IB2221 Corporate FinanceBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İLETİŞİM VE TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İLETİŞİM VE TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
IB2221 Kurumsal Finansman Güz
Bahar
3 0 3 7
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. NİYAZİ BERK
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi HAKKI ÖZTÜRK
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı finansal sistemi finansal yönetimi öğrencilere tanıtmak,finansal konularda karar vermelerine yardımcı olmaktır.Bu amaçla işletmelerin yatım, finansman ve güncel finans operasyonlarının işleğişi, bankalar ,diğer finans kuruluşları ve vergi otoriteleri ,hissedarlar, ve diğer çevreler ile ilişkileri açıklanıyor.Finansa giriş özelliği nedeniyle teorik konuların yanı sıra uygulama da yer alıyor

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I.Finans organizasyonunu ve finansal yöneticilerin nasıl karar aldıklarını öğrenmek,
II.Firmanın finansal tablolarını naaliz edebilmek
III.İşletmenin kar marjı ve başabaş noktasını öğrenmek
IV.İşletmenin kısa süreli fonlanmasını öğrenmek
V.Menkul kıymet değerlemesini anlamak
VI.İşletmenin ağırlıklı sermaye maliyetini uygulayabilmek
VII.İşletmelerde sermaye bütçelemesi ve yatırım kararlarını öğrenmek

Dersin İçeriği

1.Hafta:Finans fonksiyonu finansal amaç ve finans organizasyonu
2.Hafta:Finansal tablolar ve muhasebe özeti,valıklar,borçlar öz sermaye gelir tablosu
3.Hafta: Değer ve değerleme kavramları pay senedi değeri, nominal değer, pazar değeri
4.Hafta:Kısa süreli finansman, tablolar, vergi ve nakit akımı
5.Hafta:Çalışma sermayesi yönetimi
6.Hafta:Paranın zaman değeri,bileşik faiz, iskontolama getiri ve risk analizi
7.Hafta:Değerlemeye giriş tahvil değerlemesi
8.Hafta:Piyasa faiz oranı ve tahvil ilişkisi ve durasyon anlizi
9.Hafta:Pay senedi ve firma değerlemesi
10.Hafta:Sermaye maliyeti, kaynakların maliyeti,ve ağırlıklı ortalama sermaye maliyeti
11.Hafta:Nakit akışı analizi ve sermaye bütçelemesi
12.Hafta:Sermaye bütçelemesi kriterleri ve analizi hakkında teorik açıklamalar ve fizibilite etüdü
13.Hafta:Sermaye bütçelemesi kriterleri analizi ve uygulaması
14.Hafta:Nakit akım analizi, duyarlılık analizi ve başabaş analizi

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
9)
10)
11)
12)
13)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Essentials of Corporate Finance by Ross, Westerfield and Jordan, 6th Edition.
Diğer Kaynaklar: Principles of Corporate Finance by Brealey and Myres, 7th Edition.
Berk,N. Finansal Yönetim, 10. baskı, İstanbul.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 90
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 90

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 41
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 28
Final 1 28
Toplam İş Yükü 97

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak.
2) Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek.
3) Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak.
4) Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak.
5) Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak.
6) İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak.
7) Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek.
8) Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak.
9) Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek.
10) Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak.
11) Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak.
12) Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek.
13) Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak.
14) Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. 3