IF1512 Introduction to FinanceBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
IF1512 Finansa Giriş Bahar
Güz
3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BAHAR KÖSEOĞLU
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. NİYAZİ BERK
Opsiyonel Program Bileşenleri: Mevcut değil
Dersin Amacı: Bu ders Uluslarası Finans Bölümündeki ilk derstir. Bu dersin amacı öğrencilerin ileride alacakları dersler için temel bir altyapı kazanmasıdır, ve bu amaç dersin sermaye piyasalarına ve kurumsal finansmana giriş niteliğinde olması sayesinde gerçekleşecektir. Sömestr sonunda öğrenciden başlıca finansal kavramları öğrenmiş olması ve daha da önemlisi mantıklı ve sistematik bir biçimde finansal düşünce altyapısı kazanmış olması beklenmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I.Bir şirketin yapısını öğrenebilmek; hissedarları, zenginlik maksimizasyonu hedefini, "principal agent" problemini anlayabilmek
II.Finansal piyasaların işleyişini anlayabilmek
III.Finansal piyasaların ve kurumların yapısı hakkında temel kavramların farkına varmak
IV.Paranın zaman değerini, bugünkü değeri ve gelecek de3ğeri öğrenebilmek
V.Menkul kıymetlerin piyasalarda nasıl fiyatlandığını anlayabilmek
VI.Finansın temel kavramlarını öğrenebilmek

Dersin İçeriği

principal agent, Finansal piyasaların işleyişi, Finansal piyasaların ve kurumlar, .Paranın zaman değeri, fiyatlama

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ticari İşletme Çeşitleri, Kurumsal Şirket Organizasyonu, Finansal Yönetimin Rolü, Finansal Yönetim Kararları
2) Şirketin Hedefleri, Kar Maksimizasyonu ve Hissedarların Zenginlik Maksimizasyonu, "Principal Agent" Problemi, Bilgi Asimetrisi
3) Finansal Ortam: Piyasalar, Kurumlar, ve Faiz Oranları
4) Finansal Sistem, Sermaye Piyasaları, Para Piyasaları, Birincil-İkincil Piyasa, Finansal Kurumlar, Finansal Araçlar.
5) Bir Şirketin Temem Mali Tabloları: Bilançoyu Tanıma,;Varlıklar, Yükümlülükler, Özkaynaklar
6) Gelir Tablosuna Genel Bakış, Vergilendirilmemiş Gelir Kavramı ve Net Kar.
7) Faiz oranları, Reel-Nominal Faiz Oranları, Basit Faiz, Bileşik Faiz
8) Paranın Zaman Değeri, Fırsat Maliyeti, Bugünkü ve Gelecekteki Değer
9) "Yıllık Düzenli Gelir" ve "Ömür Boyu Gelir" Kavramları, Risk ve Getiri Oranı
10) "Yıllık Düzenli Gelir" ve "Ömür Boyu Gelir" Kavramları, "Yıllık Düzenli Gelir" Tabloları
11) Tahvil Özellikleri, Tahviller Nasıl Alınır ve Satılır, Tahvil Değerlemesi
12) Bonoların Özellikleri, Bonolar Nasıl Alınır ve Satılır, Bonoların Fiyatlanması, Bono Fiyatları ve Faiz Oranları Arasındaki İlişki.
13) Hisse Senetlerinin Özellikleri, Sermaye Kazancı, Temettü Geliri, Adi Hisse Senetleri, İmtiyazlı Hisse Senetleri
14) Hisse Senetleri Nasıl Alınır ve Satılır, Hisse Senetlerinin Nasıl Fiyatlanır, Kapitalizasyon Oranı.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Essentials of Corporate Finance by Ross, Westerfield and Jordan, Sixth Edition.
Diğer Kaynaklar: Mevcut değil

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Ödevler 1 30 30
Ara Sınavlar 2 40 80
Final 1 40 40
Toplam İş Yükü 192

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2