SAHNE SANATLARI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IB4514 | Müzakere Yönetimi | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 7 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. AHMET ERKUŞ |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. AHMET ERKUŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Mevcut Değil |
Dersin Amacı: | Farklı müzakere perspektifleri Müzakere kavramlarının analizi ve hayata geçirilmesi Müzakere öncesi hazırlık Problem çözme, çatışma yönetimi Müzakerede İletişim Farklı coğrafyalarda ve farklı kültürlerde iş müzakerelerinin işleyişi Müzakerelerdeki değişkenleri tanımlayıp değerlendirmekte kullanılan yöntemler, İş müzakerelerini planlama teknikleri, Başarılı iş müzakerelerindeki strateji ve taktiklerin belirlenmesinde gerekli bilgiler, |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Pazarlık - Müzakere farkı 'Kazan - Kazan' ve 'kazan -kaybet' müzakereleri Uluslararası müzakerelerdeki tipik hatalardan ve tuzaklardan kurtulmak Müzakere gücünü başarıyla kullanabilmek Uluslararası müzakere sürecine ağırlığınızı koymak Kültürel farkındalığı arttırarak becerileri güçlendirmek Reddedilmesi gereken bir anlaşmayı yapmaktan, ilişkileri bozmadan korunmak |
Müzakere Tanımı Kazan-Kazan’ın önemi Müzakere aşamaları Müzakerenin Planlanması Anlaşmayı Sonuçlandırmak için gerekenler Global Müzakerelerdeki Farklılıklar Kültürel Etkenler, Bölgesel Farklılıklar, Yönetsel Etkenler, Tüm Müzakerelerde İşe Yarayacak Bilgiler 10 Müzakere Stratejisi (Kısa vaka örnekleri verilerek işlenecektir.) Kaçınılması Gereken Kelime ve İfadeler ile Bunların Doğuracağı Tepkiler En Zor Dört Problem ve Çözüm Yolları (Her problem/çözüm kategorisinin “Eylem Adımları” sırayla incelenecektir.) Kültür Şokunu Alt Etme Kendi Müzakere Ekibinizle İlişki Müzakere Yeri ve Etkileri Bölgeler ve Ülkeler Bazında Çalışma Batı Avrupa, Doğu Avrupa, Latin Amerika, Kuzey Amerika, Ortadoğu, Kuzey Afrika, Asya ve Pasifik Kıyısı, Güney Afrika Ülkeleri olmak üzere Sekiz “Bölge Bazında” genel başlık altında Kültürel Faktörler Zaman Kullanımı İletişim Kalıpları Müzakerelerin Hızı Kişisel İlişkiler, Duygusal Taraflar Karar Verme İletişimdeki Paraziti Azaltma Hassasiyetler Başlıca Müzakere İpuçları |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Müzakereye Giriş | Okuma |
2) | Müzakere Dili | Okuma |
3) | Ayrıştırıcı Müzakereler | Okuma |
4) | Birleştirici Müzakereler | Okuma |
5) | Çatışma ve Anlaşmazlıkların Çözümlenmesi | Okuma |
6) | Kendimizi tanımak ve Müzakereye Etkilerini Bilmek | Okuma |
7) | Müzakerelerde İletişim | Okuma |
8) | Ara sınav | |
9) | Müzakerelerde İknanın Rolü ve Önemi | Okuma |
10) | Müzakerelerde İlişkilerin Doğası ve Anlaşmazlıkların Çözümlenmesi | Okuma |
11) | Uluslararası Müzakereler | Okuma |
12) | Takım ve Çok Taraflı Müzakereler | |
14) | İş yaşamında müzakere | Okuma |
Ders Notları / Kitaplar: | Negotiation and Dispute Resolution Beverly De marr Suzanne De Janasz |
Diğer Kaynaklar: | None |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 10 |
Sunum | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 43 |
Uygulama | 15 | 15 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 49 |
Final | 13 | 66 |
Toplam İş Yükü | 173 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sahne sanatları (oyunculuk, dans, müzik vs.) alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanarak alanına özgü kuramsal, tarihsel, estetik bilgiye sahip olurlar. | 2 |
2) | Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahip olurlar ve kendi alanlarında, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlarlar. | 2 |
3) | Sahne sanatları konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | 2 |
4) | Sahne sanatları konusunda soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | 1 |
5) | Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | 3 |
6) | Yerelden evrensele çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. | 3 |
7) | Sahne sanatları alanının ilişkili olduğu disiplinler konusunda bilgi sahibi olurlar ve alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirebilirler. | 2 |
8) | Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibi olarak çok boyutlu algılayabilme tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirirler. | 3 |
9) | Alanı ile ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirebilirler ve kendi çalışmalarını eleştirel yöntemler kullanarak sorgulayabilirler. | 1 |
10) | Kendi alanları ile ilgili İngiliz dilindeki kaynakları izler ve kendi alanlarında yabancı meslektaşlarıyla iletişim kurabilirler. | 1 |
11) | Sahne sanatları alanı konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına vararak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirler. | 3 |
12) | İnterdisipliner sanat anlayışı çerçevesinde özgün yapıtlar ortaya koyabilirler. | 2 |
13) | Sahne Sanatları programı ve içinde bulunan birimler çerçevesinde, alanında evrensel platformda yer alabilecek donanıma sahip bireyler haline gelirler. | 3 |
14) | Sahne Sanatları Programı bünyesinde, çalışılan alana göre; oyunculuk ve müzikal tiyatro alanında yetkin teknik bilgiye sahip olurlar. | 2 |
15) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |