DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IB4514 | Müzakere Yönetimi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 7 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. AHMET ERKUŞ |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. AHMET ERKUŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Mevcut Değil |
Dersin Amacı: | Müzakere, birbirine bağımlı iki veya daha fazla taraf arasında bir anlaşma sağlama sanatıdır ve bilimidir. Bu dersin amacı, örgüt içinde (birey, grup ve firma düzeyinde) ve örgütler arasında uyuşmazlık çözümü ve müzakerenin doğasını anlamaktır. Bu ders, müzakere psikolojisinin temel kavramlarını ve teorilerini, bireyler arası ve gruplar arası çatışmaların dinamiklerini ve bunların çözümünü keşfeder. Ayrıca müzakere becerilerini geliştirmeyi ve bir örgüt içindeki çeşitli durumlarda çatışmaları çözme yeteneğini artırmayı amaçlar. Bu derste ele alınan bazı konular şunlardır: İş Müzakeresi, Dağıtıcı ve Bütünleştirici Müzakereler, Çatışma ve Uyuşmazlık Çözümü, Müzakerede İletişim, Müzakerede İkna, Müzakere İlişkisinin Doğası, Uluslararası Müzakereler, Ekip ve Çok Taraflı Müzakereler, İş Yerinde Müzakere. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; - Müzakerenin gerçekleştiği çeşitli durumları tanımlayabileceksiniz. - Bir müzakereye hazırlanırken ve müzakereyi yürütürken uygun terminolojiyi kullanabileceksiniz. - Dağıtıcı ve bütünleştirici müzakereler için stratejiler geliştirebileceksiniz. - Çatışma türlerini ve nedenlerini tanımlayabileceksiniz. - Müzakere yaklaşımınızı ve davranışınızı etkileyen kişilik özelliklerini tanımlayıp değerlendirebileceksiniz. - Müzakerelerde ikna çabaları sırasında ayrı ayrı veya birlikte kullanılabilecek altı adımı tanımlayıp tartışabileceksiniz. - Kültürlerarası müzakerelerde karşılaşılabilecek zorlukları değerlendirebileceksiniz. - Hofstede’nin kültürlerarası farklılıklarının beş boyutunu ve her birinin müzakere sürecini nasıl etkilediğini açıklayabileceksiniz. |
Bu ders, müzakere stratejilerini kültürel, bölgesel ve yönetsel faktörler çerçevesinde ayrıntılı olarak ele almaktadır. Öğrencilere müzakereleri planlama, yürütme ve sonuçlandırma konusunda pratik araçlar ve teknikler sunarak kazan-kazan sonuçları elde etmeyi hedefler. Dersin öğretim yöntemleri örnek olay inceleme, teknoloji destekli öğrenme , anlatım, ödev ve tartışma şeklindedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders Tanıtımı/Genel Bakış | Okuma |
2) | Müzakereye Giriş (Bölüm 1) | Okuma (Bölüm 1) |
3) | Müzaker Dili (Bölüm 2) | Okuma ( Bölüm 2) |
4) | Dağıtıcı Müzakereler (Bölüm 3) | Okuma (Bölüm 3) |
5) | Birleştirici Müzakereler (Bölüm 4) | Okuma (Bölüm 4) |
6) | Çatışma ve Uyuşmazlık Çözümü (Bölüm 05) | Okuma (Bölüm 5) |
7) | Kendimizi tanımak ve Müzakereye Etkilerini Bilmek (Bölüm 6) | Okuma (Bölüm 6) |
8) | Ara sınav | |
9) | Müzakerelerde İletişim (Bölüm 7) | Okuma (Bölüm 7) |
10) | Müzakerede İkna'nın Rolü ve Önemi (Bölüm 08) | OKuma (Bölüm 8) |
11) | Müzakerelerde İlişkilerin Doğası ve Anlaşmazlıkların Çözümlenmesi (Bölüm 9) | Okuma (Bölüm 9) |
12) | Uluslararası Müzakereler (bölüm 10) | Okuma (Bölüm 10) |
13) | Takım ve Çok Taraflı Müzakereler (Bölüm 11) | Okuma (Bölüm11) |
14) | İş yaşamında müzakere (Bölüm 12) | Okuma (Bölüm 12) |
Ders Notları / Kitaplar: | Negotiation and Dispute Resolution: Pearson (2017) by Beverly DeMarr; Suzanne De Janasz, Pearson Education Limited If you prefer to read using hard copy, you can still purchase it from the link below and they will send your book to your address by cargo. Textbook Link : https://www.caglayan.com/urundetay/551337/Negotiation-and-Dispute-Resolution-Beverly- DeMarr-Suzanne-C-de-Janasz-9781292039725#sthash.QLzx0F3s.dpbs The e-book can be obtained from the link below and the login codes will be sent instantly by e-mail. https://www.caglayan.com/urundetay/749399/Negotiation-and-Dispute-Resolution-Beverly-DeMarr- Suzanne-De-Janasz-9781292039725-ebook#sthash.Eg3D83L5.dpbs |
Diğer Kaynaklar: | Negotiation and Dispute Resolution: Pearson (2017) by Beverly DeMarr; Suzanne De Janasz, Pearson Education Limited If you prefer to read using hard copy, you can still purchase it from the link below and they will send your book to your address by cargo. Textbook Link : https://www.caglayan.com/urundetay/551337/Negotiation-and-Dispute-Resolution-Beverly- DeMarr-Suzanne-C-de-Janasz-9781292039725#sthash.QLzx0F3s.dpbs The e-book can be obtained from the link below and the login codes will be sent instantly by e-mail. https://www.caglayan.com/urundetay/749399/Negotiation-and-Dispute-Resolution-Beverly-DeMarr- Suzanne-De-Janasz-9781292039725-ebook#sthash.Eg3D83L5.dpbs |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 15 |
Ödev | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 25 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 75 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 11 | 10 | 110 |
Proje | 1 | 4 | 4 |
Küçük Sınavlar | 4 | 4 | 16 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 174 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |