IF3213 Real Estate FinanceBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
IF3213 Gayrimenkul Finansmanı Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BAHAR KÖSEOĞLU
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. ASLI YÜKSEL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Mevcut Değil
Dersin Amacı: Bu ders gayrimenkul yatırımları ve finansmanıyla ilgili ana konuları irdelemektedir. Dersin kapsamında endüstriyel, ticari ve iskan amacı ile kullanılan varlıkların finansmanında uygulanan politikalar ve prosedürler tartışılmaktadır. Bu dersi başarı ile tamamlayan bir öğrenci dersin sonunda, gayrimenkullerle ilgili bir çok konuyu rahatlıkla anlayabilmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Gayrimenkul finansmanında uygulanan mortgage çeşitlerinin öğrenilmesi
II. Borç alan için maliyetlerin hesaplanması
III. Ekonomik çevre değiştikçe borcun ödeme yapısının nasıl değiştiğinin öğrenilmesi
IV. Gayrimenkul yatırımlarında risk ve getiri oranının hesaplanması
V. Gayrimenkul finansmanında değişik alternatiflerin değerlendirilmesi
VI. Satın alma ve kiralama alternatiflerinin karşılaştırılması
VII. Aracılık işlemlerinin öğrenilmesi
VIII. Gelir yaratan varlıkların fiyatlarının belirlenmesi
IX. Gerçek hayatta finansal analiz tekniklerinin uygulanması

Dersin İçeriği

Gayrimenkul finansmanı, mortgages, Gayrimenkul yatırımlarında risk ve getiri, Aracılık işlemleri, Satın alma ve kiralama

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Finansmanda faiz oranı faktörü Dersin kitabından ilgili bölümün okunması
2) Sabit faizli mortgage kredisi Dersin kitabından ilgili bölümün okunması
3) Değişken faizli mortgage kredisi Dersin kitabından ilgili bölümün okunması
4) Değişken faizli mortgage kredisi Dersin kitabından ilgili bölümün okunması
5) Emlak alımlarının finansal analizi Dersin kitabından ilgili bölümün okunması
6) Tekrar Vize sınavı için ders kitabının ve ders notlarının okunması
7) Çekirdek aile evleri Dersin kitabından ilgili bölümün okunması
8) Aracılık ve finansman hizmetleri Dersin kitabından ilgili bölümün okunması
9) Ticari varlık piyasasına giriş Dersin kitabından ilgili bölümün okunması
10) Emlak değerlendirmesi Dersin kitabından ilgili bölümün okunması
11) Emlak değerlendirmesi Dersin kitabından ilgili bölümün okunması
12) Tekrar Vize sınavı için ders kitabının ve ders notlarının okunması
13) Yatırım analizi Dersin kitabından ilgili bölümün okunması
14) Finansal kaldıraç ve finansman alternatifleri Dersin kitabından ilgili bölümün okunması

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Textbook / Required Material
Brueggeman, William B. and Jeffrey D. Fisher. 2008. Real Estate Finance and Investments. McGraw Hill/Irwin, Thirteenth Edition.
Diğer Kaynaklar: None

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 2 % 60
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 41
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 50
Ara Sınavlar 2 3
Final 1 2
Toplam İş Yükü 96

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.