IF3552 International FinanceBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İLETİŞİM VE TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İLETİŞİM VE TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
IF3552 Uluslararası Finans Bahar 3 0 3 7
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BAHAR KÖSEOĞLU
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. ASLI YÜKSEL
Dr. Öğr. Üyesi AYŞE DİLARA ALTIOK YILMAZ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Mevcut değil
Dersin Amacı: Öğrencileri uluslararası finansal kavramlarla tanıştırmayı amaçlayan bu derste finansal konuları tek bir ülke bazından çıkarıp global çerçevede incelemek hedeflenmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kur politikaları ve belirleyicilerini anlayabilmek
2) Uluslararası finans terminolojisine hakim olmak
3) Kur riskleri hakkında bilgi sahibi olmak.
4) Uluslararası finans teorileri hakkında bilgi edinmek.

Dersin İçeriği

Kur politikaları ve belirleyicileri, Uluslararası finans terminolojisi, Kur riskleri, Uluslararası finans teorileri

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Uluslararası Finansın Önemi
2) Uluslararası Para Sistemi
3) Ödemeler Dengesi
4) Faiz Oranları
5) Uluslararası Döviz Piyasaları
6) Türev Ürünler
7) Uluslararası Arbitraj
8) Tekrar
9) Uluslararası Risk Yönetimi
10) Uluslararası Yatırım ve Finansal Kararlar
11) Uluslararası Firmalarda Yönetim
12) Uluslararası Bankacılık
13) Uluslararası Performans Ölçümü
14) Tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Alan C. Shapiro, Multinational Financial Management (9th Edition), John Wiley & Sons, Inc. (2010) ISBN-13 978-0470-41501-6

Diğer Kaynaklar: David K. Eiteman, Michael H. Moffett, Arthur I. Stonehill, Multinational Business Finance (12th Edition), Pearson Education (2009) ISBN- 9780136121565

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 5
Küçük Sınavlar 2 % 5
Projeler 1 % 25
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 35
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 65
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 41
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 53
Proje 13 39
Ara Sınavlar 1 2
Final 14 29
Toplam İş Yükü 164

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak.
2) Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek.
3) Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak.
4) Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak.
5) Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak.
6) İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak.
7) Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek.
8) Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak.
9) Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek.
10) Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak.
11) Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak.
12) Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek.
13) Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak.
14) Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. 3