk / Ch.2-3 Yıldırım, et al. / Ch.2-3
5) Psikososyal gelişim (Erikson) & Ahlaki Gelişim (Piaget - Kohlberg - Gilligan) Woolfolk / Ch.3 Yıldırım, et al. / Ch.3
6) Psikososyal gelişim (Erikson) & Ahlaki Gelişim (Piaget-Kohlberg-Gilligan) (devam) Woolfolk / Ch.3 Yıldırım, et al. / Ch.3
7) Psikososyal gelişim (Freud) Yıldırım, et al. / Ch.4
8) Psikososyal gelişim (Freud) (devam) Yıldırım, et al. / Ch.4
9) Davranışçı öğrenme kuramı Woolfolk / Ch.6 Yıldırım, et al. / Ch.5
10) Davranışçı öğrenme kuramı (devam) & Bilişsel öğrenme kuramı Woolfolk / Ch.6-7 Yıldırım, et al. / Ch.5-6
11) Bilişsel öğrenme kuramı (devam) & Kompleks bilişsel süreçler Woolfolk / Ch.7-8 Yıldırım, et al. / Ch.6
12) Kompleks bilişsel süreçler (devam) & Sosyal bilişsel öğrenme kuramı Woolfolk / Ch.8-9 Yıldırım, et al. / Ch.6
13) Sosyal bilişsel yaklaşım (devam) & Yapılandırmacı yaklaşım Woolfolk / Ch.8-9
14) Yapılandırmacı yaklaşım (devam) ve İnsancıl öğrenme yaklaşımı Woolfolk / Ch.9 Yıldırım, et al. / Ch.7
15) Sene sonu sınavları
16) Sene sonu sınavları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Yıldırım, A. , Yerin Güneri O. , Hatipoğlu Sümer Z. (2002). Development and Learning (Course Notes). Ankara, Seçkin Yayıncılık.
• Woolfolk, A. (2001). Educational Psychology (8th Ed.). U.S.A. , Allyn & Bacon.
Diğer Kaynaklar: -

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ara Sınavlar 2 % 50
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 2 32
Ara Sınavlar 2 20 40
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 144

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1.Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak.
2) 2.İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakim bir biçimde dili etkin olarak kullanır.
3) 3. Dil edinimi teorileri konusundaki bilgisi ile teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular.
4) 4. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynaklara eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak, sınıf ve öğrenci ihtiyaçlarına göre gerekli biçimde materyal geliştirebilir.
5) 5. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşıp bunların uygunluğuna karar vererek etkin biçimde sınıf içinde ve dışında bu kaynakları kullanabilir.
6) 6.Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır.
7) 7. İngilizce öğretim süreçlerini planlar.
8) 8. İngilizce öğretimine uygun sınıf ortamları organize eder.
9) 9. İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirerek ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
10) 10. Dil öğrenmede kültürün rolünü ve etkisini ele alan araştırmalara, prensiplere ve metotlara ilişkin bilgisiyle öğrencilerin kültürlerarası iletişim ve pragmatik becerilerini geliştirmek için bunları uygular.
11) 11. Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, işbirliği içinde çalışarak sorumluluklarını yerine getirir.
12) 12. Mesleki ve etik kural ve ilkeleri göz önünde bulundurur. 5
13) 13. Dil öğrenimi ve öğretimi alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip ederek çalışmaların pedagojik etkilerini uygular. 4
14) 14. Yansıtıcı düşünme ve öğretme kullanarak öğretim becerilerini ve öğretmenlik mesleki yeterliliklerini irdeler. 5
15) 15. Yaşam boyu öğrenme bilgi ve becerisine ve bilgiye ulaşma yollarına ilişkin bilgisiyle etkili üst bilişsel teknikleri kullanarak bunu öğrencilere aktarır. 5
16) 16. İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine uygun öğrenme stratejilerini ve teknoloji kaynaklarını değerlendirerek kullanır.