TIP | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IB2522 | İthalat ve İhracat Yönetimi | Güz | 3 | 0 | 3 | 10 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi AYLA ESEN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Mevcut Değil |
Dersin Amacı: | Dış Ticaret Stratejilerinin Şekillendirilmesi ve Dış Ticaret Yönetiminin Esasları İhracat Pazarları ile Potansiyellerinin Belirlenmesi / İhracatta Pazar Araştırması Yöntemleri İhracatta Gerçek Müşterilerin Tespiti, Doğru İletişim Tekliften Yükleme ve Tahsilat Aşamasına Uzanan Süreç |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dış Ticaret Stratejilerinin Şekillendirilmesi ve Dış Ticaret Yönetiminin Esasları İhracat Pazarları ile Potansiyellerinin Belirlenmesi / İhracatta Pazar Araştırması Yöntemleri İhracatta Gerçek Müşterilerin Tespiti, Doğru İletişim ve Teklif Aşamasına Uzanan Süreç -- Dış Ticaretteki İşlem Akışı Aksaklıklar Bunları Gidermenin Yolları -- Uluslararası Sözleşme Terimleri (Incoterms 2010) Teslim Şekilleri Dış Ticarette Ödeme Şekilleri Temel Dış Ticaret Belgeleri (Proforma Fatura, Ticari Fatura, Çeki Listesi, Sevk Belgeleri, Dolaşım Belgeleri Gözetim Raporu, vs.) Yabancı Müşterilerle Yapılan Satış Görüşmeleri Bölgelere Göre Ne Gibi Farklılıklar Gösterir? |
Dış Ticaret Stratejilerinin Şekillendirilmesi ve Dış Ticaret Yönetiminin Esasları İhracat Pazarları ile Potansiyellerinin Belirlenmesi / İhracatta Pazar Araştırması Yöntemleri İhracatta Gerçek Müşterilerin Tespiti, Doğru İletişim ve Teklif Aşamasına Uzanan Süreç Dış Ticaretteki İşlem Akışı Aksaklıklar Bunları Gidermenin Yolları Uluslararası Sözleşme Terimleri (Incoterms 2010) Teslim Şekilleri Dış Ticarette Ödeme Şekilleri Temel Dış Ticaret Belgeleri (Proforma Fatura, Ticari Fatura, Çeki Listesi, Sevk Belgeleri, Dolaşım Belgeleri Gözetim Raporu, vs.) Yabancı Müşterilerle Yapılan Satış Görüşmeleri Bölgelere Göre Ne Gibi Farklılıklar Gösterir? |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1. Hafta: Giriş / Uluslararası ticaret ortamının değiştirilmesi / Uluslararası pazarlamanın artan önemi / Uluslararası ticarette hızlı büyümenin nedenleri / Uluslararası pazarlama / Uluslararasılaşma ve küresel pazarlamanın doğası ve pratiği | |
2) | 2. Hafta: Uluslararası pazarlama yönetimi / İhracatla ilgili şirket politikaları ihracat pazarlama planlaması ve stratejisi / Teknoloji / Girişimcilik yaklaşımlarının uluslararası pazarlamaya etkisi | |
3) | 3. Hafta: İhracat Pazarları / Kültürü ve sosyo-kültürel çevrenin incelenmesi ve seçilmesi / Kültürel farklılıkların yönetilmesi Ekonomik güçler / Siyasi-yasal çevre / Rekabet / İhracat Piyasası Seçimi: Tanımlar ve Stratejiler / İhracat Pazar tanımı ve segmentasyonu, genişleme seçme süreci, prosedür ve strateji. | |
4) | 4. Hafta: İhracat - İthalat Organizasyonu Girişimi Strateji. İhracat Giriş Modları, Doğrudan ihracat / Ülke bazında departman / Yurtdışı satış şubesi / Depolama veya depolama tesisleri / Yurtdışı satış iştirakleri / Seyahat satış görevlileri / Yabancı bazlı distribütörler ve temsilciler | |
5) | 5. Hafta: Fiyatlandırma / Fiyatlandırma Kararları / İhracat fiyatının belirleyicileri / Fiyat teklifi / Terimlerin karşılaştırması / INCOTERMS / Ticari şartların seçimi | |
6) | 6. Hafta: Ödeme Yöntemleri ve Finansman Finansmanı ve Ödeme Yöntemleri / İhracat Finansman Yöntemleri / Ödeme Koşulları / Ödeme ve Finansman İşlemleri / Kredi Mektubu ve Diğer Dış Ticaret Yöntemleri | |
7) | 7. Hafta: Lojistik Elleçleme İhracat Emirleri ve Tedarik Zinciri Yönetimi / Fiziksel dağıtım / Lojistik ve sistem kavramı / Denizcilik Sektörünün Özellikleri / Uluslararası fiziksel dağıtımın yapısı / Ulaştırma türleri | |
8) | 8. Hafta: Tekrar | |
9) | 9. Hafta: İhracat-İthalat Dokümantasyonu ve Adımları / İhracat-İthalat Prosedür ve Belgeleri / Muhakeme, Zamanlama, Hazırlama, Dokümantasyon ve Dış Ticarette Önemi | |
10) | 10. Hafta: Konteynerizasyon ve Kiralama Uygulamaları / Konteynerizasyona Giriş (ve Özellikleri) / Büyük konteyner ticareti / Konteyner tipleri ve bazları / Konteyner Intermodal Taşıma Uygulamaları / Konteyner Markaları / Konteynerlerin Seçimi ve İncelenmesi | |
11) | 11. Hafta: İthalat ve İhracat için Başarılı Müzakereler / Küresel Müzakereleri Farklı kılan nedir? Kültürel Müzakereler / Kültürel Etkiler ve Kültürlerarası Müzakere Davranışları / Kültürel Duyarlı Müzakere Stratejileri / Müzakere Tarzları ve Karar Verme Farklılıkları / Kültürlerarası Müzakerelerde Yapılması ve Yapılmaması |
Ders Notları / Kitaplar: | International Marketing and Export Management, 6th Ed. Gerald Albaum & Edwin Duerr Prentice Hall, 2008 |
