IB4632 International BusinessBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar PSİKOLOJİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
PSİKOLOJİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
IB4632 Uluslararası İşletme Bahar 3 0 3 7
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi AYLA ESEN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi AYLA ESEN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Mevcut Değil
Dersin Amacı: Küreselleşme ve yeni ekonomi, dünya kaynaklarını kullanabilme yolunda yöneticiler için yeni fırsatlar yaratmaktadır. Bu olgu aynı zamanda yöneticileri uluslararası rekabet ortamında, strateji ve örgüt yapılarında çok daha büyük bir karmaşıklıkla mücadele etmelerini gerektirmektedir. Bu ders, uluslararası alanda faaliyet gösteren firmaların ve çok uluslu işletmelerin karşı karşıya kaldığı stratejik ve örgütsel problemler üzerinde yoğunlaşacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersin sonunda katılımcılar sırasıyla: (1) firmaları uluslararası pazarlarda faaliyet göstermeye sevkeden stratejik motifleri (saikleri); (2) çok uluslu şirketlerin ortaya çıkış nedenlerini; (2) uluslararası rekabet çevresi güçlerini analiz etmeyi; (3) uluslararası pazarlara girişte uygulanan stratejik yaklaşımları değerlendirmeyi; ve (4) uluslararası stratejik planlama sürecinin evrelerini uygulamalı olarak öğrenmiş olacaklardır.

Dersin İçeriği

1. Çok Uluslu Şirketlerde Örgütsel Yapı

2. Hafta: Uluslararası Üretim Stratejileri

3. Uluslararası Pazarlama Stratejileri

4. Çok Uluslu İşletmelerde İnsan Kaynakları Yönetimi

5. Küresel Yöneticilerde Liderlik ve Motivasyon

6. Politik Risk ve Uluslararası Müzakere Stratejileri

7. Uluslararası Ortaklaşa Girişimler ve Stratejik İttifaklar

8. Çok Uluslu Şirketlerde Örgütsel Yapı

9. Uluslararası Üretim Stratejileri

10. Uluslararası Pazarlama Stratejileri

11. Çok Uluslu İşletmelerde İnsan Kaynakları Yönetimi

12. Küresel Yöneticilerde Liderlik ve Motivasyon

13. Politik Risk ve Uluslararası Müzakere Stratejileri


Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Küreselleşme
3) Politik Ekonomide Ulusal Farklılıklar
4) Kültür Farklılıkları
5) Uluslararası Ticarette Politik Ekonomi
6) Doğrudan Yabacı Yatırımlar
7) Bölgesel Ekonomik Entegrasyon
8) Tekrar
9) Uluslararası İşletme Stratejisi
10) Yabancı Pazarlara Giriş
11) Hafta: Küresel Üretim, dışa açılma ve lojistik
12) Küresel Pazarlama ve Ar-Ge
13) Global İnsan Kaynakları Yönetimi
14) Genel tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Global Business Today (2011) Charles W. L. Hill, 8th ed., McGraw-Hill.
Diğer Kaynaklar: Multinational Enterprises and the Global Economy (2008) John H. Dunning and Sarianna M. Lundan, 2nd. Edition, Edward Elgar, Cheltanham.

International Business (2004) Griffin and Pustay, Prentice Hall, International Edition.

International Management (2000) Paul W. Beamish, Allen J. Morrison, Philiph M. Rosenzweig and Andrew C. Inkpen, Mc-Graw Hill.

Transnational Management (1995) Christopher A. Bartlett and Sumantra Ghoshal, 2nd edition, Mc-Graw Hill.

Managing Across Borders: The Transnational Solution (1998) Christopher A. Bartlett and Sumantra Ghoshal, 2nd edition, Harvard Business School Press.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 3 % 15
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 40
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 120
Küçük Sınavlar 3 3
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 167

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İnsan zihnine ve davranışlarına yönelik ilgi geliştirmek, kuramları görgül bulguları kullanarak değerlendirebilmek, eleştirel düşünce becerisi elde ederek psikolojinin kanıta dayalı bir bilim olduğunu anlamak.
2) İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak.
3) Psikolojideki temel kavramlar ve bunları incelemede kullanılan kuramsal ve uygulamalı yaklaşımları öğrenmek (örneğin temel gözlem ve görüşme tekniklerini bilmek).
4) Psikoloji alan yazınında baskın dil olan İngilizceyi kullanarak bilgiye erişim ve bilgiyi yazma yöntem ve becerileri edinmek, bilimsel araştırma ve veri değerlendirme tekniklerini (örneğin korelasyonel, deneysel, kesitsel ve boylamsal çalışmalar, vaka çalışmaları) tanımak ve uygulamak.
5) Ayrımcılığa ve önyargıya karşı bir tutum benimsemek; araştırma ve uygulama alanlarında çalışırken etik duyarlılık göstermek.
6) Psikolojinin temel alt alanlarını (deneysel, gelişim, klinik, bilişsel, sosyal ve endüstri/örgütsel psikoloji) ve bunlarla ilgili çalışma ve uzmanlık alanlarını tanımak.
7) Bilimsel çalışmanın temel unsurları olan problem oluşturma, hipotez kurma ve veri toplamanın yanında bulguları analiz etme, yorumlama ve sunma için gerekli becerileri edinmek.
8) Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgi ve becerileri kazanmak.
9) Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (tıp, genetik, biyoloji, ekonomi, sosyoloji, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgileri edinmek ve bu bilgileri psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek.
10) Toplumsal sorunlara karşı duyarlılık geliştirmek; psikoloji alanının ve toplumun yararına olan etkinliklerde sorumluluk almak.
11) Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek.
12) İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek.