Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
SEC, SPK, İMKB, NYSE, OTC, NASDAQ gibi ulusal ve uluslararası menkul kıymetler piyasalarının ve organizasyonlarının yapısı ve işleyişi
|
|
2) |
Halka arz aşamaları. SEC, SPK, İMKB, NYSE, OTC, NASDAQ organizasyonlarının işleyişi.
|
|
3) |
Halka arz aşamaları. SEC, SPK, İMKB, NYSE, OTC, NASDAQ organizasyonlarının işleyişi.
|
|
4) |
BIST'de açığa satış ve kredili işlemler |
|
5) |
BIST'de açığa satış ve kredili işlemler
|
|
6) |
Hisse senedi bölünmeleri, bedelli-bedelsiz sermaye artırımı, temettü, rüçhan hakkı hakkında temel bilgiler.
|
|
7) |
Farklı Endeks Hesaplama Yöntemleri, Piyasa Endeksi Oluşturmak, Alternatif Endeksler, İMKB Endeksi.
|
|
8) |
Mali Tablolar, Finansal Oranların Temel Analizde Kullanımı.
|
|
9) |
Başlıca Değerleme Konseptleri, Etkin Piyasalar Hipotezi, Beklenen Getiri, Riski Ölçmek, CAPM, APT
|
|
10) |
Risksiz Kazanç, Risksiz Kazanç Oranı, Beta Değerini Bulmak, Risk Primi. CAPM ve APT Uygulamaları.
|
|
11) |
Portfolyo Yönetimi, Markowitz'in Portfolyo Teorisi, Portfolyo Riski, Beklenen Portfolyo Getirisi, Risk-Getiri Eğrisi, Sermaye Piyasası Doğrusu
|
|
12) |
Riski Azaltmak, Getiriyi Artırmak, Lagrange Metodunu Kullanarak Optimum Portfolyoyu Bulmak
|
|
13) |
Yatırım Fonları ve Portfolyo Performans Ölçümü
|
|
14) |
Şirket Değerleme Modellerine Genel Bakış: Varlık Temelli Değerleme, Gelir Temelli Değerleme, Göreceli Değerleme
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik ve istatistik alanlarında geliştirilen bilgili birikimi ile hem mikro hem de makro düzeyde ekonomik mekanizmaların nasıl çalıştığını anlamak. |
4 |
2) |
Piyasaların, sanayinin ve piyasa düzenleme ve politikalarının
ortak ve ayırt edici özelliklerini anlamak. |
4 |
3) |
İktisadi gelişmelere farklı açılardan bakabilme becerisi geliştirmek, bu farklı açıların iktisat tarihi boyunca neden ve nasıl oluşturulduğunu kavramak, ve bu bakış açıları arasındaki farkları ekonomik olayları açıklayabilme derecelerine göre anlamak.
|
5 |
4) |
Siyasetin ekonomiye müdahalelerini ve aynı şekilde ekonominin siyasete müdahalelerini tahlil etmek. |
5 |
5) |
Eğitim sürecinde edindiği iktisadi bilgileri günlük ekonomik sorunların çözümünde kullanabilme ve bu sorunlara önerilen karşıt çözüm politikalarını değerlendirebilme becerisini kazanmak. |
3 |
6) |
Güncel ve yeni ekonomik gelişmeleri ve yeni iktisadi yaklaşımların nasıl oluştuğunu kavramak ve değerlendirmek. |
3 |
7) |
Belirli ekonomik gelişmeleri ve haberleri yazılı, sözlü ve grafiklerle açıklayabilme ve aktarabilme becerilerini geliştirmek. |
4 |
8) |
İktisadi meselelerin nasıl çözümlenebileceğini bilmek ve bu doğrultuda belli bir hipotez, ilgili yazın taraması, metodoloji ve görgül sonuçlar içerecek şekilde planlı yazılmış çözümler üretebilmek.
|
4 |
9) |
Kazanılan sayısal ve sözel becerileri gösterebilmek ve iktisadi varsayımlar ve çıkarımları destekleyecek bulguları sunmak. |
3 |
10) |
Bir yabancı dili kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek. |
4 |