REKLAMCILIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IB4514 | Müzakere Yönetimi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 7 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. AHMET ERKUŞ |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. AHMET ERKUŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Mevcut Değil |
Dersin Amacı: | Müzakere, birbirine bağımlı iki veya daha fazla taraf arasında bir anlaşma sağlama sanatıdır ve bilimidir. Bu dersin amacı, örgüt içinde (birey, grup ve firma düzeyinde) ve örgütler arasında uyuşmazlık çözümü ve müzakerenin doğasını anlamaktır. Bu ders, müzakere psikolojisinin temel kavramlarını ve teorilerini, bireyler arası ve gruplar arası çatışmaların dinamiklerini ve bunların çözümünü keşfeder. Ayrıca müzakere becerilerini geliştirmeyi ve bir örgüt içindeki çeşitli durumlarda çatışmaları çözme yeteneğini artırmayı amaçlar. Bu derste ele alınan bazı konular şunlardır: İş Müzakeresi, Dağıtıcı ve Bütünleştirici Müzakereler, Çatışma ve Uyuşmazlık Çözümü, Müzakerede İletişim, Müzakerede İkna, Müzakere İlişkisinin Doğası, Uluslararası Müzakereler, Ekip ve Çok Taraflı Müzakereler, İş Yerinde Müzakere. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; - Müzakerenin gerçekleştiği çeşitli durumları tanımlayabileceksiniz. - Bir müzakereye hazırlanırken ve müzakereyi yürütürken uygun terminolojiyi kullanabileceksiniz. - Dağıtıcı ve bütünleştirici müzakereler için stratejiler geliştirebileceksiniz. - Çatışma türlerini ve nedenlerini tanımlayabileceksiniz. - Müzakere yaklaşımınızı ve davranışınızı etkileyen kişilik özelliklerini tanımlayıp değerlendirebileceksiniz. - Müzakerelerde ikna çabaları sırasında ayrı ayrı veya birlikte kullanılabilecek altı adımı tanımlayıp tartışabileceksiniz. - Kültürlerarası müzakerelerde karşılaşılabilecek zorlukları değerlendirebileceksiniz. - Hofstede’nin kültürlerarası farklılıklarının beş boyutunu ve her birinin müzakere sürecini nasıl etkilediğini açıklayabileceksiniz. |
Bu ders, müzakere stratejilerini kültürel, bölgesel ve yönetsel faktörler çerçevesinde ayrıntılı olarak ele almaktadır. Öğrencilere müzakereleri planlama, yürütme ve sonuçlandırma konusunda pratik araçlar ve teknikler sunarak kazan-kazan sonuçları elde etmeyi hedefler. Dersin öğretim yöntemleri örnek olay inceleme, teknoloji destekli öğrenme , anlatım, ödev ve tartışma şeklindedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders Tanıtımı/Genel Bakış | Okuma |
2) | Müzakereye Giriş (Bölüm 1) | Okuma (Bölüm 1) |
3) | Müzaker Dili (Bölüm 2) | Okuma ( Bölüm 2) |
4) | Dağıtıcı Müzakereler (Bölüm 3) | Okuma (Bölüm 3) |
5) | Birleştirici Müzakereler (Bölüm 4) | Okuma (Bölüm 4) |
6) | Çatışma ve Uyuşmazlık Çözümü (Bölüm 05) | Okuma (Bölüm 5) |
7) | Kendimizi tanımak ve Müzakereye Etkilerini Bilmek (Bölüm 6) | Okuma (Bölüm 6) |
8) | Ara sınav | |
9) | Müzakerelerde İletişim (Bölüm 7) | Okuma (Bölüm 7) |
10) | Müzakerede İkna'nın Rolü ve Önemi (Bölüm 08) | OKuma (Bölüm 8) |
11) | Müzakerelerde İlişkilerin Doğası ve Anlaşmazlıkların Çözümlenmesi (Bölüm 9) | Okuma (Bölüm 9) |
12) | Uluslararası Müzakereler (bölüm 10) | Okuma (Bölüm 10) |
13) | Takım ve Çok Taraflı Müzakereler (Bölüm 11) | Okuma (Bölüm11) |
14) | İş yaşamında müzakere (Bölüm 12) | Okuma (Bölüm 12) |
Ders Notları / Kitaplar: | Negotiation and Dispute Resolution: Pearson (2017) by Beverly DeMarr; Suzanne De Janasz, Pearson Education Limited If you prefer to read using hard copy, you can still purchase it from the link below and they will send your book to your address by cargo. Textbook Link : https://www.caglayan.com/urundetay/551337/Negotiation-and-Dispute-Resolution-Beverly- DeMarr-Suzanne-C-de-Janasz-9781292039725#sthash.QLzx0F3s.dpbs The e-book can be obtained from the link below and the login codes will be sent instantly by e-mail. https://www.caglayan.com/urundetay/749399/Negotiation-and-Dispute-Resolution-Beverly-DeMarr- Suzanne-De-Janasz-9781292039725-ebook#sthash.Eg3D83L5.dpbs |
Diğer Kaynaklar: | Negotiation and Dispute Resolution: Pearson (2017) by Beverly DeMarr; Suzanne De Janasz, Pearson Education Limited If you prefer to read using hard copy, you can still purchase it from the link below and they will send your book to your address by cargo. Textbook Link : https://www.caglayan.com/urundetay/551337/Negotiation-and-Dispute-Resolution-Beverly- DeMarr-Suzanne-C-de-Janasz-9781292039725#sthash.QLzx0F3s.dpbs The e-book can be obtained from the link below and the login codes will be sent instantly by e-mail. https://www.caglayan.com/urundetay/749399/Negotiation-and-Dispute-Resolution-Beverly-DeMarr- Suzanne-De-Janasz-9781292039725-ebook#sthash.Eg3D83L5.dpbs |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 15 |
Ödev | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 25 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 75 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 11 | 10 | 110 |
Proje | 1 | 4 | 4 |
Küçük Sınavlar | 4 | 4 | 16 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 174 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak | 2 |
2) | Reklamcılık, İkna Edici İletişim, Marka Yönetimi gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek | |
3) | Reklamcılık alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek | |
4) | Reklamcılık alanındaki yenilikleri takip edebilmek ve yorumlayabilmek | |
5) | Alanda merak ettikleri konu doğrultusunda bilimsel bir bakış açısı sergileyebilmek | |
6) | Geliştirdikleri bilimsel bakış açısı ile alanın ihtiyaçlarını ve sorunlarını çözebilmek | |
7) | Reklamcılık alanında yer alan tüm dinamikleri tanımak ve anlamak | |
8) | Pratik alanda reklamcılık açısından karşılaşılan sorunları analiz ederek, çözümler üretebilmek |