IB4611 Business EthicsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İLETİŞİM VE TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İLETİŞİM VE TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
IB4611 İşletme Etiği Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi AHMET AYDEMİR
Dersi Veren(ler): Dr. BİLGE UYAN ATAY
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: İş dünyasında ortaya çıkan en önemli etik sorunları (örn; tüketicinin korunması, ayrımcılık, mobbing, yolsuzluk vd.) tanıtmayı esas alarak temel ahlak felsefelerini incelemek, vaka analizleri eşliğinde etik ikilemleri çözmek, dersin önde gelen amaçları arasındadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

Dersin İçeriği

Bu ders kapsamında öğrenciler iş etiği ile ilgili teorik bilgilerin yanında uygulamadan örneklerle tanışacak, vaka çalışmalarıyla ve interaktif bir ortamda İnsan Kaynakları’nın tüm süreçlerini ve bu süreçlerde iş etiğinin yeri ve önemini etkin ve kalıcı bir şekilde öğreneceklerdir. Bu suretle kendilerine sağlayacakları katma değerle öğrenciler işlenen konulardaki iş tecrübesi eksikliğini önemli ölçüde giderebileceklerdir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) 1. Hafta: Etik ve İş
2) 2. Hafta:İşletmelerde Etik İlkeler
3) 3. Hafta: İşletmelerde Etik İlkeler (devam)
4) 4. Hafta: İş Sistemi: Hükümet, Piyasalar ve Uluslararası Ticaret
5) 5. Hafta: Pazarda Etik
6) 6. Hafta: Etik ve Çevre
7) 7. Hafta: Ara Sınav
8) 8. Hafta: Etik ve Çevre (devam)
9) 9. Hafta: Tüketici Üretimi ve Pazarlama Etiği
10) 10. Hafta: Tüketici Üretimi ve Pazarlama Etiği
11) 11. Hafta: Tüketici Üretimi ve Pazarlama Etiği (devam)
12) 12. Hafta: İş Ayrımcılığının Etik Kuralları
13) 13. Hafta: Örgütte Birey
14) 14. Hafta: Örgütte Birey (devam)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Required Text:
Business Ethics (2006, 6th edition), by Manuel G. Velasquez, Prentice Hall.
Diğer Kaynaklar: Optional Text:
Managing Business Ethics (2011), by Linda K. Trevino and Katherina A. Nelson, Wiley.

İş Hayatında Etik (2007), by Suna Tevrüz, Beta Yayınları, İstanbul.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 80
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 80

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 40
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 54
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 98

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak.
2) Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek.
3) Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak.
4) Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak.
5) Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak.
6) İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak.
7) Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek.
8) Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak.
9) Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek.
10) Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak.
11) Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak.
12) Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek.
13) Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak.
14) Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. 3