Diğer Kaynaklar: | none |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 3 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 43 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 39 |
Final | 16 | 61 |
Toplam İş Yükü | 143 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel ve klinik tıp bilimlerinden, davranış bilimlerinden ve sosyal bilimlerden edindiği bilgi, beceri ve tutumları bütünleştirerek sağlık hizmeti sunumunda kullanır. | |
2) | Hasta yönetiminde, dil, din, ırk ve cins ayrımı gözetmeden bireyin sosyodemografik ve sosyokültürel geçmişini de dikkate alan biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir. | |
3) | Sağlık hizmeti sunumunda, bireylerin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler. | |
4) | Sağlığı etkileyen bireysel, toplumsal, sosyal ve çevresel faktörleri dikkate alarak; sağlıklılık durumunun sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde gerekli çalışmaları yapar. | |
5) | Hedef kitlenin özelliklerini, ihtiyaçlarını ve beklentilerini tanıyarak, sağlıklı/hasta bireylere ve yakınlarına ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir. | |
6) | Sağlık hizmet sunumunda, koruma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir. | |
7) | Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları hasta için güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir. | |
8) | Hasta ve çalışan sağlığını ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar. | |
9) | Sağlık hizmet sunumunda, sağlığa etki eden gerek bölgesel ve küresel ölçekteki fiziksel ve sosyoekonomik çevreye ilişkin değişiklikleri, gerekse de kendisine başvuran kişilerin bireysel özellik ve davranışlarındaki değişimleri göz önünde bulundurur. | |
10) | Mesleğini yürütürken iyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır. | |
11) | Mesleğinin gerektirdiği etik ilkeler ile hak ve yasal sorumluluklar çerçevesinde görev ve yükümlülükleri yerine getirir. | |
12) | Hastanın bütünlüğünü dikkate alarak, yüksek nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlı davranışlar gösterir. | |
13) | Mesleki uygulamalarındaki performansını, duygularını ve bilişsel özelliklerini de göz önünde bulundurarak değerlendirir. | |
14) | Toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesi için, sosyal güvenirlik ve sosyal yükümlülük kavramlarını göz önünde bulundurarak, sağlık hizmet sunumunu geliştirmeyi savunur. | |
15) | Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için birey ve toplum sağlığı ile ilgili hizmet sunumu, eğitim ve danışmanlık süreçlerini tüm bileşenler ile işbirliği içinde planlayabilir ve yürütebilir. | |
16) | Sağlık politikalarının ve uygulamalarının birey ve toplum sağlık göstergelerine etkisini değerlendirir ve sağlık hizmetleri kalitesinin artırılmasını savunur. | |
17) | Hekim kendi fiziksel, ruhsal ve sosyal yönden sağlığını korumaya geliştirilmesine önem verir, bunun için gerekenleri yapar. | |
18) | Hizmet sunumu sırasında sağlık ekibi içinde örnek davranışlar gösterir, liderlik yapar. | |
19) | Yöneticisi olduğu sağlık kuruluşunda, sağlık hizmetlerini planlama, uygulama, değerlendirme süreçlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır. | |
20) | Birlikte hizmet sunduğu sağlık ekibi içinde, olumlu iletişim kurar ve gerektiğinde farklı ekip rollerini üstlenir. | |
21) | Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir. | |
22) | Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır. | |
23) | Hasta,hasta yakınları,sağlık çalışanları diğer meslek grupları, kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim kurar. | |
24) | Özel yaklaşım gerektiren ve farklı sosyo kültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar. | |
25) | Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, hastayı karar verme mekanizmalarına ortak eden, hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. | |
26) | Hizmet sunduğu nüfusa yönelik, gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, uygular ve elde ettiği sonuçları ve/veya başka araştırmaların sonuçlarını toplumun yararına kullanır. | |
27) | Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve eleştirel değerlendirir. | |
28) | Klinik karar verme sürecinde, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular. | |
29) | Sağlık hizmeti, araştırması ve eğitimine yönelik çalışmalarının etkinliğini artırmak için bilişim teknolojilerini kullanır. | |
30) | Bireysel çalışma süreçleri ve kariyer gelişimini etkili olarak yönetir. | |
31) | Yeni bilgileri edinme, değerlendirme, mevcut bilgileri ile entegre etme, mesleki durumlara uygulama ve meslek yaşamı boyunca değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir. | |
32) | Sunduğu sağlık hizmetinin niteliğini geliştirmek için doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler |