DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IB2221 | Kurumsal Finansman | Bahar | 3 | 0 | 3 | 7 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. HAKKI ÖZTÜRK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı finansal sistemi finansal yönetimi öğrencilere tanıtmak,finansal konularda karar vermelerine yardımcı olmaktır.Bu amaçla işletmelerin yatım, finansman ve güncel finans operasyonlarının işleğişi, bankalar ,diğer finans kuruluşları ve vergi otoriteleri ,hissedarlar, ve diğer çevreler ile ilişkileri açıklanıyor.Finansa giriş özelliği nedeniyle teorik konuların yanı sıra uygulama da yer alıyor |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I.Finans organizasyonunu ve finansal yöneticilerin nasıl karar aldıklarını öğrenmek, II.Firmanın finansal tablolarını naaliz edebilmek III.İşletmenin kar marjı ve başabaş noktasını öğrenmek IV.İşletmenin kısa süreli fonlanmasını öğrenmek V.Menkul kıymet değerlemesini anlamak VI.İşletmenin ağırlıklı sermaye maliyetini uygulayabilmek VII.İşletmelerde sermaye bütçelemesi ve yatırım kararlarını öğrenmek |
1.Hafta:Finans fonksiyonu finansal amaç ve finans organizasyonu 2.Hafta:Finansal tablolar ve muhasebe özeti,valıklar,borçlar öz sermaye gelir tablosu 3.Hafta: Değer ve değerleme kavramları pay senedi değeri, nominal değer, pazar değeri 4.Hafta:Kısa süreli finansman, tablolar, vergi ve nakit akımı 5.Hafta:Çalışma sermayesi yönetimi 6.Hafta:Paranın zaman değeri,bileşik faiz, iskontolama getiri ve risk analizi 7.Hafta:Değerlemeye giriş tahvil değerlemesi 8.Hafta:Piyasa faiz oranı ve tahvil ilişkisi ve durasyon anlizi 9.Hafta:Pay senedi ve firma değerlemesi 10.Hafta:Sermaye maliyeti, kaynakların maliyeti,ve ağırlıklı ortalama sermaye maliyeti 11.Hafta:Nakit akışı analizi ve sermaye bütçelemesi 12.Hafta:Sermaye bütçelemesi kriterleri ve analizi hakkında teorik açıklamalar ve fizibilite etüdü 13.Hafta:Sermaye bütçelemesi kriterleri analizi ve uygulaması 14.Hafta:Nakit akım analizi, duyarlılık analizi ve başabaş analizi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | ||
2) | ||
3) | ||
4) | ||
5) | ||
6) | ||
7) | ||
8) | ||
9) | ||
10) | ||
11) | ||
12) | ||
13) |
Ders Notları / Kitaplar: | Essentials of Corporate Finance by Ross, Westerfield and Jordan, 6th Edition. |
Diğer Kaynaklar: | Principles of Corporate Finance by Brealey and Myres, 7th Edition. Berk,N. Finansal Yönetim, 10. baskı, İstanbul. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 90 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 90 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 41 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 28 |
Final | 1 | 28 |
Toplam İş Yükü | 97 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |