Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
1. Hafta: Etik ve İş |
|
2) |
2. Hafta:İşletmelerde Etik İlkeler |
|
3) |
3. Hafta: İşletmelerde Etik İlkeler (devam) |
|
4) |
4. Hafta: İş Sistemi: Hükümet, Piyasalar ve Uluslararası Ticaret |
|
5) |
5. Hafta: Pazarda Etik |
|
6) |
6. Hafta: Etik ve Çevre |
|
7) |
7. Hafta: Ara Sınav |
|
8) |
8. Hafta: Etik ve Çevre (devam) |
|
9) |
9. Hafta: Tüketici Üretimi ve Pazarlama Etiği |
|
10) |
10. Hafta: Tüketici Üretimi ve Pazarlama Etiği |
|
11) |
11. Hafta: Tüketici Üretimi ve Pazarlama Etiği (devam) |
|
12) |
12. Hafta: İş Ayrımcılığının Etik Kuralları |
|
13) |
13. Hafta: Örgütte Birey |
|
14) |
14. Hafta: Örgütte Birey (devam) |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Beslenme ve Diyetetik alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. |
2 |
2) |
Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. |
2 |
3) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
2 |
4) |
Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
2 |
5) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
2 |
6) |
Diğer diyetisyenlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin beslenme konusunda eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. |
2 |
7) |
Toplumda beslenme ile ilgili problemler için daha fazla risk altında bulunan özel grupların (gebeler, emziren anneler, bebekler, adölesanlar, yaşlılar vb) beslenme durumunu değerlendirmek. |
2 |
8) |
Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. |
2 |
9) |
Beslenme ve diyetetik alandaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık bakım teknolojilerini kullanmak. |
2 |
10) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
2 |
11) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
2 |
12) |
Diyetetik uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. |
2 |