EKONOMİ VE FİNANS | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IF3224 | Finansal Piyasalar ve Kurumlar | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BAHAR KÖSEOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi BAHAR KÖSEOĞLU |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Mevcut değil |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere finansal piyasalara ve kurumlara uygulanan eleştirel düşünme becerilerini geliştirmede rehberlik etmektir. Konular arasında varlık fiyatlarının belirlenmesi; faiz oranlarının risk ve vade yapısı; etkin piyasalar hipotezi; para piyasaları, sermaye piyasaları ve risk yönetimi yer almaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Finansal araçları fiyatlandırabilir 2. Risk yönetimi araçlarının rolünü anlayabilir 3. Piyasaların etkinliği konusunda teorik bilgiye sahip olabilir 4. Para piyasalarının işleyişini anlayabilir 5. Sermaye piyasalarının işleyişini anlayabilir |
Finansal piyasaların ve enstrümanların fonksiyonları, Finansal sistemin yapısı, Getiri eğrisi, Etkin piyasa hipotezi, Mortgage, Hisse senedi ve tahvil piyasaları, Döviz piyasası Dersin öğretim yöntemleri "Anlatım, Bireysel Çalışma, Okuma, Problem Çözme, Tartışma" şeklindedir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Neden Finansal Piyasalar ve Kurumlar Çalışılmalı? | |
3) | Finansal Sisteme Genel Bakış | |
4) | Faiz Oranları Ne Anlama Geliyor ve Değerlemedeki Rolleri Nedir? | |
5) | Para Piyasası | |
6) | Tahvil Piyasası | |
7) | Hisse Senedi Piyasası | |
8) | Vize | |
9) | Finansal Piyasalar Etkin mi? | |
10) | Mortgage Piyasalar (2008 krizi) | |
11) | Döviz Piyasası | |
12) | Türev Piyasalar | |
13) | Bankalar Finansal Kurumlar | |
14) | Riskten Korunma Fonları |
Ders Notları / Kitaplar: | J Mishkin, Frederic and Stanley G. Eakins, Financial Markets & Institutions, 6th edition, Pearson International Edition, 2009. |
Diğer Kaynaklar: | J Mishkin, Frederic and Stanley G. Eakins, Financial Markets & Institutions, 6th edition, Pearson International Edition, 2009 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | 112 |
Ara Sınavlar | 1 | 1.5 | 1.5 |
Final | 1 | 1.5 | 1.5 |
Toplam İş Yükü | 154 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik ve istatistik alanlarında geliştirilen bilgili birikimi ile hem mikro hem de makro düzeyde ekonomik mekanizmaların nasıl çalıştığını anlamak. | 3 |
2) | Piyasaların, endüstrinin ve piyasa düzenleme politikalarının özelliklerini anlama. | 4 |
3) | Farklı ekonomik bakış açılarını anlayarak küresel ekonomik olayları açıklama yeteneği kazanma. | 4 |
4) | Siyasetin ekonomiye etkisini ve ekonominin siyasete etkisini analiz etme yeteneği. | 4 |
5) | Ekonomik sorunlara çözüm üretme ve karşıt politika önerilerini değerlendirme yetkinliği kazanma. | 4 |
6) | Yeni ekonomik gelişmeleri ve yaklaşımları anlama ve değerlendirme. | 4 |
7) | Ekonomik haberleri ve gelişmeleri yazılı, sözlü ve grafiklerle aktarabilme becerisi kazanma. | 3 |
8) | Ekonomik sorunlara yönelik planlı çözümler üretme yetkinliği. | 4 |
9) | Sayısal ve sözel becerileri kullanarak ekonomik varsayımları destekleyici bulgular sunma yetkinliği. | 4 |
10) | Yabancı dil kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri takip etme ve meslektaşlarla iletişim kurabilme yetkinliği. | 1 |