IB4514 Business NegotiationsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar BANKACILIK VE SİGORTACILIK (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
BANKACILIK VE SİGORTACILIK (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
IB4514 Müzakere Yönetimi Bahar
Güz
3 0 3 7
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. AHMET ERKUŞ
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. AHMET ERKUŞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Mevcut Değil
Dersin Amacı: Farklı müzakere perspektifleri
Müzakere kavramlarının analizi ve hayata geçirilmesi
Müzakere öncesi hazırlık
Problem çözme, çatışma yönetimi
Müzakerede İletişim
Farklı coğrafyalarda ve farklı kültürlerde iş müzakerelerinin işleyişi
Müzakerelerdeki değişkenleri tanımlayıp değerlendirmekte kullanılan yöntemler,

İş müzakerelerini planlama teknikleri,

Başarılı iş müzakerelerindeki strateji ve taktiklerin belirlenmesinde gerekli bilgiler,


Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Pazarlık - Müzakere farkı
'Kazan - Kazan' ve 'kazan -kaybet' müzakereleri
Uluslararası müzakerelerdeki tipik hatalardan ve tuzaklardan kurtulmak
Müzakere gücünü başarıyla kullanabilmek
Uluslararası müzakere sürecine ağırlığınızı koymak
Kültürel farkındalığı arttırarak becerileri güçlendirmek
Reddedilmesi gereken bir anlaşmayı yapmaktan, ilişkileri bozmadan korunmak

Dersin İçeriği

Müzakere Tanımı
Kazan-Kazan’ın önemi
Müzakere aşamaları
Müzakerenin Planlanması
Anlaşmayı Sonuçlandırmak için gerekenler
Global Müzakerelerdeki Farklılıklar
Kültürel Etkenler,
Bölgesel Farklılıklar,
Yönetsel Etkenler,
Tüm Müzakerelerde İşe Yarayacak Bilgiler
10 Müzakere Stratejisi (Kısa vaka örnekleri verilerek işlenecektir.)
Kaçınılması Gereken Kelime ve İfadeler ile Bunların Doğuracağı Tepkiler
En Zor Dört Problem ve Çözüm Yolları
(Her problem/çözüm kategorisinin “Eylem Adımları” sırayla incelenecektir.)
Kültür Şokunu Alt Etme
Kendi Müzakere Ekibinizle İlişki
Müzakere Yeri ve Etkileri
Bölgeler ve Ülkeler Bazında Çalışma
Batı Avrupa, Doğu Avrupa, Latin Amerika, Kuzey Amerika, Ortadoğu, Kuzey Afrika, Asya ve Pasifik Kıyısı, Güney Afrika Ülkeleri olmak üzere Sekiz “Bölge Bazında” genel başlık altında
Kültürel Faktörler
Zaman Kullanımı
İletişim Kalıpları
Müzakerelerin Hızı
Kişisel İlişkiler, Duygusal Taraflar
Karar Verme
İletişimdeki Paraziti Azaltma
Hassasiyetler
Başlıca Müzakere İpuçları

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Müzakereye Giriş Okuma
2) Müzakere Dili Okuma
3) Ayrıştırıcı Müzakereler Okuma
4) Birleştirici Müzakereler Okuma
5) Çatışma ve Anlaşmazlıkların Çözümlenmesi Okuma
6) Kendimizi tanımak ve Müzakereye Etkilerini Bilmek Okuma
7) Müzakerelerde İletişim Okuma
8) Ara sınav
9) Müzakerelerde İknanın Rolü ve Önemi Okuma
10) Müzakerelerde İlişkilerin Doğası ve Anlaşmazlıkların Çözümlenmesi Okuma
11) Uluslararası Müzakereler Okuma
12) Takım ve Çok Taraflı Müzakereler
14) İş yaşamında müzakere Okuma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Negotiation and Dispute Resolution
Beverly De marr Suzanne De Janasz
Diğer Kaynaklar: None

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 2 % 10
Sunum 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 43
Uygulama 15 15
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 49
Final 13 66
Toplam İş Yükü 173

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bankacılık ve Sigortacılık mesleklerinin temel kavramlarını anlama becerisine sahip olmak ve çalışma hayatında etkin bir şekilde kullanabilir.
2) Mesleği ile ilgili konularda, ferdi ve gerektiğinde ekip halinde çalışma becerisine sahip olmak ve sektörü ile ilgili yenilikleri takip ederek uygulayabilmek.
3) Çalıştıkları sektörde hukuki sorumlulukları yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edip uygulayacak bilgi ve donanıma sahip olmak.
4) Ülke ekonomisi ve işletmeler açısından, bankacılık ve sigortacılığın önemini anlamak ve doğru ifade edebilmek.
5) Mesleğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar kullanarak, mesleği ile ilgili çalışmalar yapabilmek, bilgi depolayabilmek ve bu bilgiyi yerinde ve etkin kullanabilmek.
6) Günlük ticari faaliyetlerde sorunlara karşı pratik çözüm bulmak ve doğru karar verme becerisini kazandırmak.
7) Bankacılık ve sigortacılık sektöründe ve genel olarak da finans sektöründe sorumluluk üstlenebilmek ve yasal şartları sağladıktan sonra kendi adına işyeri açıp, çalıştırabilecek niteliklere sahip olmak.
8) Banka ve sigorta ile ilgili muhasebe işlemlerini yapabilme yeterliliğine sahip olmak.
9) İş yaşamında, etkin iletişim kuran ve ikna becerisine sahip, müşteri ilişkilerini etkin kurabilecek yeterliliğe sahip olmak.
10) Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden- sonuç ilişkisine göre değerlendirebilmek, hangi bilgiyi, nerede, ne zaman ve nasıl kullanacağını bilen, meslek elemanı niteliğine sahip olmak.