IB4514 Business NegotiationsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MATEMATİKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MATEMATİK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
IB4514 Müzakere Yönetimi Güz 3 0 3 7
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. AHMET ERKUŞ
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. AHMET ERKUŞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Mevcut Değil
Dersin Amacı: Farklı müzakere perspektifleri
Müzakere kavramlarının analizi ve hayata geçirilmesi
Müzakere öncesi hazırlık
Problem çözme, çatışma yönetimi
Müzakerede İletişim
Farklı coğrafyalarda ve farklı kültürlerde iş müzakerelerinin işleyişi
Müzakerelerdeki değişkenleri tanımlayıp değerlendirmekte kullanılan yöntemler,

İş müzakerelerini planlama teknikleri,

Başarılı iş müzakerelerindeki strateji ve taktiklerin belirlenmesinde gerekli bilgiler,


Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Pazarlık - Müzakere farkı
'Kazan - Kazan' ve 'kazan -kaybet' müzakereleri
Uluslararası müzakerelerdeki tipik hatalardan ve tuzaklardan kurtulmak
Müzakere gücünü başarıyla kullanabilmek
Uluslararası müzakere sürecine ağırlığınızı koymak
Kültürel farkındalığı arttırarak becerileri güçlendirmek
Reddedilmesi gereken bir anlaşmayı yapmaktan, ilişkileri bozmadan korunmak

Dersin İçeriği

Müzakere Tanımı
Kazan-Kazan’ın önemi
Müzakere aşamaları
Müzakerenin Planlanması
Anlaşmayı Sonuçlandırmak için gerekenler
Global Müzakerelerdeki Farklılıklar
Kültürel Etkenler,
Bölgesel Farklılıklar,
Yönetsel Etkenler,
Tüm Müzakerelerde İşe Yarayacak Bilgiler
10 Müzakere Stratejisi (Kısa vaka örnekleri verilerek işlenecektir.)
Kaçınılması Gereken Kelime ve İfadeler ile Bunların Doğuracağı Tepkiler
En Zor Dört Problem ve Çözüm Yolları
(Her problem/çözüm kategorisinin “Eylem Adımları” sırayla incelenecektir.)
Kültür Şokunu Alt Etme
Kendi Müzakere Ekibinizle İlişki
Müzakere Yeri ve Etkileri
Bölgeler ve Ülkeler Bazında Çalışma
Batı Avrupa, Doğu Avrupa, Latin Amerika, Kuzey Amerika, Ortadoğu, Kuzey Afrika, Asya ve Pasifik Kıyısı, Güney Afrika Ülkeleri olmak üzere Sekiz “Bölge Bazında” genel başlık altında
Kültürel Faktörler
Zaman Kullanımı
İletişim Kalıpları
Müzakerelerin Hızı
Kişisel İlişkiler, Duygusal Taraflar
Karar Verme
İletişimdeki Paraziti Azaltma
Hassasiyetler
Başlıca Müzakere İpuçları

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Müzakereye Giriş Okuma
2) Müzakere Dili Okuma
3) Ayrıştırıcı Müzakereler Okuma
4) Birleştirici Müzakereler Okuma
5) Çatışma ve Anlaşmazlıkların Çözümlenmesi Okuma
6) Kendimizi tanımak ve Müzakereye Etkilerini Bilmek Okuma
7) Müzakerelerde İletişim Okuma
8) Ara sınav
9) Müzakerelerde İknanın Rolü ve Önemi Okuma
10) Müzakerelerde İlişkilerin Doğası ve Anlaşmazlıkların Çözümlenmesi Okuma
11) Uluslararası Müzakereler Okuma
12) Takım ve Çok Taraflı Müzakereler
14) İş yaşamında müzakere Okuma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Negotiation and Dispute Resolution
Beverly De marr Suzanne De Janasz
Diğer Kaynaklar: None

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 2 % 10
Sunum 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 43
Uygulama 15 15
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 49
Final 13 66
Toplam İş Yükü 173

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak
2) Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak
3) Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek
4) Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek 4
5) Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek
6) Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak
7) Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek
8) Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak 4
9) Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak
10) Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak
11) Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak
12) Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek