IF3213 Real Estate FinanceBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
IF3213 Gayrimenkul Finansmanı Bahar
Güz
3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BAHAR KÖSEOĞLU
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. ASLI YÜKSEL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Mevcut Değil
Dersin Amacı: Bu ders gayrimenkul yatırımları ve finansmanıyla ilgili ana konuları irdelemektedir. Dersin kapsamında endüstriyel, ticari ve iskan amacı ile kullanılan varlıkların finansmanında uygulanan politikalar ve prosedürler tartışılmaktadır. Bu dersi başarı ile tamamlayan bir öğrenci dersin sonunda, gayrimenkullerle ilgili bir çok konuyu rahatlıkla anlayabilmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Gayrimenkul finansmanında uygulanan mortgage çeşitlerinin öğrenilmesi
II. Borç alan için maliyetlerin hesaplanması
III. Ekonomik çevre değiştikçe borcun ödeme yapısının nasıl değiştiğinin öğrenilmesi
IV. Gayrimenkul yatırımlarında risk ve getiri oranının hesaplanması
V. Gayrimenkul finansmanında değişik alternatiflerin değerlendirilmesi
VI. Satın alma ve kiralama alternatiflerinin karşılaştırılması
VII. Aracılık işlemlerinin öğrenilmesi
VIII. Gelir yaratan varlıkların fiyatlarının belirlenmesi
IX. Gerçek hayatta finansal analiz tekniklerinin uygulanması

Dersin İçeriği

Gayrimenkul finansmanı, mortgages, Gayrimenkul yatırımlarında risk ve getiri, Aracılık işlemleri, Satın alma ve kiralama

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Finansmanda faiz oranı faktörü Dersin kitabından ilgili bölümün okunması
2) Sabit faizli mortgage kredisi Dersin kitabından ilgili bölümün okunması
3) Değişken faizli mortgage kredisi Dersin kitabından ilgili bölümün okunması
4) Değişken faizli mortgage kredisi Dersin kitabından ilgili bölümün okunması
5) Emlak alımlarının finansal analizi Dersin kitabından ilgili bölümün okunması
6) Tekrar Vize sınavı için ders kitabının ve ders notlarının okunması
7) Çekirdek aile evleri Dersin kitabından ilgili bölümün okunması
8) Aracılık ve finansman hizmetleri Dersin kitabından ilgili bölümün okunması
9) Ticari varlık piyasasına giriş Dersin kitabından ilgili bölümün okunması
10) Emlak değerlendirmesi Dersin kitabından ilgili bölümün okunması
11) Emlak değerlendirmesi Dersin kitabından ilgili bölümün okunması
12) Tekrar Vize sınavı için ders kitabının ve ders notlarının okunması
13) Yatırım analizi Dersin kitabından ilgili bölümün okunması
14) Finansal kaldıraç ve finansman alternatifleri Dersin kitabından ilgili bölümün okunması

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Textbook / Required Material
Brueggeman, William B. and Jeffrey D. Fisher. 2008. Real Estate Finance and Investments. McGraw Hill/Irwin, Thirteenth Edition.
Diğer Kaynaklar: None

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 2 % 60
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 41
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 50
Ara Sınavlar 2 3
Final 1 2
Toplam İş Yükü 96

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek.
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek.
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.