EDS1001 Introduction to Educational SciencesBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EDS1001 Eğitim Bilimlerine Giriş Güz 2 2 3 6

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU
Öğ.Gör. NEŞE UYANIK
Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA POLAT
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Öğrencilerde eğitim alanıyla ilgili genel bir anlayış oluşturmak ve eğitim sosyolojisi, felsefesi, öncüleri ve tarihçesi ile tanıştırmak

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
• Eğitim alanının temel terimlerini açıklayabilmek
* Etkili öğretmenin özelliklerini bilmek
• Eğitim alanındaki temel felsefeleri karşılaştırabilmek
• Felseenin öğretim sistemleri ve müfredat oluşturmadaki önemini anlamak
• Eğitimin sosyolojik temellerini kavramak
• Sosyolojinin eğitsel ortamlardaki önemini anlamak
• Eğitim alanındaki ulusal ve evrensel düzeydeki tarihsel gelişimi ve çerçeveyi açıklayabilmek
• Eğitim alanında önemli öncüleri bilmek
• Tarihsel gerçekler ve gelişmelerle günümüzdeki eğitim süreçlerini, etkinliklerini, konularını ilişkilendirebilmek

Dersin İçeriği

Eğitimdeki temel kavramlar ve terminoloji; etkili öğretmenlerin özellikleri, eğitim sosyolojisi; eğitim öncüleri; eğitim felsefeleri; dünya eğitim tarihi, Türk eğitim tarihi

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş, Öğretmenlik mesleğini anlamak Ders slaytları
2) Etkili öğretmenin özellikleri Ders notları
3) Eğitim sosyolojisi Ballentine, J.H. (1989). Ch1: “Sociology of education”. The Sociology of Education:A Systematic Analysis. London: Prentice-Hall.)
4) Eğitim sosyolojisi Orstein, A.C., Levine, D.U., Guek, G., Vocke, D.E.. Foundations of Education. 12th Edition Ch.10
5) Eğitim sosyolojisi (devam) Ornstein & Levine, 12th ed / Ch.10-11
6) Eğitim sosyolojisi (devam) Ornstein & Levine, 12th Ed / Ch11
7) Eğitim tarihi (dünya) Ornstein & Levine, 5th Ed / Ch.3
8) Eğitim tarihi / Dünya (devam) Ornstein & Levine, 5th Ed / Ch.3
9) Eğitim felsefesi Ornstein & Levine, 5th Ed / Ch12
10) Eğitim felsefesi (devam) Ornstein & Levine, 5th Ed / Ch12
11) Eğitim öncüleri Ornstein & Levine, 5th Ed / Ch 4
12) Eğitim öncüleri (devam) Ornstein & Levine, 5th Ed / Ch 4
13) Eğitim tarihi / Türkiye * Hamiloğlu,K. (2001). “The history of education in Turkey” (pp.70-107). The teacher training policies in Turkey in a changing socio-political context from 1946 to the present day. (Unpublished PhD dissertation, Boğaziçi University, İstanbul) * Course slides
14) Eğitim tarihi / Türkiye (devam) * Hamiloğlu,K. (2001). “The history of education in Turkey” (pp.70-107). The teacher training policies in Turkey in a changing socio-political context from 1946 to the present day. (Unpublished PhD dissertation, Boğaziçi University, İstanbul) * Course slides
15) Final sınavları -
16) Final sınavları -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Orstein, A.C., Levine, D.U., Guek, G., Vocke, D.E.. Foundations of Education. 5 th & 12th Editions.
Diğer Kaynaklar: • Ballentine, J.H. (1989). Ch1: “Sociology of education” (pp.40-54). The Sociology of Education:A Systematic Analysis. London: Prentice-Hall.)
• Hamiloğlu,K. (2001). “The history of education in Turkey” (pp.70-107). The teacher training policies in Turkey in a changing socio-political context from 1946 to the present day. (Unpublished PhD dissertation, Boğaziçi University, İstanbul)

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 1 % 25
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ödevler 1 40 40
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 160

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı