MEKATRONİK (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IB4514 | Müzakere Yönetimi | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 7 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. AHMET ERKUŞ |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. AHMET ERKUŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Mevcut Değil |
Dersin Amacı: | Farklı müzakere perspektifleri Müzakere kavramlarının analizi ve hayata geçirilmesi Müzakere öncesi hazırlık Problem çözme, çatışma yönetimi Müzakerede İletişim Farklı coğrafyalarda ve farklı kültürlerde iş müzakerelerinin işleyişi Müzakerelerdeki değişkenleri tanımlayıp değerlendirmekte kullanılan yöntemler, İş müzakerelerini planlama teknikleri, Başarılı iş müzakerelerindeki strateji ve taktiklerin belirlenmesinde gerekli bilgiler, |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Pazarlık - Müzakere farkı 'Kazan - Kazan' ve 'kazan -kaybet' müzakereleri Uluslararası müzakerelerdeki tipik hatalardan ve tuzaklardan kurtulmak Müzakere gücünü başarıyla kullanabilmek Uluslararası müzakere sürecine ağırlığınızı koymak Kültürel farkındalığı arttırarak becerileri güçlendirmek Reddedilmesi gereken bir anlaşmayı yapmaktan, ilişkileri bozmadan korunmak |
Müzakere Tanımı Kazan-Kazan’ın önemi Müzakere aşamaları Müzakerenin Planlanması Anlaşmayı Sonuçlandırmak için gerekenler Global Müzakerelerdeki Farklılıklar Kültürel Etkenler, Bölgesel Farklılıklar, Yönetsel Etkenler, Tüm Müzakerelerde İşe Yarayacak Bilgiler 10 Müzakere Stratejisi (Kısa vaka örnekleri verilerek işlenecektir.) Kaçınılması Gereken Kelime ve İfadeler ile Bunların Doğuracağı Tepkiler En Zor Dört Problem ve Çözüm Yolları (Her problem/çözüm kategorisinin “Eylem Adımları” sırayla incelenecektir.) Kültür Şokunu Alt Etme Kendi Müzakere Ekibinizle İlişki Müzakere Yeri ve Etkileri Bölgeler ve Ülkeler Bazında Çalışma Batı Avrupa, Doğu Avrupa, Latin Amerika, Kuzey Amerika, Ortadoğu, Kuzey Afrika, Asya ve Pasifik Kıyısı, Güney Afrika Ülkeleri olmak üzere Sekiz “Bölge Bazında” genel başlık altında Kültürel Faktörler Zaman Kullanımı İletişim Kalıpları Müzakerelerin Hızı Kişisel İlişkiler, Duygusal Taraflar Karar Verme İletişimdeki Paraziti Azaltma Hassasiyetler Başlıca Müzakere İpuçları |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Müzakereye Giriş | Okuma |
2) | Müzakere Dili | Okuma |
3) | Ayrıştırıcı Müzakereler | Okuma |
4) | Birleştirici Müzakereler | Okuma |
5) | Çatışma ve Anlaşmazlıkların Çözümlenmesi | Okuma |
6) | Kendimizi tanımak ve Müzakereye Etkilerini Bilmek | Okuma |
7) | Müzakerelerde İletişim | Okuma |
8) | Ara sınav | |
9) | Müzakerelerde İknanın Rolü ve Önemi | Okuma |
10) | Müzakerelerde İlişkilerin Doğası ve Anlaşmazlıkların Çözümlenmesi | Okuma |
11) | Uluslararası Müzakereler | Okuma |
12) | Takım ve Çok Taraflı Müzakereler | |
14) | İş yaşamında müzakere | Okuma |
Ders Notları / Kitaplar: | Negotiation and Dispute Resolution Beverly De marr Suzanne De Janasz |
Diğer Kaynaklar: | None |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 10 |
Sunum | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 43 |
Uygulama | 15 | 15 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 49 |
Final | 13 | 66 |
Toplam İş Yükü | 173 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel bilgisayar bilgisini geliştirmek, ofis ve paket programların kullanılmasını sağlamak. | |
2) | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan temel matematik ile ilgili materyalleri kullanabilme yeteneğine ve bilgi donanımına sahip olmak, | |
3) | İmalatta kullanılan makine elemanlarının genel yapılarını ve şekillendirilme özelliklerini tanımak, | |
4) | İmalat usullerini ve kesici takım gereçlerini kavrayabilmek, Malzeme, statik, mekanik ve akışkanlar bilim dalında temel bilgileri kavrayabilmek, | |
5) | Birleştirme ve hareket elemanlarının imalat resimlerini çizebilmek, bir sistemin komple ve detay yapım resimlerini çizebilmek, | |
6) | Temel imalat işlemlerini, tornalama, frezeleme, delme, taşlama ve kaynak teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak. Ve bu tezgâhlarda çalışabilecek güvene sahip olmak, | |
7) | Bilgisayarlı sayısal kontrollü tezgâhlarda yapılacak işin programını yazabilmek, ve Bilgisayar Destekli çizim yapabilmek, | |
8) | Proje raporu hazırlayabilmek, projenin imalatı takip edip, projeyi gerçekleştirebilmek, | |
9) | Elektronik devre elemanlarının kullanım alanlarını ve çalışma karakteristiklerini öğrenebilmek. Mikrodenetleyici entegrelerinin programlama mantıklarını kavramak ve programlayabilmek, ayrıca bu programa uygun devre tasarımı yapabilmek. | |
10) | Elektrik motorlarının çalışma prensiplerini ve AC-DC analizlerini yapabilmek, | |
11) | Bir görsel programlama diline hakimiyet kazandırmak. | |
12) | Türk dilini iyi kullanarak etkili iletişim kurabilmek ve meslektaşları ve müşterileriyle iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilmek, |