IB4632 International BusinessBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
IB4632 Uluslararası İşletme Bahar
Güz
3 0 3 7
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi AYLA ESEN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi AYLA ESEN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Mevcut Değil
Dersin Amacı: Küreselleşme ve yeni ekonomi, dünya kaynaklarını kullanabilme yolunda yöneticiler için yeni fırsatlar yaratmaktadır. Bu olgu aynı zamanda yöneticileri uluslararası rekabet ortamında, strateji ve örgüt yapılarında çok daha büyük bir karmaşıklıkla mücadele etmelerini gerektirmektedir. Bu ders, uluslararası alanda faaliyet gösteren firmaların ve çok uluslu işletmelerin karşı karşıya kaldığı stratejik ve örgütsel problemler üzerinde yoğunlaşacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersin sonunda katılımcılar sırasıyla: (1) firmaları uluslararası pazarlarda faaliyet göstermeye sevkeden stratejik motifleri (saikleri); (2) çok uluslu şirketlerin ortaya çıkış nedenlerini; (2) uluslararası rekabet çevresi güçlerini analiz etmeyi; (3) uluslararası pazarlara girişte uygulanan stratejik yaklaşımları değerlendirmeyi; ve (4) uluslararası stratejik planlama sürecinin evrelerini uygulamalı olarak öğrenmiş olacaklardır.

Dersin İçeriği

1. Çok Uluslu Şirketlerde Örgütsel Yapı

2. Hafta: Uluslararası Üretim Stratejileri

3. Uluslararası Pazarlama Stratejileri

4. Çok Uluslu İşletmelerde İnsan Kaynakları Yönetimi

5. Küresel Yöneticilerde Liderlik ve Motivasyon

6. Politik Risk ve Uluslararası Müzakere Stratejileri

7. Uluslararası Ortaklaşa Girişimler ve Stratejik İttifaklar

8. Çok Uluslu Şirketlerde Örgütsel Yapı

9. Uluslararası Üretim Stratejileri

10. Uluslararası Pazarlama Stratejileri

11. Çok Uluslu İşletmelerde İnsan Kaynakları Yönetimi

12. Küresel Yöneticilerde Liderlik ve Motivasyon

13. Politik Risk ve Uluslararası Müzakere Stratejileri


Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Küreselleşme
3) Politik Ekonomide Ulusal Farklılıklar
4) Kültür Farklılıkları
5) Uluslararası Ticarette Politik Ekonomi
6) Doğrudan Yabacı Yatırımlar
7) Bölgesel Ekonomik Entegrasyon
8) Tekrar
9) Uluslararası İşletme Stratejisi
10) Yabancı Pazarlara Giriş
11) Hafta: Küresel Üretim, dışa açılma ve lojistik
12) Küresel Pazarlama ve Ar-Ge
13) Global İnsan Kaynakları Yönetimi
14) Genel tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Global Business Today (2011) Charles W. L. Hill, 8th ed., McGraw-Hill.
Diğer Kaynaklar: Multinational Enterprises and the Global Economy (2008) John H. Dunning and Sarianna M. Lundan, 2nd. Edition, Edward Elgar, Cheltanham.

International Business (2004) Griffin and Pustay, Prentice Hall, International Edition.

International Management (2000) Paul W. Beamish, Allen J. Morrison, Philiph M. Rosenzweig and Andrew C. Inkpen, Mc-Graw Hill.

Transnational Management (1995) Christopher A. Bartlett and Sumantra Ghoshal, 2nd edition, Mc-Graw Hill.

Managing Across Borders: The Transnational Solution (1998) Christopher A. Bartlett and Sumantra Ghoshal, 2nd edition, Harvard Business School Press.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 3 % 15
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 40
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 120
Küçük Sınavlar 3 3
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 167

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek.
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek.
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.