IF4315 Capital Market Regulation in Turkey and in the WorldBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar EKONOMİ VE FİNANSÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
EKONOMİ VE FİNANS
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
IF4315 Türkiye'de ve Dünyada Sermaye Piyasası Düzenlemeleri Güz 3 0 3 6

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BAHAR KÖSEOĞLU
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ABDULLAH YAVAŞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Sermaye piyasalarındaki yasal düzenleyicileri ve düzenlemelerin anlaşılması bu dersin temel amacını oluşturmaktadır. Öte yandan bu ders finansal sistemin zayıflıklarını ve hukukun bu eksiklikleri gidermedeki rolünün ve öneminin anlaşılması bakımından önem taşımaktadır. Derste ayrıca halka arzlar, finansal aracı kurumlar, hisse senedi işlemleri ve şirket satın alma işlemleri gibi konulara yer verilecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Sermaye piyasası kanunları ve düzenlemeleri hakkında temel ilgiye sahip olmak
II. Sermaye piyasası araçlarını öğrenmek
III. Sermaye piyasası işlemleri ve aracıları hakkında bilgiye sahip olmak
IV. Yatırım fonları, emeklilik fonları ve yatırım ortaklıkları arasındaki farklılıkları kavramak
V. Sermaye piyasalarındaki temel suçlar, cezalar ve Türkiye'deki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olmak

Dersin İçeriği

Sermaye piyasası kanunları ve düzenlemeleri , Sermaye piyasası araçları, Sermaye piyasası işlemleri ve aracıları, Sermaye piyasalarındaki temel suçlar

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sermaye piyasası kanunları ve düzenlemeleri
2) Sermaye piyasası araçları
3) Anonim şirketler, kamuyu aydınlatma sorumluluğu
4) Hisse senedi ve varantlar
5) Döviz piyasaları
6) Tahviller ve diğer borçlanma araçları
7) Sermaye Piyasası faliyetleri, kuruluşları ve aracı kurumlar ile faliyetleri.
8) Tekrar
9) Portföy yönetimi şirketleri, derecelendirme kuruluşları, mortgage
10) Yatırım fonları, emeklilik fonları, yatırım ortaklıkları ve diğer sermaye piyasası kuruluşları
11) Kara para aklama ve kayıt dışı ekonomi
12) Sermaye piyasalarında kontrol, suç ve cezalandırma
13) Yeni Türk İş Kanunu'nun sermaye piyasasına etkileri
14) Genel tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: There are no required textbooks for this course. Lecture notes and other course materials will be posted on an intranet site, accessible only to students registered in the class, or will be distributed from time to time.
Bu ders için gerekli ders kitabı bulunmamaktadır. Ders notları ve diğer ders materyalleri İnternet sitesinde yayınlanacaktır veya derste dağıtılacaktır. Sadece derse kayıtlı öğrenciler tarafından erişilebilir olacaktır.
Diğer Kaynaklar: None

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 45
Final 1 % 45
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 55
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 45
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ödevler 1 15 15
Ara Sınavlar 1 30 30
Final 1 40 40
Toplam İş Yükü 155

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik ve istatistik alanlarında geliştirilen bilgili birikimi ile hem mikro hem de makro düzeyde ekonomik mekanizmaların nasıl çalıştığını anlamak. 3
2) Piyasaların, sanayinin ve piyasa düzenleme ve politikalarının ortak ve ayırt edici özelliklerini anlamak. 5
3) İktisadi gelişmelere farklı açılardan bakabilme becerisi geliştirmek, bu farklı açıların iktisat tarihi boyunca neden ve nasıl oluşturulduğunu kavramak, ve bu bakış açıları arasındaki farkları ekonomik olayları açıklayabilme derecelerine göre anlamak. 3
4) Siyasetin ekonomiye müdahalelerini ve aynı şekilde ekonominin siyasete müdahalelerini tahlil etmek. 5
5) Eğitim sürecinde edindiği iktisadi bilgileri günlük ekonomik sorunların çözümünde kullanabilme ve bu sorunlara önerilen karşıt çözüm politikalarını değerlendirebilme becerisini kazanmak. 4
6) Güncel ve yeni ekonomik gelişmeleri ve yeni iktisadi yaklaşımların nasıl oluştuğunu kavramak ve değerlendirmek. 4
7) Belirli ekonomik gelişmeleri ve haberleri yazılı, sözlü ve grafiklerle açıklayabilme ve aktarabilme becerilerini geliştirmek. 4
8) İktisadi meselelerin nasıl çözümlenebileceğini bilmek ve bu doğrultuda belli bir hipotez, ilgili yazın taraması, metodoloji ve görgül sonuçlar içerecek şekilde planlı yazılmış çözümler üretebilmek. 2
9) Kazanılan sayısal ve sözel becerileri gösterebilmek ve iktisadi varsayımlar ve çıkarımları destekleyecek bulguları sunmak. 3
10) Bir yabancı dili kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek. 3