IF2522 International Economic and Financial OrganizationsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar EKONOMİ VE FİNANSÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
EKONOMİ VE FİNANS
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
IF2522 Uluslararası Ekonomik ve Finansal Kuruluşlar Bahar 3 0 3 7
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BAHAR KÖSEOĞLU
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi AYŞE DİLARA ALTIOK YILMAZ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Mevcut değil
Dersin Amacı: Uluslararası finansal ve ekonomik piyasaları şekillendiren kuruluşlar hakkında bilgi vermek.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Globalleşme sürecini ve uluslararası finansal piyasaları anlayabilmek
2) Uluslararası para sisteminin tarihçesini öğrenmek
3) Uluslararası bankalar, merkez bankaları ve çok uluslu şirketlerin birbirleri ile olan ilişklerini anlayabilmek.
4) Ekonomi ve finans piyasalarındaki aktörleri tanımak

Dersin İçeriği

Global Finansal Piyasalar, Uluslararası Para Sistemi, Ödemeler Dengesi, BIS, IMF, Dünya Bankası, OECD, G2O

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Küreselleşme ve Finansal Piyasalara Giriş
2) Uluslararası Para Sisteminin Tarihi I
3) Uluslararası Para Sisteminin Tarihi II
4) Uluslararası Para Sisteminin Tarihi III
5) Politik Ekonomi
6) Küresel Finansal Piyasalardaki Kuruluşlar
7) Ödemeler Dengesine Giriş ve Uluslararası Ekonomik Bağlantılar
8) Uluslararası Ödemeler Bankası ve Basel Komitesi
9) IMF ve Dünya Bankası
10) OECD ve Ticaret Müzakereleri Komitesi
11) IOSCO, G20, Financial Stability Board
12) Avrupa Para Sistemi I
13) Avrupa Para Sistemi II
14) Politika Koordinasyonu

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Multinational Financial Management, Shapiro A. 8th ed. John Wiley and sons,2006
Diğer Kaynaklar: Globalization and International Financial System, Israd Peter, Cambridge University Pres,2005

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 5
Küçük Sınavlar 2 % 5
Sunum 1 % 25
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sunum / Seminer 1 30 30
Küçük Sınavlar 2 15 30
Ara Sınavlar 1 25 25
Final 1 40 40
Toplam İş Yükü 167

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik ve istatistik alanlarında geliştirilen bilgili birikimi ile hem mikro hem de makro düzeyde ekonomik mekanizmaların nasıl çalıştığını anlamak. 4
2) Piyasaların, sanayinin ve piyasa düzenleme ve politikalarının ortak ve ayırt edici özelliklerini anlamak. 3
3) İktisadi gelişmelere farklı açılardan bakabilme becerisi geliştirmek, bu farklı açıların iktisat tarihi boyunca neden ve nasıl oluşturulduğunu kavramak, ve bu bakış açıları arasındaki farkları ekonomik olayları açıklayabilme derecelerine göre anlamak. 4
4) Siyasetin ekonomiye müdahalelerini ve aynı şekilde ekonominin siyasete müdahalelerini tahlil etmek. 5
5) Eğitim sürecinde edindiği iktisadi bilgileri günlük ekonomik sorunların çözümünde kullanabilme ve bu sorunlara önerilen karşıt çözüm politikalarını değerlendirebilme becerisini kazanmak. 3
6) Güncel ve yeni ekonomik gelişmeleri ve yeni iktisadi yaklaşımların nasıl oluştuğunu kavramak ve değerlendirmek. 3
7) Belirli ekonomik gelişmeleri ve haberleri yazılı, sözlü ve grafiklerle açıklayabilme ve aktarabilme becerilerini geliştirmek. 4
8) İktisadi meselelerin nasıl çözümlenebileceğini bilmek ve bu doğrultuda belli bir hipotez, ilgili yazın taraması, metodoloji ve görgül sonuçlar içerecek şekilde planlı yazılmış çözümler üretebilmek. 3
9) Kazanılan sayısal ve sözel becerileri gösterebilmek ve iktisadi varsayımlar ve çıkarımları destekleyecek bulguları sunmak. 4
10) Bir yabancı dili kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek. 3