Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Introduction to development and physical development |
Ders slaytları |
2) |
Bilişsel gelişim (devam) |
Ders slaytları |
3) |
Bilişsel Gelişim(Piaget & Vygotsky) ve Dil gelişimi |
Woolfolk / Ch.2-3
Yıldırım, et al. / Ch.2-3
|
4) |
Bilişsel Gelişim (Piaget&Vygotsky) & Dil gelişimi (devam) |
Woolfolk / Ch.2-3
Yıldırım, et al. / Ch.2-3 |
5) |
Psikososyal gelişim (Erikson) & Ahlaki Gelişim (Piaget - Kohlberg - Gilligan) |
Woolfolk / Ch.3
Yıldırım, et al. / Ch.3
|
6) |
Psikososyal gelişim (Erikson) & Ahlaki Gelişim (Piaget-Kohlberg-Gilligan) (devam) |
Woolfolk / Ch.3
Yıldırım, et al. / Ch.3
|
7) |
Psikososyal gelişim (Freud) |
Yıldırım, et al. / Ch.4
|
8) |
Psikososyal gelişim (Freud) (devam) |
Yıldırım, et al. / Ch.4 |
9) |
Davranışçı öğrenme kuramı |
Woolfolk / Ch.6
Yıldırım, et al. / Ch.5
|
10) |
Davranışçı öğrenme kuramı (devam) & Bilişsel öğrenme kuramı |
Woolfolk / Ch.6-7
Yıldırım, et al. / Ch.5-6
|
11) |
Bilişsel öğrenme kuramı (devam) & Kompleks bilişsel süreçler |
Woolfolk / Ch.7-8
Yıldırım, et al. / Ch.6
|
12) |
Kompleks bilişsel süreçler (devam) & Sosyal bilişsel öğrenme kuramı |
Woolfolk / Ch.8-9
Yıldırım, et al. / Ch.6 |
13) |
Sosyal bilişsel yaklaşım (devam) & Yapılandırmacı yaklaşım |
Woolfolk / Ch.8-9
|
14) |
Yapılandırmacı yaklaşım (devam) ve İnsancıl öğrenme yaklaşımı |
Woolfolk / Ch.9
Yıldırım, et al. / Ch.7
|
15) |
Sene sonu sınavları |
|
16) |
Sene sonu sınavları |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik mesleği, eğitim teknolojisi ve bilgi teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. |
4 |
2) |
Eğitim teknolojileri entegrasyonunun gelişimini etkileyen öğretim stratejileri, yöntem ve teknikler, materyal tasarımı ve ölçme ve değerlendirme süreçlerinin başlıca unsurlarını açıklamak. |
4 |
3) |
Yazılım dilleri, işletim sistemleri, bilgisayar ağları ve bilgisayar donanımları ile ilgili yeterliklerini geliştirmek. |
|
3) |
Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak. |
|
4) |
Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak. |
4 |
5) |
Bilimsel yöntemleri kullanarak yaratıcılığı, problem çözmeyi ve eleştirel düşünmeyi geliştirmek için en ileri teknolojilerin kullanıldığı sınıf etkinliklerini planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. |
3 |
6) |
Bir öğrenme organizasyonu içerisinde sistem ve insan gelişimine odaklanan problemlere çözüm geliştirmek için güçlü kuramsal ve uygulamalı modeller oluşturmak. |
3 |
7) |
İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine dayalı teknoloji entegrasyonunu sağlamak için gerekli stratejileri gözden geçirmek, değerlendirmek ve önermek. |
3 |
8) |
Disiplinler arası bir yaklaşımla, eğitim teknolojisi, bilgi teknolojisi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili etkinlikleri yürütmek için bir takımda bireysel ve iş birliği içerisinde çalışmak. |
4 |
9) |
Öğrenme hedeflerini ve gereksinimlerini başarma ve karşılamanın bir yolu olarak eğitim teknolojilerini ve uygun tasarlanmış öğretim modellerini etkili olarak kullanmak ve değerlendirmek. |
|
10) |
Sınıfı, yaşam boyu öğrenme etkinliklerinde bulunan öğrencilerin oluşturduğu bir topluluk haline getirmek için etkili üst bilişsel teknikleri kullanmak. |
3 |
11) |
Toplum için eğitim teknolojisi ile ilgili eğitimler ve projeler hazırlamak ve uygun teknoloji kullanımı yoluyla öğrenmeyi geliştirmede bireylere danışmanlık sağlamak. |
|
12) |
Bireylerin ve kurumların çalışmalarını daha etkili yürütebilmelerini desteklemek için maliyet ve zamana duyarlı stratejileri uygulamak. |
|
13) |
Öğretmenleri, etik ve yasal standartları kullanarak teknolojinin eğitim amaçlı uygulamalarında öncü ve model olabilecek şekilde ve değişen teknolojiye ayak uydurabilecek şekilde donatmak. |
|
14) |
İş, okul, eğitim sektörü ve sanal dünya ile ilgili eğitim teknolojileri, öğretim programları, yenilikler ve sonuçlar için günümüzde kullanılan verimli tasarım çözümlerini ve bu konuda var olan standartları araştırmak. |
|
15) |
To gain fluency in interpersonal communication, teaching frameworks and the use of different technologies in relation to national norms and laws. |
|