IF3224 Financial Markets and InstitutionsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar EKONOMİ VE FİNANSÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
EKONOMİ VE FİNANS
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
IF3224 Finansal Piyasalar ve Kurumlar Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BAHAR KÖSEOĞLU
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. ASLI YÜKSEL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Mevcut değil
Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilerin finansal piyasalar ve enstürmanlarla ilgili kritik düşünebilme kabiliyetlerinin gelişmesine yardımcı olmaktır. Ders varlık fiyatlandırması; risk ve faizin vade yapısı, etkin piyasa hipotezi; para piyasası ve sermaye piyasası gibi konuları içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Finansal piyasaların ve enstrümanların fonksiyonlarını öğrenmek.
II. Finansal sistemin yapısını anlamak
III. Getiri eğrisini kullanarak kısa vadeli faiz oranları ile ilgili çıkarımda bulunmak.
IV. Etkin piyasa hipotezinin çıkarımlarını değerlendirmek.
V. Piyasada faiz oranlarını etkileyen faktörleri anlamak.
VI. Para piyasasında işlem gören finansal varlıkların özelliklerini öğrenmek.
VII. Mortgage in özelliklerini tanımlamak
VIII. Hisse senedi ve tahvil piyasalarının nasıl işlediğini öğrenmek.
IX. Döviz piyasasıyla ilgili bilgi edinmek

Dersin İçeriği

Finansal piyasaların ve enstrümanların fonksiyonları, Finansal sistemin yapısı, Getiri eğrisi, Etkin piyasa hipotezi, Mortgage, Hisse senedi ve tahvil piyasaları, Döviz piyasası

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Finansal piyasalar ve enstrümanlar niçin incelenmelidir? Dersin kitabından ilgili bölümün okunması
2) Finansal sisteme genel bakış Dersin kitabından ilgili bölümün okunması
3) Faiz oranı nedir? Değerlendirmede faiz oranının rolü nedir? Dersin kitabından ilgili bölümün okunması
4) Faiz oranları neden değişir? Dersin kitabından ilgili bölümün okunması
5) Risk ve vade yapısı faiz oranlarını nasıl etkiler? Dersin kitabından ilgili bölümün okunması
6) Finansal piyasalar etkin midir? Dersin kitabından ilgili bölümün okunması
7) Tekrar Sınava hazırlık için ders kitabının ve notlarının okunması
8) Para piyasası Dersin kitabından ilgili bölümün okunması
9) Tahvil piyasası Dersin kitabından ilgili bölümün okunması
10) Hisse senedi piyasası Dersin kitabından ilgili bölümün okunması
11) Tekrar Vize sınavı için ders kitabının ve ders notlarının okunması
12) Mortgage Piyasası Dersin kitabından ilgili bölümün okunması
13) Döviz piyasası Dersin kitabından ilgili bölümün okunması
14) Döviz piyasası Dersin kitabından ilgili bölümün okunması

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Textbook / Required Material
Mishkin, Frederic and Stanley G. Eakins, Financial Markets & Institutions, 6th edition, Pearson International Edition, 2009
Diğer Kaynaklar: Mecut değil - None

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 2 % 60
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 2 30
Ara Sınavlar 2 30 60
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 152

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik ve istatistik alanlarında geliştirilen bilgili birikimi ile hem mikro hem de makro düzeyde ekonomik mekanizmaların nasıl çalıştığını anlamak. 3
2) Piyasaların, sanayinin ve piyasa düzenleme ve politikalarının ortak ve ayırt edici özelliklerini anlamak. 4
3) İktisadi gelişmelere farklı açılardan bakabilme becerisi geliştirmek, bu farklı açıların iktisat tarihi boyunca neden ve nasıl oluşturulduğunu kavramak, ve bu bakış açıları arasındaki farkları ekonomik olayları açıklayabilme derecelerine göre anlamak. 4
4) Siyasetin ekonomiye müdahalelerini ve aynı şekilde ekonominin siyasete müdahalelerini tahlil etmek. 4
5) Eğitim sürecinde edindiği iktisadi bilgileri günlük ekonomik sorunların çözümünde kullanabilme ve bu sorunlara önerilen karşıt çözüm politikalarını değerlendirebilme becerisini kazanmak. 4
6) Güncel ve yeni ekonomik gelişmeleri ve yeni iktisadi yaklaşımların nasıl oluştuğunu kavramak ve değerlendirmek. 4
7) Belirli ekonomik gelişmeleri ve haberleri yazılı, sözlü ve grafiklerle açıklayabilme ve aktarabilme becerilerini geliştirmek. 3
8) İktisadi meselelerin nasıl çözümlenebileceğini bilmek ve bu doğrultuda belli bir hipotez, ilgili yazın taraması, metodoloji ve görgül sonuçlar içerecek şekilde planlı yazılmış çözümler üretebilmek. 4
9) Kazanılan sayısal ve sözel becerileri gösterebilmek ve iktisadi varsayımlar ve çıkarımları destekleyecek bulguları sunmak. 4
10) Bir yabancı dili kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek. 1