MATEMATİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IB2221 | Kurumsal Finansman | Güz | 3 | 0 | 3 | 7 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. NİYAZİ BERK |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi HAKKI ÖZTÜRK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı finansal sistemi finansal yönetimi öğrencilere tanıtmak,finansal konularda karar vermelerine yardımcı olmaktır.Bu amaçla işletmelerin yatım, finansman ve güncel finans operasyonlarının işleğişi, bankalar ,diğer finans kuruluşları ve vergi otoriteleri ,hissedarlar, ve diğer çevreler ile ilişkileri açıklanıyor.Finansa giriş özelliği nedeniyle teorik konuların yanı sıra uygulama da yer alıyor |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I.Finans organizasyonunu ve finansal yöneticilerin nasıl karar aldıklarını öğrenmek, II.Firmanın finansal tablolarını naaliz edebilmek III.İşletmenin kar marjı ve başabaş noktasını öğrenmek IV.İşletmenin kısa süreli fonlanmasını öğrenmek V.Menkul kıymet değerlemesini anlamak VI.İşletmenin ağırlıklı sermaye maliyetini uygulayabilmek VII.İşletmelerde sermaye bütçelemesi ve yatırım kararlarını öğrenmek |
1.Hafta:Finans fonksiyonu finansal amaç ve finans organizasyonu 2.Hafta:Finansal tablolar ve muhasebe özeti,valıklar,borçlar öz sermaye gelir tablosu 3.Hafta: Değer ve değerleme kavramları pay senedi değeri, nominal değer, pazar değeri 4.Hafta:Kısa süreli finansman, tablolar, vergi ve nakit akımı 5.Hafta:Çalışma sermayesi yönetimi 6.Hafta:Paranın zaman değeri,bileşik faiz, iskontolama getiri ve risk analizi 7.Hafta:Değerlemeye giriş tahvil değerlemesi 8.Hafta:Piyasa faiz oranı ve tahvil ilişkisi ve durasyon anlizi 9.Hafta:Pay senedi ve firma değerlemesi 10.Hafta:Sermaye maliyeti, kaynakların maliyeti,ve ağırlıklı ortalama sermaye maliyeti 11.Hafta:Nakit akışı analizi ve sermaye bütçelemesi 12.Hafta:Sermaye bütçelemesi kriterleri ve analizi hakkında teorik açıklamalar ve fizibilite etüdü 13.Hafta:Sermaye bütçelemesi kriterleri analizi ve uygulaması 14.Hafta:Nakit akım analizi, duyarlılık analizi ve başabaş analizi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | ||
2) | ||
3) | ||
4) | ||
5) | ||
6) | ||
7) | ||
8) | ||
9) | ||
10) | ||
11) | ||
12) | ||
13) |
Ders Notları / Kitaplar: | Essentials of Corporate Finance by Ross, Westerfield and Jordan, 6th Edition. |
Diğer Kaynaklar: | Principles of Corporate Finance by Brealey and Myres, 7th Edition. Berk,N. Finansal Yönetim, 10. baskı, İstanbul. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 90 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 90 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 41 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 28 |
Final | 1 | 28 |
Toplam İş Yükü | 97 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak | |
2) | Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak | |
3) | Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek | |
4) | Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek | 4 |
5) | Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek | |
6) | Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak | |
7) | Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek | |
8) | Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak | 4 |
9) | Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak | |
10) | Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak | |
11) | Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak | |
12) | Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek |