DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IB4323 | Kültürlerarası Yönetimde Özel Konular | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi AYLA ESEN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi AYLA ESEN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | İşletmelerde küreselleşme ve çeşitliliğin artması çalışanların özellikle de yöneticilerin uluslar arası işleri, kültürlerarası takımlarla çalışma alanları, müşterilerin artan çeşitlilikleri ve rakip, tedarikçi, ortak ve hükümetler ve diğer toplum kuruluşları gibi paydaşlarla işbirliği yapabilme veya rekabet edebilmeyi etkin yapabilmeleri için kültürel becerileri geliştirmeleri gerekir. Dünyadaki kültürel farklılıklara maruz kalma ve etkin eğitim farklı işletme ortamlarında çalışanların daha başarılı olmasını sağlayacaktır. Bu ders etkin kültürlerarası yönetimi ve uluslar arası ortamlarda çalışırken karşılaşılacak zorlukları anlama olasılığı sağlar. Bu ders uluslar arası örgütsel davranış ve insan kaynakları konu ve uygulamaları üzerine odaklanır. Bu ders üç modülden oluşur (a) kültürün tutum ve davranışların üzerine olan etkisi, (b) takım çalışması, liderlik ve pazarlık gibi örgütsel ve insan kaynakları konuları ve (c) uluslar arası görevlerde kişilerle beraber çalışmaya hazırlık |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Kişiler, gruplar, örgütler ve toplumların kültürle nasıl bütünleştiğini anlayabilir. 2. Kendi kültürünü ve bu kültürün diğer kültürlerden farkını analitik ve kavramsal olarak açıklayabilir. 3. Kültürün karar verme, liderlik ve motivasyona etkisini analiz edebilir. 4. Kültürel farklılıkların iletişim ve müzakere süreçlerini nasıl etkilediğini açıklayabilir. 5. Çok kültürlü takım dinamiklerini anlayabilir ve çok kültürlü grup ve takımların nasıl etkili yönetileceğini tartışabilir. |
Konu 1: Kültürün belirleyicileri Konu 2: iş Dünyasında Kültürün Boyutları Konu 3: Batı Dünyasında İş Kültürü Konu 4: Asya, Afrika ve Orta Doğuda İş Kültürü Konu 5: Kültür Boyutları ve İkilemleri Konu 6: Yönetim Kültürü ve Stilleri Konu 7: Kültür ve Kurumsal Yapı Konu 8: Kültür ve Liderlik Konu 9: Kültür ve Kurumsal Strateji Konu 10: Örgütlerde Kültürel Değişim Konu 11: Kültür ve Uluslararası Pazarlama Yönetimi Konu 12: Örgütlerde Kültürel Farklılık Konu 13: Kültürler arası İş İletişimi Konu 14: Kültürler arası İletişimde Engeller Konu 15: Uluslar arası Pazarlık Konu 16: Uluslar arası Takımlarla Çalışmak Konu 17: Çatışma ve Kültürel Farklılıklar Konu 18: Kültürler arası İletişim Becerisi Geliştirme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Küresel Yönetici Çevresi, Çevre Analizi | Mevcut değil |
2) | Sosyal Sorumluluk ve Etik | Mevcut değil |
3) | Kültürün Rolünü Anlamak | Mevcut değil |
4) | Kültürlerarası İletişim | |
5) | Kültürlerarası Müzakere | Mevcut değil |
6) | Kültürlerarası Bağlamda Karar Verme | Mevcut değil |
7) | Strateji formülasyonu | Mevcut değil |
8) | Küresel İşbirlikleri ve Strateji Uygulaması | Mevcut Değil |
9) | Organizasyon Yapısı ve Kontrol Sistemleri | Mevcut değil |
10) | Küresel Operasyonlar için Personel Seçme ve Ücretleme | Mevcut değil |
11) | Deniz Ötesi Operasyonlar için Eğitim | Mevcut değil |
12) | Küresel Yönetim Kadroları Geliştirme | Mevcut değil |
13) | Motivasyon ve Lideriik | Mevcut değil |
14) | Dış ülkelerde yönetici nasıl olunur? | Mevcut değil |
Ders Notları / Kitaplar: | TEXTBOOK: International Management: Managing Across Borders and Cultures, Text and Cases, 7/E Deresky. 2011 Required Readings: Cases and Articles from HBR. |
Diğer Kaynaklar: | Mevcut değil..not avaiable |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 35 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 65 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 40 |
Final | 11 | 40 |
Toplam İş Yükü | 80 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |