IF4420 Mergers and AcquisitionsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar BANKACILIK VE SİGORTACILIK (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
BANKACILIK VE SİGORTACILIK (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
IF4420 Birleşme ve Devralmalar Bahar
Güz
3 0 3 9
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BAHAR KÖSEOĞLU
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi UMUT UĞURLU
Prof. Dr. İPEK ALTINBAŞAK FARİNA
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders öğrencilere birleşme satınalma işlemleri (B&S) hakkında teorik ve analitik bir bakış açısı kazandırmayı amaçlamaktadır. Vaka çalışmaları ve uygulamalarla öğrencilere B&S işlemlerinin değerlendirilmesinden bitimine kadar tüm sürecin tanıtılması amaçlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarı ile tamamlayan bir öğrenci;
I Firmaya değer yaratan unsurları öğrenecek
II Bir firmayı içinde bulunduğu sektöre ve rekabet avantajı yaratan unsurlara göre değerlendirebilecek
III B&S sürecini kavrayacak
IV B&S'leri satın alan ve alınan firma gözünden değerlendirebilecek
V Firma değerlemesinin temellerini öğrenecek
VI B&S sürecindeki katılımcılar, müzakere süreci ve yasal evraklara dair bilgi sahibi olacaktır.

Dersin İçeriği

Değerleme, değerleme teknikleri, B&S süreci, Müzakereler

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Firmalar neden alınıp satılır?
2) Sektör neden önemlidir? Sektör analizi
3) Firma büyüklüğü neden farklılık yaratır
5) Değerleme
5) Şirkete değer yaratan unsurlar
6) Değerleme II
7) Değerleme teknikleri- sık kullanılanlar
8) Diğer değerleme teknikleri
9) B&S süreci
10) B&S sürecinin önemli adımları
11) Müzakereler I
12) Müzakereler II
13) Ayrıntılı inceleme
14) Genel tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Mergers & Acquisitions ,A. Sherman and Milledge Hart (2006),
Investment Valuation, Aswath Damodaran (2002)
Diğer Kaynaklar: Yok / None

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 45
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 55
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 45
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ödevler 1 35 35
Ara Sınavlar 1 40 40
Final 1 45 45
Toplam İş Yükü 218

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bankacılık ve Sigortacılık mesleklerinin temel kavramlarını anlama becerisine sahip olmak ve çalışma hayatında etkin bir şekilde kullanabilir.
2) Mesleği ile ilgili konularda, ferdi ve gerektiğinde ekip halinde çalışma becerisine sahip olmak ve sektörü ile ilgili yenilikleri takip ederek uygulayabilmek.
3) Çalıştıkları sektörde hukuki sorumlulukları yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edip uygulayacak bilgi ve donanıma sahip olmak.
4) Ülke ekonomisi ve işletmeler açısından, bankacılık ve sigortacılığın önemini anlamak ve doğru ifade edebilmek.
5) Mesleğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar kullanarak, mesleği ile ilgili çalışmalar yapabilmek, bilgi depolayabilmek ve bu bilgiyi yerinde ve etkin kullanabilmek.
6) Günlük ticari faaliyetlerde sorunlara karşı pratik çözüm bulmak ve doğru karar verme becerisini kazandırmak.
7) Bankacılık ve sigortacılık sektöründe ve genel olarak da finans sektöründe sorumluluk üstlenebilmek ve yasal şartları sağladıktan sonra kendi adına işyeri açıp, çalıştırabilecek niteliklere sahip olmak.
8) Banka ve sigorta ile ilgili muhasebe işlemlerini yapabilme yeterliliğine sahip olmak.
9) İş yaşamında, etkin iletişim kuran ve ikna becerisine sahip, müşteri ilişkilerini etkin kurabilecek yeterliliğe sahip olmak.
10) Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden- sonuç ilişkisine göre değerlendirebilmek, hangi bilgiyi, nerede, ne zaman ve nasıl kullanacağını bilen, meslek elemanı niteliğine sahip olmak.