IF3552 International FinanceBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar BANKACILIK VE SİGORTACILIK (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
BANKACILIK VE SİGORTACILIK (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
IF3552 Uluslararası Finans Bahar
Güz
3 0 3 7
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BAHAR KÖSEOĞLU
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. ASLI YÜKSEL
Dr. Öğr. Üyesi AYŞE DİLARA ALTIOK YILMAZ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Mevcut değil
Dersin Amacı: Öğrencileri uluslararası finansal kavramlarla tanıştırmayı amaçlayan bu derste finansal konuları tek bir ülke bazından çıkarıp global çerçevede incelemek hedeflenmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kur politikaları ve belirleyicilerini anlayabilmek
2) Uluslararası finans terminolojisine hakim olmak
3) Kur riskleri hakkında bilgi sahibi olmak.
4) Uluslararası finans teorileri hakkında bilgi edinmek.

Dersin İçeriği

Kur politikaları ve belirleyicileri, Uluslararası finans terminolojisi, Kur riskleri, Uluslararası finans teorileri

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Uluslararası Finansın Önemi
2) Uluslararası Para Sistemi
3) Ödemeler Dengesi
4) Faiz Oranları
5) Uluslararası Döviz Piyasaları
6) Türev Ürünler
7) Uluslararası Arbitraj
8) Tekrar
9) Uluslararası Risk Yönetimi
10) Uluslararası Yatırım ve Finansal Kararlar
11) Uluslararası Firmalarda Yönetim
12) Uluslararası Bankacılık
13) Uluslararası Performans Ölçümü
14) Tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Alan C. Shapiro, Multinational Financial Management (9th Edition), John Wiley & Sons, Inc. (2010) ISBN-13 978-0470-41501-6

Diğer Kaynaklar: David K. Eiteman, Michael H. Moffett, Arthur I. Stonehill, Multinational Business Finance (12th Edition), Pearson Education (2009) ISBN- 9780136121565

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 5
Küçük Sınavlar 2 % 5
Projeler 1 % 25
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 35
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 65
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 41
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 53
Proje 13 39
Ara Sınavlar 1 2
Final 14 29
Toplam İş Yükü 164

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bankacılık ve Sigortacılık mesleklerinin temel kavramlarını anlama becerisine sahip olmak ve çalışma hayatında etkin bir şekilde kullanabilir.
2) Mesleği ile ilgili konularda, ferdi ve gerektiğinde ekip halinde çalışma becerisine sahip olmak ve sektörü ile ilgili yenilikleri takip ederek uygulayabilmek.
3) Çalıştıkları sektörde hukuki sorumlulukları yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edip uygulayacak bilgi ve donanıma sahip olmak.
4) Ülke ekonomisi ve işletmeler açısından, bankacılık ve sigortacılığın önemini anlamak ve doğru ifade edebilmek.
5) Mesleğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar kullanarak, mesleği ile ilgili çalışmalar yapabilmek, bilgi depolayabilmek ve bu bilgiyi yerinde ve etkin kullanabilmek.
6) Günlük ticari faaliyetlerde sorunlara karşı pratik çözüm bulmak ve doğru karar verme becerisini kazandırmak.
7) Bankacılık ve sigortacılık sektöründe ve genel olarak da finans sektöründe sorumluluk üstlenebilmek ve yasal şartları sağladıktan sonra kendi adına işyeri açıp, çalıştırabilecek niteliklere sahip olmak.
8) Banka ve sigorta ile ilgili muhasebe işlemlerini yapabilme yeterliliğine sahip olmak.
9) İş yaşamında, etkin iletişim kuran ve ikna becerisine sahip, müşteri ilişkilerini etkin kurabilecek yeterliliğe sahip olmak.
10) Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden- sonuç ilişkisine göre değerlendirebilmek, hangi bilgiyi, nerede, ne zaman ve nasıl kullanacağını bilen, meslek elemanı niteliğine sahip olmak.