IF3552 International FinanceBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar PAZARLAMA (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
PAZARLAMA (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
IF3552 Uluslararası Finans Bahar
Güz
3 0 3 7
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BAHAR KÖSEOĞLU
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. ASLI YÜKSEL
Dr. Öğr. Üyesi AYŞE DİLARA ALTIOK YILMAZ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Mevcut değil
Dersin Amacı: Öğrencileri uluslararası finansal kavramlarla tanıştırmayı amaçlayan bu derste finansal konuları tek bir ülke bazından çıkarıp global çerçevede incelemek hedeflenmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kur politikaları ve belirleyicilerini anlayabilmek
2) Uluslararası finans terminolojisine hakim olmak
3) Kur riskleri hakkında bilgi sahibi olmak.
4) Uluslararası finans teorileri hakkında bilgi edinmek.

Dersin İçeriği

Kur politikaları ve belirleyicileri, Uluslararası finans terminolojisi, Kur riskleri, Uluslararası finans teorileri

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Uluslararası Finansın Önemi
2) Uluslararası Para Sistemi
3) Ödemeler Dengesi
4) Faiz Oranları
5) Uluslararası Döviz Piyasaları
6) Türev Ürünler
7) Uluslararası Arbitraj
8) Tekrar
9) Uluslararası Risk Yönetimi
10) Uluslararası Yatırım ve Finansal Kararlar
11) Uluslararası Firmalarda Yönetim
12) Uluslararası Bankacılık
13) Uluslararası Performans Ölçümü
14) Tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Alan C. Shapiro, Multinational Financial Management (9th Edition), John Wiley & Sons, Inc. (2010) ISBN-13 978-0470-41501-6

Diğer Kaynaklar: David K. Eiteman, Michael H. Moffett, Arthur I. Stonehill, Multinational Business Finance (12th Edition), Pearson Education (2009) ISBN- 9780136121565

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 5
Küçük Sınavlar 2 % 5
Projeler 1 % 25
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 35
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 65
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 41
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 53
Proje 13 39
Ara Sınavlar 1 2
Final 14 29
Toplam İş Yükü 164

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Pazarlama alanındaki teorik bilgileri çalışma hayatında kullanır.
2) İşletmenin hukuki sorumluluklarını yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edip uygulayabilecek bilgi ve donanıma sahip olur.
3) Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, teknolojik değişiklikleri takip ederek yeni teknolojileri işletme sistemlerine uyarlar.
4) Pazarlamada karşılaşılan sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri getirir.
5) Değişen pazarlara yönelik geliştirilen yeni pazarlama yaklaşımlarını benimser ve uygulamaya geçirir.
6) Mesleği ile ilgili ulusal ve uluslar arası çerçevede güncel ve ekonomik gelişmeleri takip eder ve uygular.
7) Piyasanın ihtiyaç duyduğu nitelikli elemanlarda aranan mesleki etik değerlere sahip olur, yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanır; alanıyla ilgili uluslararası yazışmaları yapabilecek mesleki yabancı dil bilgisine sahiptir.
8) Pazarlama yönetiminde, reklam hazırlamada, uluslararası pazar analizlerinde teknoloji ve yöntemler aracılığıyla mevcut durumu yorumlar.