IB4514 Business NegotiationsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
IB4514 Müzakere Yönetimi Bahar
Güz
3 0 3 7
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. AHMET ERKUŞ
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. AHMET ERKUŞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Mevcut Değil
Dersin Amacı: Farklı müzakere perspektifleri
Müzakere kavramlarının analizi ve hayata geçirilmesi
Müzakere öncesi hazırlık
Problem çözme, çatışma yönetimi
Müzakerede İletişim
Farklı coğrafyalarda ve farklı kültürlerde iş müzakerelerinin işleyişi
Müzakerelerdeki değişkenleri tanımlayıp değerlendirmekte kullanılan yöntemler,

İş müzakerelerini planlama teknikleri,

Başarılı iş müzakerelerindeki strateji ve taktiklerin belirlenmesinde gerekli bilgiler,


Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Pazarlık - Müzakere farkı
'Kazan - Kazan' ve 'kazan -kaybet' müzakereleri
Uluslararası müzakerelerdeki tipik hatalardan ve tuzaklardan kurtulmak
Müzakere gücünü başarıyla kullanabilmek
Uluslararası müzakere sürecine ağırlığınızı koymak
Kültürel farkındalığı arttırarak becerileri güçlendirmek
Reddedilmesi gereken bir anlaşmayı yapmaktan, ilişkileri bozmadan korunmak

Dersin İçeriği

Müzakere Tanımı
Kazan-Kazan’ın önemi
Müzakere aşamaları
Müzakerenin Planlanması
Anlaşmayı Sonuçlandırmak için gerekenler
Global Müzakerelerdeki Farklılıklar
Kültürel Etkenler,
Bölgesel Farklılıklar,
Yönetsel Etkenler,
Tüm Müzakerelerde İşe Yarayacak Bilgiler
10 Müzakere Stratejisi (Kısa vaka örnekleri verilerek işlenecektir.)
Kaçınılması Gereken Kelime ve İfadeler ile Bunların Doğuracağı Tepkiler
En Zor Dört Problem ve Çözüm Yolları
(Her problem/çözüm kategorisinin “Eylem Adımları” sırayla incelenecektir.)
Kültür Şokunu Alt Etme
Kendi Müzakere Ekibinizle İlişki
Müzakere Yeri ve Etkileri
Bölgeler ve Ülkeler Bazında Çalışma
Batı Avrupa, Doğu Avrupa, Latin Amerika, Kuzey Amerika, Ortadoğu, Kuzey Afrika, Asya ve Pasifik Kıyısı, Güney Afrika Ülkeleri olmak üzere Sekiz “Bölge Bazında” genel başlık altında
Kültürel Faktörler
Zaman Kullanımı
İletişim Kalıpları
Müzakerelerin Hızı
Kişisel İlişkiler, Duygusal Taraflar
Karar Verme
İletişimdeki Paraziti Azaltma
Hassasiyetler
Başlıca Müzakere İpuçları

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Müzakereye Giriş Okuma
2) Müzakere Dili Okuma
3) Ayrıştırıcı Müzakereler Okuma
4) Birleştirici Müzakereler Okuma
5) Çatışma ve Anlaşmazlıkların Çözümlenmesi Okuma
6) Kendimizi tanımak ve Müzakereye Etkilerini Bilmek Okuma
7) Müzakerelerde İletişim Okuma
8) Ara sınav
9) Müzakerelerde İknanın Rolü ve Önemi Okuma
10) Müzakerelerde İlişkilerin Doğası ve Anlaşmazlıkların Çözümlenmesi Okuma
11) Uluslararası Müzakereler Okuma
12) Takım ve Çok Taraflı Müzakereler
14) İş yaşamında müzakere Okuma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Negotiation and Dispute Resolution
Beverly De marr Suzanne De Janasz
Diğer Kaynaklar: None

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 2 % 10
Sunum 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 43
Uygulama 15 15
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 49
Final 13 66
Toplam İş Yükü 173

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek.
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek.
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.