EKONOMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IF4838 | Finansal Piyasalarda Zamanlama ve Tahmin | Güz | 3 | 0 | 3 | 9 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BAHAR KÖSEOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi HAKKI ÖZTÜRK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Mevcut değil |
Dersin Amacı: | "Finansal Piyasalarda Zamanlama ve Tahmin" dersi öğrencileri teknik analizin temellerine alıştırmak ve onlara teknik analiz araçlarını nasıl doğru bir biçimde kullanabileceklerini öğretecek şekilde tasarlandı. Teknik analiz geçmiş finansal fiyat dalgalanmalarını inceleyerek gelecekteki fiyat dalgalanmalarını tahmin etmektir. Hava durumunu tahmin etmek gibi teknik analiz de gelecek hakkında mutlak öngörü sahibi olmayı sağlamaz. Bunun yerine, tahminde bulunmak için kullanılan araçlar yatırımcılara fiyat dalgalanmalarının nasıl olabileceği konusunda yardımcı olabilir. Bu ders, öğrencilere hisse senedi piyasalarında kısa süreli trend tahminlerinde bulunmalarına yardımcı olacak ve uzun vadeli tahminler içinse çeşitli teknikler öğrenmelerini sağlayacaktır. "Metastock" adı verilen program sömestr boyunca kullanılacaktır. Bütün piyasalar (hisse senedi, döviz, emtia, para vb.) için güncel verilerse "Matriks" tarafından sağlanacaktır. Bu dersin sonunda, öğrencilerin başlıca paternleri, indikatörleri, ve osilatörleri kullanarak finansal piyasalardaki fiyat dalgalanmalarını nasıl tahmin edeceklerini kavramaları beklenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I.Metastock programını kullanmayı öğrenmek II.Fiyat/zaman grafiklerini yorumlayabilmeyi öğrenmek III.Başlıca paternleri, indikatörleri, ve osilatörleri kullanmayı öğrenmek IV.Alım-satım yapmayı ve piyasalarda zamanlamayı öğrenmek V.Piyasanın gidişatının nasıl tahmin edilebileceğini ve fiyat dalgalanmalarını öğrenmek VI.Metastock programını kullanarak al-sat mekanizması oluşturmayı öğrenmek |
Metastock programı, Fiyat/zaman grafikleri, paternler, indikatörler, ve osilatörler, piyasalarda zamanlama, tahmin, al-sat mekanizması oluşturma |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Teknik Piyasa Analizine ve Metastock Programına Giriş | |
2) | Metastock Programı Nasıl Kullanılır? | |
3) | Grafik Okuma, Fiyat/Zaman Grafiklerini Yorumlama | |
4) | Finansal Piyasalarda Başlıca Paternler | |
5) | Hareketli Ortalamalar | |
6) | Random Walk Endeksi, MACD | |
7) | Momentum, P(ROC) | |
8) | Döngüler, Zamanlama Sistemleri, Elliot Dalgası, Bollinger Bantları | |
9) | Polarized Fractal Efficiency, Parabolik SAR | |
10) | Para Akışı Endeksi-Emtia Kanal Endeksi | |
11) | Stokastik, RSI, Trix, Yönsel Hareket Göstergesi | |
12) | Bazı indikatörleri ve osilatörleri kullanarak tahmin ve zamanlama | |
13) | Bazı indikatörleri ve osilatörleri kullanarak tahmin ve zamanlama | |
14) | Metastock programında al-sat mekanizması oluşturmak |
Ders Notları / Kitaplar: | Technical Analysis Explained by Martin J. Pring. |
Diğer Kaynaklar: | Essentials of Technical Analysis for Financial Markets, James Chen, John Wiley & Sons |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 1 | 25 | 25 |
Ara Sınavlar | 1 | 35 | 35 |
Final | 1 | 45 | 45 |
Toplam İş Yükü | 217 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bir dünya vatandaşı olarak, küresel ekonomik, siyasi, toplumsal ve ekolojik gelişmelerin ve eğilimlerin farkındadır. | |
2) | Küresel ve yerel dinamiklerin gerektirdiği teknolojik ilerlemeyi yakınen takip edecek ve öğrenmeyi sürdürebilecek donanıma sahiptir. | |
3) | Temel iktisadi ilkeleri ve analiz yöntemlerini özümser ve günlük olayları değerlendirirken kullanır. | |
4) | Ekonomi ile ilgili problemleri tanımlarken, bunları analiz ederken ve bulduğu sonuçları ilgili paydaşlarla paylaşırken nicel ve istatistiksel araçları kullanır. | |
5) | Ekonomik birimlerin var olan kısıtlar ve teşvikler altında karar alma aşamalarını anlar, bu kararların etkileşimlerini ve olası gelecek etkilerini inceler. | |
6) | Dijital teknolojilerin kullanıldığı yeni iş yapma biçimlerini ve yeni piyasa yapılarını kavrar. | |
7) | İktisadi ve toplumsal problemleri eleştirel bir yaklaşımla ele alır ve analitik çözümler geliştirir. | |
8) | Analitik çözüm üretmek ve nicel araştırma yöntemlerini kullanmak için gerekli matematiksel donanıma sahiptir. | |
9) | Katkıda bulunduğu çalışmalarda bireysel ve toplumsal refahı birlikte ve etik bir bakış açısıyla gözetir. | |
10) | Ekonomik problemleri disiplinler arası bir yaklaşımla ele alır ve farklı disiplinlerden yararlanarak çözüm arar. | |
11) | Bir takımın parçası olarak katkıda bulunduğu çalışmalarda özgün ve yenilikçi fikirler üretir. |